Circuitbanden-Topic

goede dag vraagje ik heb een set velgen gekocht voor mijn ciruit motor waar regen banden op moeten komen voor mijn gsx r 750 k5 welke zou ik kunnen nemen....🤔 heb totaal geen ervaring welk ( regen) banden merk goed is of wat vaak gebuikt word ondanks dat het ook een persoonlijk iets is. wat adviseren jullie kwa merk, en maat voering ??
 
goede dag vraagje ik heb een set velgen gekocht voor mijn ciruit motor waar regen banden op moeten komen voor mijn gsx r 750 k5 welke zou ik kunnen nemen....🤔 heb totaal geen ervaring welk ( regen) banden merk goed is of wat vaak gebuikt word ondanks dat het ook een persoonlijk iets is. wat adviseren jullie kwa merk, en maat voering ??

Michelin power rain

12/60 R17
19/69 R17

 
goede dag vraagje ik heb een set velgen gekocht voor mijn ciruit motor waar regen banden op moeten komen voor mijn gsx r 750 k5 welke zou ik kunnen nemen....🤔 heb totaal geen ervaring welk ( regen) banden merk goed is of wat vaak gebuikt word ondanks dat het ook een persoonlijk iets is. wat adviseren jullie kwa merk, en maat voering ??
Ik ben begonnen op oude (!!) Michelin rain weetikwat, met van die grote blokken profiel erop. Daarmee op m'n bek gegaan op uiterst laf tempo (>2:20 op het oude Zandvoort, in Audi S). Waarschijnlijk aan de leeftijd te wijten en niet aan het merk/type overigens. Daarna een nieuwe set regenbanden gekocht, dat waren Pirelli SCR1's (was toen de enige keuze op het circuit, dus prima), zeker niet goedkoop, maar zeer tevreden over, veel plezier mee gehad, veel geleerd, geen klachten over griptekort (ook niet op m'n 200pk BMW en ~2:00 op (nat) Assen (en ja, dat kan nog véél harder, als je wel knap kan rijden)), na 4 seizoenen en een paar keer opdrogende baan was de achterband redelijk op. Nieuwe achterband gekocht op het circuit, de enige keuze was Bridgestone. Minder profiel en harder rubber als je met de hand voelt. Tot dusver pas 1 dag op gereden, maar ook echt een prima regenband, gebaseerd op deze ervaring op mijn laffe tempo.

Qua maatvoering ligt het eraan hoe serieus je het allemaal neemt. Meet je je banden na omdat je de fabrikant niet gelooft en pas je je vering aan als je in de regen gaat rijden etc, dan is het vast heel belangrijk. Ik kocht die Pirelli's met een 190/60 achterband - de enige maat die de bandenboer mee had - voor m'n CBR600RR en dat ging prima (zonder aanpassingen verder). Diezelfde band ging op m'n S1000RR (ook zonder aanpassingen) en dat ging ook prima. Van de Bridgestone weet ik eerlijk gezegd de maat niet eens... Belangrijkste is wat mij betreft dat het in je achterbrug past. Bandenwarmers zijn niet nodig naar mijn mening (voor je vanaf de paddock bij de eerste bocht bent zijn ze toch alweer koud door het water). Je voelt de eerste bocht echt wel verschil qua sturen, maar ik (en ik denk de meeste mensen) rij(den) ook heel anders op nat dan op droog... Heb je hier iets aan? Waarschijnlijk niet, dus probeer eens een setje en kijk vanaf daar waar je behoefte aan hebt...
 
Even een vraag.....
Dit jaar wil ik ook een setje regenbanden aanschaffen. Ik kom er alleen niet helemaal uit vwb de maten voor de achterband (rijd een zx6r). Zie heel veel 190/60 en zo, maar daar staat bij dat het voor minimaal 6" velg is. Vraag is dus welke maat regenband pak je voor een 600?
Ik heb dezelfde (theoretische) vraag, R6 2004, 5,5" achtervelg.

Ik heb nu hele oude regenset pirelli rain en wil liefst bridgestone regenbanden w01.
Bridgestone heeft een 180 "e08", goedkoper ook als de 190.
Volgens bridgestone documentatie past deze niet op de 5,5" velg maar praktisch lijkt mij dat moeten kunnen toch??
 
Ik heb dezelfde (theoretische) vraag, R6 2004, 5,5" achtervelg.

Ik heb nu hele oude regenset pirelli rain en wil liefst bridgestone regenbanden w01.
Bridgestone heeft een 180 "e08", goedkoper ook als de 190.
Volgens bridgestone documentatie past deze niet op de 5,5" velg maar praktisch lijkt mij dat moeten kunnen toch??
Ik wil ook Bridgestone regenbanden bestellen voor een 600cc fiets, dus ben ook wel benieuwd.
 
Ik geloof dat Pirelli/Metzeler geen 180 regenbanden meer maken, Bridgestone heeft ze volgens mij ook niet meer. In de meeste gevallen past een 190 op een 600cc fiets, meesten die ik ken rijden daar dan ook mee (mijzelf incluis). Conti maakt overigens nog wel een 180 regenband.
 
Ik ben begonnen op oude (!!) Michelin rain weetikwat, met van die grote blokken profiel erop. Daarmee op m'n bek gegaan op uiterst laf tempo (>2:20 op het oude Zandvoort, in Audi S). Waarschijnlijk aan de leeftijd te wijten en niet aan het merk/type overigens. Daarna een nieuwe set regenbanden gekocht, dat waren Pirelli SCR1's (was toen de enige keuze op het circuit, dus prima), zeker niet goedkoop, maar zeer tevreden over, veel plezier mee gehad, veel geleerd, geen klachten over griptekort (ook niet op m'n 200pk BMW en ~2:00 op (nat) Assen (en ja, dat kan nog véél harder, als je wel knap kan rijden)), na 4 seizoenen en een paar keer opdrogende baan was de achterband redelijk op. Nieuwe achterband gekocht op het circuit, de enige keuze was Bridgestone. Minder profiel en harder rubber als je met de hand voelt. Tot dusver pas 1 dag op gereden, maar ook echt een prima regenband, gebaseerd op deze ervaring op mijn laffe tempo.

Qua maatvoering ligt het eraan hoe serieus je het allemaal neemt. Meet je je banden na omdat je de fabrikant niet gelooft en pas je je vering aan als je in de regen gaat rijden etc, dan is het vast heel belangrijk. Ik kocht die Pirelli's met een 190/60 achterband - de enige maat die de bandenboer mee had - voor m'n CBR600RR en dat ging prima (zonder aanpassingen verder). Diezelfde band ging op m'n S1000RR (ook zonder aanpassingen) en dat ging ook prima. Van de Bridgestone weet ik eerlijk gezegd de maat niet eens... Belangrijkste is wat mij betreft dat het in je achterbrug past. Bandenwarmers zijn niet nodig naar mijn mening (voor je vanaf de paddock bij de eerste bocht bent zijn ze toch alweer koud door het water). Je voelt de eerste bocht echt wel verschil qua sturen, maar ik (en ik denk de meeste mensen) rij(den) ook heel anders op nat dan op droog... Heb je hier iets aan? Waarschijnlijk niet, dus probeer eens een setje en kijk vanaf daar waar je behoefte aan hebt...
nou laat ik zeggen dat het klote is dat je onderuit bent gegaan....:(:( ik heb al wel ciruit dagen gehad maar nog niet in de regen gereden en ik heb voor april een dag staan met prive les en als het regent gaat het gewoon door.... dat is de reden dat ik set extra velgen heb gekocht anders ben ik me geld kwijt als ik niet zou rijden. en dat ik nog bij de beginneling groep 2 hoor.... dus die tijden die jij rijdt zal mij al moeite kosten maar goed . dus hoe serieus .... das voor mij nog niet van belang. maar nu lees ik hier ook weer wat over een velg maat ?🤔🤔 moet je daar ook rekening mee houden ? als ik toch zeg dat het voor een gsx r 750 k5 is zal ik toch wel goede banden maat krijgen.... wand wat hier beschreven staat daar snap ik ff niks van...:?:? ik zal idd een keer gaan merken hoe en zoals jij zeg dat het anders aan voelt...in de regen en kwa rijgedrag wat ik anders moet of kan doen kan ik dus ook niks over zeggen..... dat zal je van de ervaren mensen die vaker in de regen hebben gereden horen waar wel en niet rekening mee te houden te opzicht van droge baan en ik ga er van uit gaan dat de meeste op een natte baan rustiger / voorzichtiger rijden....
Ik heb dezelfde (theoretische) vraag, R6 2004, 5,5" achtervelg.

Ik heb nu hele oude regenset pirelli rain en wil liefst bridgestone regenbanden w01.
Bridgestone heeft een 180 "e08", goedkoper ook als de 190.
Volgens bridgestone documentatie past deze niet op de 5,5" velg maar praktisch lijkt mij dat moeten kunnen toch??
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat Pirelli/Metzeler geen 180 regenbanden meer maken, Bridgestone heeft ze volgens mij ook niet meer. In de meeste gevallen past een 190 op een 600cc fiets, meesten die ik ken rijden daar dan ook mee (mijzelf incluis). Conti maakt overigens nog wel een 180 regenband.
Ik geloof dit meteen. Alleen als ik kijk naar wat geadviseerd wordt dan zou 190/60 voor een 6.00 en 6.50 velg zijn. Daarom had ik de vraag ook gesteld. Maar blijkbaar is het dus geen probleem
 
Ik geloof dit meteen. Alleen als ik kijk naar wat geadviseerd wordt dan zou 190/60 voor een 6.00 en 6.50 velg zijn. Daarom had ik de vraag ook gesteld. Maar blijkbaar is het dus geen probleem
Het is wel een beetje een probleem, maar als je een 600 hebt met een 5,5 inch velg net als ik heb je pech...... Ik heb ook een regenachterband 190 ik ben er niet blij mee ik heb liever een 180, maar als die er niet meer zijn moet je wat.
Die 190 kan gewoon ook op je 5,5 velg, ook kan je er mee rijden. Maar je verandert helaas wel wat meer dan alleen regenbanden. Een bredere band in de regen het is alles wat je juist niet wil.....:')
 
Het is wel een beetje een probleem, maar als je een 600 hebt met een 5,5 inch velg net als ik heb je pech...... Ik heb ook een regenachterband 190 ik ben er niet blij mee ik heb liever een 180, maar als die er niet meer zijn moet je wat.
Die 190 kan gewoon ook op je 5,5 velg, ook kan je er mee rijden. Maar je verandert helaas wel wat meer dan alleen regenbanden. Een bredere band in de regen het is alles wat je juist niet wil.....:')
Even gecheckt voor de zekerheid _O-....toch 5.50 velg. Continental levert idd nog 180/55. De Bridgestone 165/630-17 en de 190/650-17 schijnen ook voor 5.50 velgen te zijn. De 190/60 banden van Pirelli en Metzeler wordt aangeraden voor 6.00 of 6.50 velgen (volgens de info die ik dan vind he....ben geen bandenspecialist)
 
Even gecheckt voor de zekerheid _O-....toch 5.50 velg. Continental levert idd nog 180/55. De Bridgestone 165/630-17 en de 190/650-17 schijnen ook voor 5.50 velgen te zijn. De 190/60 banden van Pirelli en Metzeler wordt aangeraden voor 6.00 of 6.50 velgen (volgens de info die ik dan vind he....ben geen bandenspecialist)
Waar rij je onder droge omstandigheden mee? 180/55 of 180/60?
Ik rij met 180/55 en dan is 190/60 best een groot verschil in wat je motor achter omhoog gaat. En dat wil ik helemaal niet :')
Maar goed qua regenbanden weinig heb weinig keus dus.
 
Waar rij je onder droge omstandigheden mee? 180/55 of 180/60?
Ik rij met 180/55 en dan is 190/60 best een groot verschil in wat je motor achter omhoog gaat. En dat wil ik helemaal niet :')
Maar goed qua regenbanden weinig heb weinig keus dus.
180/60. En met wat Bassie aangeeft wordt de keuze dus wat groter 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan