Ja dat snap ik, dat verschil is te verwaarlozen. Mazzelaarik rijd met droog met 180/60 en regen 190/60 perfect nergens last van.
beide pirelli overigens
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja dat snap ik, dat verschil is te verwaarlozen. Mazzelaarik rijd met droog met 180/60 en regen 190/60 perfect nergens last van.
beide pirelli overigens
Komt ie nu meeIk wil voor het eerst een setje regenbanden aanschaffen, maar van de prijs ben ik wel lichtelijk geschrokken.
Maar wellicht moet ik ook niet via mijn gebruikelijke leveranciers kijken.
Had je goede occasions?Komt ie nu mee
Dat ook, maar vooral handig dat je nu je besloten hebt voor regenbanden te gaan er achter komt dat die dingen niet goedkoop zijnHad je goede occasions?
Ik dacht gewoon aan de prijs van een Corsa Rossootje of Rosso Corsaatje (whatever in a name).Dat ook, maar vooral handig dat je nu je besloten hebt voor regenbanden te gaan er achter komt dat die dingen niet goedkoop zijn
Don't hold your breath.Ik wacht nog steeds op de uitvinding dat het alleen nog maar in de nacht regent.
Dan kunnen er slicks op de pas gekochte velgen..
Don't hold your breath.
Ik vind regenrijden wel leuk eigenlijk, dat moet ook wel als Spa je favoriete circuit is.
Ik rijd met regen ook op de rosso's en ben dan zeker niet de langzaamste Je fiets helpt je een heel eind dus zou het sowieso een keer aankijkenIk dacht gewoon aan de prijs van een Corsa Rossootje of Rosso Corsaatje (whatever in a name).
En dan scherp geprijsd bij Oponeo.
Maar ik werd gedwongen door in de snelste groep mee te kunnen.
Alleen bij een verregende circuit-dag ben je dan alsnog een rijdende chicane.
Zeker als ik volgens planning een enkele ZAC wedstrijd mee ga doen.
Het weer laat zich (wetenschap 2021) niet plannen.
Ik wacht nog steeds op de uitvinding dat het alleen nog maar in de nacht regent.
Dan kunnen er slicks op de pas gekochte velgen..
Op Assen hadden mijn Rosso's al vijf circuitdagen gehad, vertrouwde dat niet zo.Ik rijd met regen ook op de rosso's en ben dan zeker niet de langzaamste Je fiets helpt je een heel eind dus zou het sowieso een keer aankijken
Die heeft mij er al met droog weer afgegooid.Je fiets helpt je een heel eind dus zou het sowieso een keer aankijken
ik heb vorig seizoen een setje geprobeerd.Heeft iemand ervaring met Metzeler Racetec TD?
Ben op zoek naar nieuwe slicks, na altijd met gebruikte banden te hebben gereden.
Ik rijd momenteel met Conti slicks (soft voor en medium achter). Die bevallen me goed en slijten ook mooi.
Heb ook met Pirelli slicks (SC1 voor en SC2 achter) gereden, maar vond de motor wat bewegelijk met die banden en sleten niet mooi (kon ook aan het nieuwe asfalt liggen, hoorde namelijk meer mensen klagen dat de SC2 "opgevreten" werd).
Mijn PR op Assen is een lage 1.59 maar hoop dit jaar daar wel iets vanaf te rijden (zal wss geen 1.55 ofzo worden)
Dus zoekend naar nieuwe Conti's, kwam ik ook de Metzeler Racetec TD tegen, maar kan er weinig reviews over vinden.
Geen idee wanneer jij jouw band besteld hebt en of je deze al om de velg hebt liggen, anders zou ik gewoon even bellen om te kijken wat er mogelijk is? (Afhankelijk van waar je de band gekocht hebt)Ik baal een beetje van Metzeler, de TD was eerst alleen in 180/55 en 200/60 te krijgen, nu dus wel in 180/60 te krijgen terwijl ik de 180/55 al besteld heb.
Ik heb hem ook als 180/55 volgende wordt een 180/60, maar of dat op ons niveau nou echt zo veel verschil gaat maken? Iets meer rubber op de schouder? De +9 mm rijhoogte achter kun je ook op een andere manier voor elkaar krijgen.Ik baal een beetje van Metzeler, de TD was eerst alleen in 180/55 en 200/60 te krijgen, nu dus wel in 180/60 te krijgen terwijl ik de 180/55 al besteld heb.
Dat heb ik dan even gemist@jbt een paar pagina's terug in dit topic hebben we de TD besproken. Nog beperkt ervaring, een paar goede reviews en een aantal mensen die ze gaan proberen (ik zei de gek).
De compound is harder dan de SC1/2 waar jij ervaring mee hebt.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar onderschat het effect van "tussen de oren" nietIk heb hem ook als 180/55 volgende wordt een 180/60, maar of dat op ons niveau nou echt zo veel verschil gaat maken? Iets meer rubber op de schouder? De +9 mm rijhoogte achter kun je ook op een andere manier voor elkaar krijgen.
Hoewel je gelijk hebt is dat het punt niet. Ik koos voor 180/55 want er was niet anders. Nu blijkt dus van wel.Ik heb hem ook als 180/55 volgende wordt een 180/60, maar of dat op ons niveau nou echt zo veel verschil gaat maken? Iets meer rubber op de schouder? De +9 mm rijhoogte achter kun je ook op een andere manier voor elkaar krijgen.
Ik rij al sinds jaar en dag zonder veel klachten met SC2 voor en achter. Nu viel me afgelopen jaar tijdens een bloedhete dag op hoeveel extra grip de bandjes gaven (helaas niet in een nieuw PR kunnen vertalen ), ik rij ze onder normale omstandigheden dus waarschijnlijk niet warm genoeg (zx6r, 1.56min op Zandvoort met wind in de rug, normaal ~1.58). Vooral de voorband blijft hand warm (temp nooit gemeten) bij normale buitentemperatuur.
Nu dacht ik dus om voor dit jaar voor een SC1 te monteren, deze zou (toch) beter geschikt zijn voor lagere temperaturen ? Nu zie ik op de website van Pirelli dat de SC2 beter geschikt zou zijn bij kouder weer
Hebben ze in Italie de boel weer eens omgegooid of is dit al jaren zo ?
Ik zoek dus een goede plakband, kan ik nu beter naar zachter race rubber kijken of mogelijk juist meer straat georienteerd om in een beter temperatuurbereik te komen ? (of zou de Metzeler TD het beste van twee werelden zijn ?)
Bekijk bijlage 1609288