Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ligt eraan welke tijden je rijdt. Ga je een cursusje niveau 1 doen dan gewoon straat spanning aanhouden. Ga je wat harder dan kan je de aanbevolen circuit spanning aanhouden: S22 is 1.9 achter 2.1 voor. Omdat het wat frisser is zou ik hoger beginnen op 2.3 achter 2.5 voor. Eventueel te verlagen naar 2.1 achter en 2.3 voor.Woensdag ga ik naar een regenachtig en fris (14C) Assen. Ik rijd op een Daytona675 met Bridgestone S22. Heb helaas nog geen setje extra velgen met regenbanden... Welke bandenspanning raden jullie aan om mee te beginnen?
Hopelijk is het een geslaagde en droge dag geweest op Assen vandaag.17 Mei zit ik zelf op Assen. Ga voorlopig vertrekken met een K3 achter en een K2 voor.
(Al zijn dan de voorspellingen kwa temperatuur wel een stuk gunstiger +/- 19 Ã 20 graden)
Helaas was het overwegend nat op Assen gisteren...Hopelijk is het een geslaagde en droge dag geweest op Assen vandaag.
Ben benieuwd naar je ervaringen met de K3 als je deze hebt gebruikt. Hoe was het slijtagepatroon? Heb je het idee dat de band goed tot zijn recht is gekomen bij de temperaturen vandaag?
Daar loop ik ook aan te denken voor as vrijdag op zolder.Als alternatief zou je nog kunnen overwegen om straatbanden te gebruiken in de regen. Bv. M7RR, Power 5, RoadAttack 3. Die zijn goedkoper en je rijdt ze niet kapot op een opdrogende baan. Als je klaar mee bent voor het circuit kun je ze voor een goede prijs doorverkopen.
M'n omschrijving was niet geheel juist, het ging niet om de natte baan maar puur om het karkas van de band.Die begrijp ik niet. Waarom zou het karkas bij een natte baan te zwak zijn?
Welke tijden doe je op Mettet? (om een richtlijn te hebben.)Vrijdag de derde dag Zolder gereden met een TD slick (en 2 sessies mettet). Voor de derde dag heb ik hem omgedraaid. Echt super bandje wat mij betreft, licht spoor rechts maar niet dat het rubber zich opvreet. Ik zou er misschien zelfs nog een dagje mettet mee kunnen doen, maar hij begint nu wel op zijn eind te geraken volgens de indicatie gaatjes. Kan je ze eigenlijk helemaal wegrijden? Op zolder nog nooit meer dan 2 dagen met een band kunnen doen.
Wel paar keer gegleden achter in de eerste 2 ronden van paar sessies, maar het waaide heel hard. Ik denk dat de banden heel snel afkoelden uit de warmers. Na 2 rondjes eigenlijk geen enkel grip verlies. In de laatste sessie m'n PB nog verbeterd naar 1.48.47 terwijl na de middag pauze het beste er wel vanaf is bij mezelf, houding wordt dan ruk.
Dus de TD, zeker aan te raden voor de wat minder snelle goden.
1.17 toen ik voor het eerst in jaren weer eens op circuit ging. Hoop er volgende maand toch zeker een seconde af te rijden.Welke tijden doe je op Mettet? (om een richtlijn te hebben.)
Ik heb net een cbr1000rr gekocht en denk om eindelijk eens naar slicks over te gaan.
Een compk kon je niet goed vlak rijden (zoals bv een Bridgestone), zit een dikke laag rubber op maar de indicatoren lopen zo’n beetje tot in het karkas van de band. Ik vond bij de compk het wel duidelijk merkbaar dat ie op was omdat hij dan veel eerder gaat glijden. Waarschijnlijk is een td hetzelfde, vergelijk m maar eens met een nieuwe als ie eraf komt, er blijft weinig van over.Vrijdag de derde dag Zolder gereden met een TD slick (en 2 sessies mettet). Voor de derde dag heb ik hem omgedraaid. Echt super bandje wat mij betreft, licht spoor rechts maar niet dat het rubber zich opvreet. Ik zou er misschien zelfs nog een dagje mettet mee kunnen doen, maar hij begint nu wel op zijn eind te geraken volgens de indicatie gaatjes. Kan je ze eigenlijk helemaal wegrijden? Op zolder nog nooit meer dan 2 dagen met een band kunnen doen.
Wel paar keer gegleden achter in de eerste 2 ronden van paar sessies, maar het waaide heel hard. Ik denk dat de banden heel snel afkoelden uit de warmers. Na 2 rondjes eigenlijk geen enkel grip verlies. In de laatste sessie m'n PB nog verbeterd naar 1.48.47 terwijl na de middag pauze het beste er wel vanaf is bij mezelf, houding wordt dan ruk.
Dus de TD, zeker aan te raden voor de wat minder snelle goden.
Ik ben erg benieuwdDe metzeler TD slicks zijn besteld voor de "nieuwe" cbr1000rr sc57.
Ik ben benieuwd en zal m' ervaringen posten.
Ik had al een extra band mee naar Zolder, met de gedachte 's middags te wisselen. Maar hij heeft het dus uitgehouden, maar zal nu wel echt zo goed als op zijn nu, denk dat de indicator minder dan een milimeter over heeft, zal eens meten. Maar, afgezien van de eerste ronden door waarschijnlijk afkoeling, verliest hij dus geen enkele grip, voor zover merkbaar. In de voorlaatste ronde nog mijn PR verbetert. Bij de Dunlops vorig jaar (D212, D211 Endurance) merkte ik gedurende de eerste dag al dat hij begon te glijden bij uitkomen bocht.Een compk kon je niet goed vlak rijden (zoals bv een Bridgestone), zit een dikke laag rubber op maar de indicatoren lopen zo’n beetje tot in het karkas van de band. Ik vond bij de compk het wel duidelijk merkbaar dat ie op was omdat hij dan veel eerder gaat glijden. Waarschijnlijk is een td hetzelfde, vergelijk m maar eens met een nieuwe als ie eraf komt, er blijft weinig van over.
Ik rijd ook met de TD. Vorige week op Ecuyers 1.57 gereden. Heb Zolder nog niet gedaan maar oud pr van me is 1.48. Achter is nu 7 sessies oud (4 x zndvoort en 3 x ecuyers). Bij uitkomen laatste rechter in zijn 2 begon de band in de laatste sessie wel wat te glijden. Heb ook best wel een vreetspoortje rechts, maar kan ook aan mijn vering liggen (op advies van Frontrow components achter wat aangepast, maar niet kunnen testen met de TD omdat de regenbanden eronder moesten).Ik had al een extra band mee naar Zolder, met de gedachte 's middags te wisselen. Maar hij heeft het dus uitgehouden, maar zal nu wel echt zo goed als op zijn nu, denk dat de indicator minder dan een milimeter over heeft, zal eens meten. Maar, afgezien van de eerste ronden door waarschijnlijk afkoeling, verliest hij dus geen enkele grip, voor zover merkbaar. In de voorlaatste ronde nog mijn PR verbetert. Bij de Dunlops vorig jaar (D212, D211 Endurance) merkte ik gedurende de eerste dag al dat hij begon te glijden bij uitkomen bocht.
Ben wel benieuwd hoe de echte snelle mannen de band ervaren, daarvoor ben ik toch nog een seconde of 6 te langzaam op Zolder. Vind het wel opmerkelijk dat velen persé Supercorsa's e.d. willen, terwijl ze de performance van de band helemaal niet kunnen benutten. Ik merk in mijn circuitgroepje dat ze ook niet echt openstaan voor iets anders.
Bij mij ontstond een klein spoor rechts, maar daar staat Zolder bekend om. Maar de band bleef wel goed, daar waar een D212 vorig jaar volledig kapot ging. Ik heb er circa 17 sessies mee achter de rug, nog +- 1 mm over tov de indicatiegaatjes.Ik rijd ook met de TD. Vorige week op Ecuyers 1.57 gereden. Heb Zolder nog niet gedaan maar oud pr van me is 1.48. Achter is nu 7 sessies oud (4 x zndvoort en 3 x ecuyers). Bij uitkomen laatste rechter in zijn 2 begon de band in de laatste sessie wel wat te glijden. Heb ook best wel een vreetspoortje rechts, maar kan ook aan mijn vering liggen (op advies van Frontrow components achter wat aangepast, maar niet kunnen testen met de TD omdat de regenbanden eronder moesten).
Maar dat de band in zijn 7e sessie al begon te glijden stond ik van te kijken. Vind de voorband echt goed overigens (met mijn tijden).
Volgende week Assen, maar heb daar nog maar 2 keer gereden waarvan 1 keer compleet verregend dus zal geen wereldtijden ermee rijden. Zal mijn ervaringen daarna wel weer posten
Had de bandenspanning achter op 1,9 staan uit de warmers. Metzeler geeft dit ook op. Bij binnenkomst was ie ook 1,9.Bij mij ontstond een klein spoor rechts, maar daar staat Zolder bekend om. Maar de band bleef wel goed, daar waar een D212 vorig jaar volledig kapot ging. Ik heb er circa 17 sessies mee achter de rug, nog +- 1 mm over tov de indicatiegaatjes.
Bandenspanning e.d. correct? 1.8 warm achter.