Ik reed enkele weken geleden 1.14.8 op Mettet, en 1.48.5 op Zolder. Met die rondetijden kan je eigenlijk nog niets zeggen over de grens van de banden qua tijden, want die grens ligt nog vele seconden verder. Met de D212 merkte ik wel dat de motor eerder op het achterwiel wilt bij uitkomen bocht, dus er zal vast wat gripverschil zijn. Voor mij is het een prima band, die duidelijk minder gevoelig is voor slijtagesporen dan bijvoorbeeld de Dunlops. En daar zit denk ik het grote verschil met de echte racebanden. Iets minder grip, maar ook minder gevoelig voor temperaturen en afstelling.Ik heb de genoemde voordelen al kunnen ontdekken.
Bandendruk voor is 2.4 warm, 1.9bar warm achter. (190/55/17)
Ik rij momenteel onderaan de snelste groep of bovenaan groep 3.
En dat ligt niet aan de band, ik ben er zeker van dat ik met die banden in het midden van groep 4 comfortabel zou kunnen rijden.
De band waarschuwt wel tijdig als de grip bijna op is. (gaat mooi glijden)
Die grens zit momenteel nog boven mijn niveau, die grens heb ik alleen nog maar bereikt bij het testen van de grip. (lomp/vroeg op het gas gaan)
Ik heb er maandag 1.16.1 mee gereden op Mettet maar dit kan nog een stuk sneller. (mijn zithouding op m'n cbr1000rr is slecht)
Ik vermoed zeker 1.14 en waarschijnlijk 1.13 met die band.
Op folembray reed ik er 58.2 mee en had het gevoel dat het ook nog een stuk beter kon.