Thx, verder hoef ik niks te doen aan de bandendruk?Dit is typisch voor deze band. De zijkant is ongeveer SC3 compound en het midden is behoorlijk hard.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Thx, verder hoef ik niks te doen aan de bandendruk?Dit is typisch voor deze band. De zijkant is ongeveer SC3 compound en het midden is behoorlijk hard.
Ik kon hem helemaal oprijden zonder merkbaar gripverlies, dus totdat de slijtindicatoren bijna helemaal weg waren. Qua grens, dit jaar paar keer gehad dat hij een stapje opzij zette. Eén dag zat een hele harde wind waardoor de band snel afkoelde en weer op temperatuur moest komen eerste 2 ronden. Andere keer was op het gas in z'n twee opkomen rechterstuk Zolder. Ik vind hem dan wel vrij abrupt opzij stappen ('paniekmomentje'), daar waar andere banden meer gingen smeren en je het gas er bijna vol op kunt houden. Maar goed, dat is eigenlijk dus maar één keer geweest, en ik ben ook wel redelijk aan het pushen geweest. Rondetijden 1.48 Zolder.Ben er zeer tevreden over, heb ze onder m’n sc59 van 2010. 120/70 & 200/55
Bandenspanning 2.3 en A 1.8/ 1.9.
3 dagen mee gereden (1 dag op Zandvoort en 2 dagen op Assen) en kunnen nog 1 a 2 dagen mee als ik de slijtindicator zo zie.
Reed afgelopen keer 1.54.2 (Assen) en heb het gevoel dat die band dit prima aan kan.
Zijn er al mensen die tegen de grens aan lopen van deze band?
Volgens mij zag ik jouw vraag gister ook voorbij komen op fb ?!Vandaag op assen met een rosso corsa 2 begint van de achterband de scheidingslijn tussen de twee compouns zichtbaar te worden. Ik heb achter 1.8 a 1.9 bar erin zitten. Heb ik wel de juiste druk? Dit is mij eerder op Assen geviseerd maar ik twijfel nu een beetje
Volgens mij zag ik jouw vraag gister ook voorbij komen op fb ?!
Justin van Beek geeft jouw super uitleg etc.
Hier op het forum hebben we @Worldbeater en die is er van overtuigd dat je deze band op hogere spanning moet rijden om heel te houden.
Ik geloof dat je spanning veel en veel te laag is voor je tempo/band.
Dat de bandenman van pirelli dit adviseert vind ik dan ook verschrikkelijk vreemd..
Foto?Zag het voorbij komen op Facebook toevallig was wel van iemand anders.
Bij mijn band zie ik waar de twee componenten samenkomen op sommige stukken klein beetje ruimte ontstaan 1 a 2mm. dus denk dat de druk niet geheel op orde is. Als ik nog meer had gereden was het zeker erger geworden
Einde van de dag helaas ook een lowsider te pakken in de haarbocht te assen. Geen idee wat er mis ging gebeurde vlak na de apex waar ik naar mijn idee het gas nog niet aanraak. Het achterwiel haalde mij in iig. Wat mij wel opviel is dat de rechterzijde van mn band netjes schoongereden was waar je normaal de bonken rubber ziet hangen. Misschien te enthousiast ingestuurd oid, of wellicht hoort dat bij een lows(L)idertje
Foto?
Één na snelste groep. Naast de motor hangen zou wellicht beter kunnen. Verder de timing qua gas geven had ik altijd het gevoel dat ik vrij voorzichtig was. Vooral de haarbocht ivm de kuil/dip waar je doorheen ga. Nog nooit instabiliteit of rare dingen opgemerkt of ervaren. Nu was de motor in 1x weg. . Maar ik was die dag behoorlijk vermoeid en andere remschakelset, dus wellicht wat steken laten vallenDie band is duidelijk te warm geworden waarschijnlijk door de te lage druk.
Mogelijks is je achtervering ook te hard in combinatie met die zachte band.
Zit je in de (bijna) snelste groep?
Ik vermoed ook dat je niet genoeg naast de motor hangt en te vroeg op het gas gaat.
Zithouding is ok, bovenlichaam kan nog een stuk meer naast de tank ipv erop.Één na snelste groep. Naast de motor hangen zou wellicht beter kunnen. Verder de timing qua gas geven had ik altijd het gevoel dat ik vrij voorzichtig was. Vooral de haarbocht ivm de kuil/dip waar je doorheen ga. Nog nooit instabiliteit of rare dingen opgemerkt of ervaren. Nu was de motor in 1x weg. . Maar ik was die dag behoorlijk vermoeid en andere remschakelset, dus wellicht wat steken laten vallen
Dit is hoe ik normaliter op de motor zit/hang
Bekijk bijlage 1674046
Ah oke, ik dacht 1 en 1 is 2 maar blijkt dus niet zo te zijn.Zag het voorbij komen op Facebook toevallig was wel van iemand anders.
Bij mijn band zie ik waar de twee componenten samenkomen op sommige stukken klein beetje ruimte ontstaan 1 a 2mm. dus denk dat de druk niet geheel op orde is. Als ik nog meer had gereden was het zeker erger geworden
Einde van de dag helaas ook een lowsider te pakken in de haarbocht te assen. Geen idee wat er mis ging gebeurde vlak na de apex waar ik naar mijn idee het gas nog niet aanraak. Het achterwiel haalde mij in iig. Wat mij wel opviel is dat de rechterzijde van mn band netjes schoongereden was waar je normaal de bonken rubber ziet hangen. Misschien te enthousiast ingestuurd oid, of wellicht hoort dat bij een lows(L)idertje
Zithouding is ok, bovenlichaam kan nog een stuk meer naast de tank ipv erop.
1000cc? Welke motor is het?
Je maakt zeker genoeg hellingshoek, teveel zelfs. Als je op de rand rijdt moet je echt niet veel gas geven om de achterkant te doen glijden.
En als je per ongeluk gas gelost hebt en dan plots gas geeft kan het zijn dat er weinig druk is op het achterwiel.
Maar waarschijnlijk is de band te warm geworden en beginnen smeren.
Vermoeidheid is inderdaad gevaarlijk, dan doe je dingen verkeerd zonder dat je het zelf door hebt.
Hou je je hand zoals in de bijlage?Het is een cbr600f uit 2000. Thx voor de tips. Ga ik zeker meenemen! De tank is overigens best fors waardoor het wat lastig is om mijn buitenste arm over de tank te krijgen om zo meer naast de motor te komen. Is het een optie om de clipons iets hoger zetten in dit geval? Of mn hand iets anders op de clipsons plaatsen, nu ben ik nog gelimiteerd door m'n pols qua bewegingsvrijheid.
Raar dat je die crash ook hebt gehad, ik exact dezelfde plek maar dan highsider.
Was vorige week dinsdag trouwens.
Ik had het gevoel dat de motor niet trok/oppakte en gaf meer gas en stond ineens breed, kon hem terug halen maar werd er alsnog naast gegooid.
Heb de crash terug gekeken bij race control maar hij lijkt ineens compleet weg te schieten aan de achterkant, was de apex zeker al voorbij !
Je clip ons lijken ook heel ver naar je toe te staan. Deze kun je wat verder naar voren draaien voor meer bewegingsvrijheid in je pols en schouder.Het is een cbr600f uit 2000. Thx voor de tips. Ga ik zeker meenemen! De tank is overigens best fors waardoor het wat lastig is om mijn buitenste arm over de tank te krijgen om zo meer naast de motor te komen. Is het een optie om de clipons iets hoger zetten in dit geval? Of mn hand iets anders op de clipsons plaatsen, nu ben ik nog gelimiteerd door m'n pols qua bewegingsvrijheid.
Assen met een 2 min 2 secLijkt mij een combi van rijstijl en vering, je ziet namelijk heel duidelijk een overgang.
mag ik vragen welke tijden je er mee reed en welk circuit ?( gok assen )
Assen is niet mild voor de rechterkant van de band. Mijne ziet er vergelijkbaar uit als je eerste foto. Tweede foto oogt wat heftiger. Je gebruikt geen bandenwarmers?
Ziet er aardig goed uit hoor.Ook een bandenvraag voor de deskundigen.
Gisteren dagje Assen Bridgestones S22. Koud 1.9 A en 2.3 V ( advies Bridgestone voor circuit ) gsxr 750 rondetijden 2.08.
Zie vooral voor wat onregelmatige slijtage. Achter minimaal volgens mij. Wat vinden de ervaringsdeskundigen ervan ?Bekijk bijlage 1675031Bekijk bijlage 1675035
Progressieve veer is niet goed op circuit.Assen met een 2 min 2 sec
Achtershock is een nieuwe van Hyperpro met progressieve veer maar zonder expansievat moet ik erbij zeggen.
Geen bandenwarmers indd, zou het kunnen dat ik te vroeg te hard ga en dus eigk met te lage bandenspanning aan het belasten ben?