Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Slecht. Als je met vertrouwen in de regen wil rijden dan heb je andere nodig.Allen, Ik heb een circuitmotor gekocht waar Metzeler Racetec RR K2 banden onder zitten. Ik ben benieuwd hoe deze banden zich houden onder natte omstandigheden, maar kan hier weinig info over vinden. Hier toevallig ervaringsdeskundigen?
Nee die zijn het probleem niet, ik rij ook met Rosso Corsa || en bandenwarmers en ik heb een prima slijtpatroon. Ik hou de koude drukken aan die Pirelli voorschrijft. 2.0 achter 2.3 voor. Tempo Assen rond 2:10De bandenwarmers zijn volgens mij het probleem.
Die banden zijn er niet voor gemaakt.
Je bandenwarmers steken veel hitte in de band en velg.
Dan steek je er nog extra hitte in bij het rijden=>oververhitten.
Als je koud begint heb je een grotere buffer.
Ik heb het vrijdag ook gemerkt met de metzeler TD slick.
Normaal rijd ik zonder bandenwarmers, vrijdag 1 keer met geprobeerd en ik zag dat de banden een stuk heter werden dan zonder. (Daardoor gleed de band af en toe in de laatste rondes.)
Dat heb ik nog niet meegemaakt zonder bandenwarmers.
Nee die zijn het probleem niet, ik rij ook met Rosso Corsa || en bandenwarmers en ik heb een prima slijtpatroon. Ik hou de koude drukken aan die Pirelli voorschrijft. 2.0 achter 2.3 voor. Tempo Assen rond 2:10
Dank! Dan voor nu nog maar een setje Diablo Rosso Corsa 2 totdat ik een extra wielenset heb.Slecht. Als je met vertrouwen in de regen wil rijden dan heb je andere nodig.
Denk dat ik ze gewoon kapot gereden heb met die kromme vork.
Kan ik me ook helemaal niks bij voorstellen.
De RC2 kan juist prima overweg met hoge temperaturen.
Sub 2:00 op Assen + bandenwarmers geeft prima bandenslijtage bij mij.
Rij je competetie?Ik ben van plan om met Bridgestone R11 te gaan racen, echter heeft de voorband de keuze soft en medium. Wat is slim om te doen?
Ik heb een nieuwe td geleverd gekregen ivm leveringsproblemen van de normale k2 racetec slick. De 200/55 zit ook op ongeveer 4.5mm.Nieuwe profieldiepte achteraan bij een TD slick 180/60/17 is ongeveer 4.6mm.
Niet 2.4mm zoals op de vorige pagina's gezegd werd.
Vooraan ongeveer 2.8-3.0mm profieldiepte.
Rij je competetie?
Indien nee, neem de medium.
Geen expert maar voor wordt veelal met soft banden gereden. Voorband slijt toch niet zo snel en daar wil je zoveel mogelijk grip. Tenzij ze heel temperatuurgevoelig zijn?Ik ben van plan om met Bridgestone R11 te gaan racen, echter heeft de voorband de keuze soft en medium. Wat is slim om te doen?
Welke motor, welke groep?Morning, ik ga vanmiddag wat rondjes rijden op Midland maar totaal geen verstand wat bandenspanning betreft. Ik heb er bt016 pro onder (sinds aanschaf) zeggen jullie bandenspanning aanpassen of op 2.5 voor en 2.9 achter laten staan?
Morning, ik ga vanmiddag wat rondjes rijden op Midland maar totaal geen verstand wat bandenspanning betreft. Ik heb er bt016 pro onder (sinds aanschaf) zeggen jullie bandenspanning aanpassen of op 2.5 voor en 2.9 achter laten staan?
Middelste groep met een mt 09Welke motor, welke groep?
Vandaag een warme dag, een paar tienden kan er altijd wel uit, bijvoorbeeld 2.3/2.5.
Niet verder overdrijven als je in de beginnersgroep gaat.
Vooral de eerste ronden geeft een lage bandenspanning eerder nadelen dan voordelen.
Als de banden nu te heet worden kunnen er natuurlijk een paar tienden uit.Middelste groep met een mt 09
Assen of Midland en niveau scheelt natuurlijk wel een bekkie.@Pentrico
Op het circuit gebruik je NOOIT de normale geadviseerde spanning zoals voor de straat is aanbevolen.
Jouw Bridgestone band staat in de officiële documenten (voor track dag) als:
BT016 Pro 120/70ZR17 2.2
BT016 Pro 180/55ZR17 2.0
BT016 Pro 190/55ZR17 2.0
Vuistregel bij Bridgestone voor op de straat is: als rijder en motor onder de 300 KG zitten:
voor 2,4
achter 2,6
Gemelde waarden zijn bij KOUDE banden
Groet Arthur
Nooit? KUL!@Pentrico
Op het circuit gebruik je NOOIT de normale geadviseerde spanning zoals voor de straat is aanbevolen.
Jouw Bridgestone band staat in de officiële documenten (voor track dag) als:
BT016 Pro 120/70ZR17 2.2
BT016 Pro 180/55ZR17 2.0
BT016 Pro 190/55ZR17 2.0
Vuistregel bij Bridgestone voor op de straat is: als rijder en motor onder de 300 KG zitten:
voor 2,4
achter 2,6
Gemelde waarden zijn bij KOUDE banden
Groet Arthur
@Pentrico
Op het circuit gebruik je NOOIT de normale geadviseerde spanning zoals voor de straat is aanbevolen.
Jouw Bridgestone band staat in de officiële documenten (voor track dag) als:
BT016 Pro 120/70ZR17 2.2
BT016 Pro 180/55ZR17 2.0
BT016 Pro 190/55ZR17 2.0
Vuistregel bij Bridgestone voor op de straat is: als rijder en motor onder de 300 KG zitten:
voor 2,4
achter 2,6
Gemelde waarden zijn bij KOUDE banden
Groet Arthur
Mij is verteld dat de spanning vooral ook een temperatuur verhaal is ?
Ik zou zelf dan met 2.2/2.3 (lichte motor) beginnen en pas als de band goed op temperatuur komt zou ik hem pas laten zakken.
Op een snel circuit zou ik dan eerder met 2 bar beginnen, met een zwaardere motor ook iets harder.
Welke motor, welke groep?
Vandaag een warme dag, een paar tienden kan er altijd wel uit, bijvoorbeeld 2.3/2.5.
Niet verder overdrijven [..].