Circuitbanden-Topic

Oké sessie 3:
Nieuwe PR: 2.08.1 yeah.
Onder finish vlag lekker door gebeukt voor de juiste meting.
Bandenspanning bij binnenkomst:
Voor 2.4
Achter 2.2
Fotos:
Bekijk bijlage 1808993Bekijk bijlage 1808994

Bandenspanning top zo denk ik. Het voelde goed!
Die demping verhaal zal ik eens een klikje doen. Maar met de klok mee van boven gezien of van onder gezien? :+
Van de onderkant gezien.
Voor de zekerheid kan je hem enkele toeren in 1 richting draaien, het aantal toeren onthouden en eens voelen of de achterkant sneller terugkomt of niet. (Gewoon snel met de hand op het zadel duwen en kijken hoe snel het terugveert)
 
Oké sessie 3:
Nieuwe PR: 2.08.1 yeah.
Onder finish vlag lekker door gebeukt voor de juiste meting.
Bandenspanning bij binnenkomst:
Voor 2.4
Achter 2.2
Fotos:
Bekijk bijlage 1808993Bekijk bijlage 1808994

Bandenspanning top zo denk ik. Het voelde goed!
Die demping verhaal zal ik eens een klikje doen. Maar met de klok mee van boven gezien of van onder gezien? :+
Ziet er al een stuk netter uit ja.
Probeer Bocht Exit ook je gas vloeiend op te bouwen. als je vol gas geeft en TC het laat opvangen zal je band ook een stuk sneller gaan vreten.
 
Ziet er al een stuk netter uit ja.
Probeer Bocht Exit ook je gas vloeiend op te bouwen. als je vol gas geeft en TC het laat opvangen zal je band ook een stuk sneller gaan vreten.
Ja ik kreeg het idee dat de TC meer deed dan ik dacht. Ik had de laatste korte sessie de TC iets minder heftig gezet en dat ging naar m’n idee wat beter. Mooi voor volgend jaar om weer mee verder te gaan.

Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de live tips mbt m’n banden 😛
 
Hallo mede forum racegoden .

Ik zit voor mijn volgende set racebanden naar de metzeler TD slicks te kijken voor mijn 600 .

Achter zag ik dat je ze in hoogte 55 en 60 kan krijgen .

Ga ervanuit dat 60 makkelijker instuurt maar kleven er ook nadelen aan ten opzichte van de 55 ?

Iemand ervaring ?
 
De /60 is dus iets hoger, afhankelijk van welke motor je hebt kan je wat ruimte problemen krijgen in de achterbrug of je bandenwarmers past er niet meer tussendoor (-> extra schakel in je ketting). Omdat je achterkant ietsje omhoog komt door de hogere band, staat de motor wat meer op de neus, misschien vind je dat lekker, misschien vind je m wat onrustig/onstabiel worden, dan kan je dat compenseren met de doorsteek van je voorvork. Voor de rest was ik vrij content met de wissel van /55 naar /60 op mijn wijlen 600RR, vol vertrouwen de verhoogde race rearset over het asfalt, dus grip genoeg. :+ Veel plezier!
 
Ja ik kreeg het idee dat de TC meer deed dan ik dacht. Ik had de laatste korte sessie de TC iets minder heftig gezet en dat ging naar m’n idee wat beter. Mooi voor volgend jaar om weer mee verder te gaan.

Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de live tips mbt m’n banden 😛
En vergeet die warmers niet, nu ik de Corsa's niet op 80 maar op 50gr zet en 2.3 voor en achter gaat het prima, de rare opeenhoping van rubber is weg.
Als de vering geserviced en op gewicht gezet is moet het perfect worden.
 
Of helemaal geen warmers.
PSX_20221002_180119.jpg

Maar ik denk dat warmers wel fijn zijn.
Volgend jaar maar eens proberen.

Ik ben er ook uit voor de Strubben.
Volgend jaar smijt ik hem er zonder pardon in.
Nu daar de meest ingehaalde rijder van de dag. :+
Volgende keer zonder bakproblemen en betere inzet.

Wat vaker naar Assen denk ik. :]
 
Of helemaal geen warmers.
Bekijk bijlage 1809768
Maar ik denk dat warmers wel fijn zijn.
Volgend jaar maar eens proberen.

Ik ben er ook uit voor de Strubben.
Volgend jaar smijt ik hem er zonder pardon in.
Nu daar de meest ingehaalde rijder van de dag. :+
Volgende keer zonder bakproblemen en betere inzet.

Wat vaker naar Assen denk ik. :]
Die eerste ronde gewoon echt op het gas kunnen gaan is best wel lekker, geeft je ook net ff dat ene rondje extra keuze / vertrouwen als je bij iemand aan wil pikken. Zou ze zeker is proberen!
 
Die eerste ronde gewoon echt op het gas kunnen gaan is best wel lekker, geeft je ook net ff dat ene rondje extra keuze / vertrouwen als je bij iemand aan wil pikken. Zou ze zeker is proberen!
Dat is wel waar, de eerste ronden vliegen de snelle jongens op slicks 'van de warmers af' er links en rechts voorbij.
Ik stond er nog niet eens echt bij stil. :+

Tegenwoordig wacht ik niet perse een heel rondje meer, de eerste ronde op CPZ gaat ook wel koud in 2.05.
Maar vertrouwen; meer gas; grotere hellingshoek is er inderdaad pas wel echt na anderhalf tot twee rondjes.

Deze drie circuitdagen in september was ik gedwongen om met de auto te komen.
Normaal rij ik zonder spullen gewoon met de motor naar de baan.
Maar ik heb nog geen kenteken op deze.

De warmers liggen sinds vorig jaar op zolder, nog ongebruikt.
Zijn er ook opvouwbare paddock stands voor in een rugzak. :?
Of misschien moet ik een aanhangertje voor achter de motor kopen. :+ ;)
 
Is het je eigen aanhanger / auto waarmee je nu reed?

Het aankomen rijden op de motor, snothard rijden (want dat doe je), en op de motor weer weg is wel leuk, tot je echt is wat heb. Panne / vallen / vermoeidheid, dan is het aanhangertje toch erg fijn.
 
Is het je eigen aanhanger / auto waarmee je nu reed?

Het aankomen rijden op de motor, snothard rijden (want dat doe je), en op de motor weer weg is wel leuk, tot je echt is wat heb. Panne / vallen / vermoeidheid, dan is het aanhangertje toch erg fijn.
Deed ik in het begin ook, totdat ik met een kapotte spanningsregelaar op Zandvoort stond en niet meer terug kwam. Daarna gelijk aanhangertje gekocht.
 
Dat is wel waar, de eerste ronden vliegen de snelle jongens op slicks 'van de warmers af' er links en rechts voorbij.
Ik stond er nog niet eens echt bij stil. :+

Tegenwoordig wacht ik niet perse een heel rondje meer, de eerste ronde op CPZ gaat ook wel koud in 2.05.
Maar vertrouwen; meer gas; grotere hellingshoek is er inderdaad pas wel echt na anderhalf tot twee rondjes.

Deze drie circuitdagen in september was ik gedwongen om met de auto te komen.
Normaal rij ik zonder spullen gewoon met de motor naar de baan.
Maar ik heb nog geen kenteken op deze.

De warmers liggen sinds vorig jaar op zolder, nog ongebruikt.
Zijn er ook opvouwbare paddock stands voor in een rugzak. :?
Of misschien moet ik een aanhangertje voor achter de motor kopen. :+ ;)
Hoe groot is je rugzak……
Ik heb een set paddockstand die relatief klein zijn doordat de hendel/hevel los is.
Maar wet van behoud van ellende..doordat ze robuust zijn wegen ze ook nogal wat.
 
Is het je eigen aanhanger / auto waarmee je nu reed?
Ja, ik rij zo ongeveer 1.000 km per jaar met de auto. ;)
Voor afgelopen weekend voor het eerst een volle tank gedaan in twee jaar.
Meestal haal ik maar vijf of tien liter en staat die tot twee maanden stil na een rit.

De aanhanger is een gemakkelijk demontabele Motolug. Past op zolder. :t
Vorig jaar 1x in mei en 1x in oktober gebruikt.
Dit jaar alleen zes keer in september. :)

Maar ik kan ze dus altijd inzetten. :Y
Het aankomen rijden op de motor, snothard rijden (want dat doe je), en op de motor weer weg is wel leuk, tot je echt is wat heb. Panne / vallen / vermoeidheid, dan is het aanhangertje toch erg fijn.
Vermoeidheid van circuitrijden heb ik gelukkig geen last van met tien uur per week sporten.
De inzet op de baan kan natuurlijk nog heel wat hoger als het vertrouwen en de flow komt met deze motor.
Bij een hele warme dag en harder werken zou vermoeidheid natuurlijk wel kunnen spelen.

Ik heb echter meer last van prikkels en een mindere concentratie als ik met de auto kom.
En bandenwarmers vond ik altijd maar nog meer gedoe.
Voor dit jaar had ik het mij wel voorgenomen.
Afgelopen week heb ik er helemaal niet meer aan gedacht. _O-

Volgend jaar weer nieuwe kansen.
Zeven maanden winterstop??? :o:o
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PimS
Hoe groot is je rugzak……
Ik heb een set paddockstand die relatief klein zijn doordat de hendel/hevel los is.
Maar wet van behoud van ellende..doordat ze robuust zijn wegen ze ook nogal wat.
 

Bijlagen

  • 5E5EDB88-B8A2-4BF6-869D-AD4DC3F851C5.jpeg
    5E5EDB88-B8A2-4BF6-869D-AD4DC3F851C5.jpeg
    510,8 KB · Weergaven: 10
En vergeet die warmers niet, nu ik de Corsa's niet op 80 maar op 50gr zet en 2.3 voor en achter gaat het prima, de rare opeenhoping van rubber is weg.
Als de vering geserviced en op gewicht gezet is moet het perfect worden.
Nee inderdaad, de laatste twee sessies heb ik de warmers op 50 graden gehad om eens te proberen. Ik weet nog niet heel goed het resultaat (behalve dat ik het gevoel heb iets minder hard van start te kunnen, maar dit kan ook mentaal zijn). Dat komt ook eerlijk gezegd omdat ik ook m'n bandenspanning aan het veranderen was tegelijkertijd. Volgend jaar maar eens goed mee testen.

Wat ik OOK denk, is dat de TC meer ingrijpt dan ik denk. Ik heb het wel gevoeld op een paar punten, maar misschien komt (zoals eerder hierboven door iemand gezegd) dat slijtagespoor daar wel van. Ik heb hem de laatste korte sessie wat lager gezet maar door het verkeer op de baan niet echt kunnen testen. De TC stond een klein beetje hoog namelijk op deze dag.
 
Wat zou het voordeel zijn van de warmers kouder zetten? Het uitstellen van het warm worden van de band?

Ben benieuwd hoe de band zou hebben getekend met 0.2 bar minder.

*Racecracks schrijft voor de RC2 ook 2.0 koud voor, maar mijn ervaring is dat deze bij 1.8 heet de beste grip geeft en mooi tekend.
 
Wat zou het voordeel zijn van de warmers kouder zetten? Het uitstellen van het warm worden van de band?

Ben benieuwd hoe de band zou hebben getekend met 0.2 bar minder.

*Racecracks schrijft voor de RC2 ook 2.0 koud voor, maar mijn ervaring is dat deze bij 1.8 heet de beste grip geeft en mooi tekend.
Inderdaad, dat dus.
 
Wat zou het voordeel zijn van de warmers kouder zetten? Het uitstellen van het warm worden van de band?

Ben benieuwd hoe de band zou hebben getekend met 0.2 bar minder.

*Racecracks schrijft voor de RC2 ook 2.0 koud voor, maar mijn ervaring is dat deze bij 1.8 heet de beste grip geeft en mooi tekend.
Ik weet niet of dit over mij ging qua 0.2 bar minder, maar ik heb dat uiteindelijk wel gedaan. Ik kwam uiteindelijk op (direct bij binnenkomst, en onder de finishvlag nog stevig doorrijden) warm 2.2 achter en voor 2.4 bar. Maar daar heb ik uiteindelijk geen foto van geplaatst (sorry '(). Ook had ik de TC een standje lager, omdat ik denk dat deze ook de band tekende.

En als je het niet over mij had, never mind:+
 
Ik weet niet of dit over mij ging qua 0.2 bar minder, maar ik heb dat uiteindelijk wel gedaan. Ik kwam uiteindelijk op (direct bij binnenkomst, en onder de finishvlag nog stevig doorrijden) warm 2.2 achter en voor 2.4 bar. Maar daar heb ik uiteindelijk geen foto van geplaatst (sorry '(). Ook had ik de TC een standje lager, omdat ik denk dat deze ook de band tekende.

En als je het niet over mij had, never mind:+
Ja wel😆 ben wel benieuwd hoe die op 2.0 zou rijden😋
 
Rosso Corsa 2 lijkt haast elke druk wel aan te kunnen, @Worldbeater reed er met zowat 3 bar mee rond ( toch ?! )
Vrienden van mij reden er mee met 9 graden en ook met 36 graden.. iedere fiets/rijder/weersomstandigheid weer een andere druk ( van heel laag tot hoog )
 
Terug
Bovenaan Onderaan