Circuitbanden-Topic

Volgende keer maar wat hoger in druk dan. Is een dergelijk slijtage profiel nog te redden (voor een hele of een halve dag) of is het afschrijven en een nieuwe erop leggen. En laatste vraag, is het slimmer om voor een SC2 te gaan ipv een SP, rij met mijn motor (RSV1000) alleen op circuit, rondetijden op Zolder zijn rond de 1.57.
Ik heb ditzelfde vreetspoor een hele tijd gehad, op Assen en Zolder, SP V3's en R4C's. Inmiddels rij ik een 1.52 constant en wat uitschieters naar 1.49/50's met SC2's, het vreetspoor is er (nu) helemaal uit, ik hou de band ook mooi op druk met dit tempo. Niets gedaan aan vering verder. Bandenspanning warm was 1.8 bij een 25°C baan temp. Wellicht draai je het gas telkens "abrupt" open op een comfortabele hellingshoek waardoor de band snel vreet? Ik had bij mij het gevoel dat ik te laat het gas opendraaide en vervolgens onder vrijwel dezelfde hellingshoek bij uitkomen bocht compleet op hetzelfde stuk het stress op de band zette. Iets meer omhoeken op de Apex, + dat gas wat eerder opbouwen en wat rustiger? De overstap naar de SC2 zal ook ongetwijfeld helpen, maar deze moet je wel op temperatuur houden.
 
Laatst bewerkt:
Een grote bandenleek met een vraagje..

Een dagje Assen gereden, de dag begonnen op koud 2.3 / 2.5 bar, naar mate de middag spanning warm 2.1 / 2.3 gehouden, zonder bandenwarmers.

Voorkant rechts wat rare donkere vlakken, valt dit ook onder normale slijtage?

Laatste 2 foto’s achter…
4027CE56-71A7-46DD-A5FC-FD9D02E81687.jpeg
19F75EDD-7E55-4717-A991-C71847FAE8F4.jpeg
3C835925-A261-48DF-AF1B-16CD5E827022.jpeg
6CCA7839-37BD-4DA5-B52B-F9CE5D774733.jpeg
59DCC6E8-3624-4420-8D2E-908CC76D680E.jpeg
 
Een grote bandenleek met een vraagje..

Een dagje Assen gereden, de dag begonnen op koud 2.3 / 2.5 bar, naar mate de middag spanning warm 2.1 / 2.3 gehouden, zonder bandenwarmers.

Voorkant rechts wat rare donkere vlakken, valt dit ook onder normale slijtage?

Laatste 2 foto’s achter… Bekijk bijlage 1886354Bekijk bijlage 1886355Bekijk bijlage 1886356Bekijk bijlage 1886357Bekijk bijlage 1886358
Slijtage ziet er prima uit.
Heb je hem toevallig op een trailer gehad met je voorband in een wielklem? :+
 
Slijtage ziet er prima uit.
Heb je hem toevallig op een trailer gehad met je voorband in een wielklem? :+
Ahaaaaa lampje gaat branden! Die zat inderdaad goed vast toen ik thuis kwam. 🤣

Vroeg me al af wat al die plastic tassen voor functie hebben om een wielklem.

Weten we dat ook weer, top forum. 🤗
 
Zijn er hier mensen met ervaringen over de Dunlop KR191 en K393 regenbanden en dan met name de medium compound?? Ik heb een setje gespot, maar hiervoor enkel met de metzeler/pirelli regenbanden gereden.
Ik kan ook weinig terug vinden over deze banden.

Alvast bedankt
 
Afgelopen donderdag mijn eerste dag van het jaar, ook dus de eerste nadat ik mijn vering heb laten servicen. Maar waar ik vorig jaar 3 dagen met een achterband deed, is dit het resultaat van 1 dag Zolder dit Jaar. Zou dit bandenspanning zijn, of eerder afstellen van de vering. Band is een Supercorsa SP V3, temperatuur was c.a. 18 graden en de bandenspanning welke ik had was c.a. 1.8 warm (gebruik bandenwarmers).Bekijk bijlage 1885754

Wat voor bandenspanningsmeter gebruik je? Dat kan nogal bizar schelen namelijk (hè @Alexxx_the_one? ANWB bandenspanningsmeter bij tankstation deed 0.4 bar te veel).

Dit is mijn achterband (Supercorsa SP V3) op 1.8 bar (met 'ge-eikte meter) warm:

band.jpg


Ik zou het, als je zeker bent van de druk, dus ergens anders zoeken.
 
Momenteel voor het eerst een TD slick achter zitten.
Tot nu toe prima bandje. Warmt snel op ook tijdens voorrijden van lesgroepjes. Met vrij rijden (1.56) geeft hij geen krimp.
Thank voor de feedback, is die 1.56 op Assen ?
Zit zelf in twijfel, ga mn eerste set slicks aanschaffen en twijfel tussen de Td slick of "gewoon de bridgestone of dunlop variant
 
Thank voor de feedback, is die 1.56 op Assen ?
Zit zelf in twijfel, ga mn eerste set slicks aanschaffen en twijfel tussen de Td slick of "gewoon de bridgestone of dunlop variant
Het nadeel aan echte slicks is als je even moet wachten in de pits omdat er net voor je iets gebeurt is, je banden onvermijdelijk afkoelen en je niet weet hoe warm ze nog zijn.
De td slicks rij je na enkele bochten wel al warm als ze nog lauw zijn.
 
Op Assen idd. Wel een SC2 profielband voor. De TD kan nog wel harder.
Dankje, ik twijfel erg omdat er gezegd word dat je met de TD "makkelijk" tot 1.50 zou rijden op Assen. ik kwam met een "straatfiets en straat banden" al tot 1.53.
Ik denk dat het alsnog de Td wel gaan worden, kan daarna altijd nog een stap maken naar een V02 oid
 
Dankje, ik twijfel erg omdat er gezegd word dat je met de TD "makkelijk" tot 1.50 zou rijden op Assen. ik kwam met een "straatfiets en straat banden" al tot 1.53.
Ik denk dat het alsnog de Td wel gaan worden, kan daarna altijd nog een stap maken naar een V02 oid
Ik heb idd al gehoord van tijden van 1:51.
Je kan ook een zachtere voorband (K1 of K2) steken en een TD achter, dat zou mijn keus zijn.
 
Ik heb idd al gehoord van tijden van 1:51.
Je kan ook een zachtere voorband (K1 of K2) steken en een TD achter, dat zou mijn keus zijn.
De voorband gaat het langste mee.
Waarom dan daar afwijken van de TD slick? :)
 
De voorband gaat het langste mee.
Waarom dan daar afwijken van de TD slick? :)
Een voorband gaat inderdaad lang mee, dus daarom zouden angsthazen die bang zijn dat een TD te weinig grip biedt voor een zachtere band kunnen gaan.

Ik verbaas me sowieso nog steeds om mensen die denken met middelmatige tijden de beste/zachtste banden nodig denken te hebben.
Tot aand SC0 en SCX banden aan toe _O-
 
Dankje, ik twijfel erg omdat er gezegd word dat je met de TD "makkelijk" tot 1.50 zou rijden op Assen. ik kwam met een "straatfiets en straat banden" al tot 1.53.
Ik denk dat het alsnog de Td wel gaan worden, kan daarna altijd nog een stap maken naar een V02 oid
Ik ga ook die banden monteren. Als ik dan makkelijk tot 1.50 kom, ben ik ongeveer 2x zo snel als nu
 
Hier zijn de Corsa Rosso IV zo goed als op na zeven sessies.
De bandenboer schrok er gewoon van op Assen de afgelopen week.
Daar ga jij geen sessies meer mee rijden vertelde de man.
13 september kijken of ik bij de MAC door de keuring kom.
Straatbanden verplicht. :)
 
Mac is gelukkig helemaal niet angstig voor slijtnokjes van banden of remblokjes die half op zijn.


:+
Misschien tegen die tijd toch nog even een ander achterbandje.
Het voelt nu nog als iets weggooien voordat het op is.
Financiële kortsluiting in het hoofd.
Mentaal had ik vijf dagen x vijf sessies verwacht. :+

Heb het idee dat de Supercorsa en Corsa II voorheen langer mee gingen.
Hopelijk de twee dagen op Zandvoort in juli ook droog en voor het eerst daar op de TD Slicks. :)
 
Een voorband gaat inderdaad lang mee, dus daarom zouden angsthazen die bang zijn dat een TD te weinig grip biedt voor een zachtere band kunnen gaan.

Ik verbaas me sowieso nog steeds om mensen die denken met middelmatige tijden de beste/zachtste banden nodig denken te hebben.
Tot aand SC0 en SCX banden aan toe _O-
Voel me nu haast verplicht om de Td te kopen :P
Ik ga ook die banden monteren. Als ik dan makkelijk tot 1.50 kom, ben ik ongeveer 2x zo snel als nu
Je kan ook gewoon je gashendel opendraaien ?! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan