circuitdag 02-05-2011 motorlifestyle

Status
Niet open voor verdere reacties.

xingmarx

MF veteraan
10 dec 2007
1.034
0
Hoofddorp
Hoi!!

Ik heb net een circuitdag geboekt @ motorlifestyle. Gaat de eerste keer worden voor mij! :D
Nu kreeg ik na de boeking direct een mailtje waarin stond:

Ongeveer 10 dagen voor het evenement zul je een programma via de e-mail of post ontvangen.

maar nu ben ik bang dat ik niet voor maandag nog het programma ga ontvangen daar het ondertussen al vrijdagavond laat is en morgen konninginedag etc.

Daarom vraag ik me af of hier nog iemand anders is die maandag gaat rijden via motorlifestyle en die het programma al ontvangen had!?

/ohja, ik ben ingeschreven in groep 2 :)
 
Laatst bewerkt:
Het algemene programma voor Assen staat ook op de website van MSL.

Dit is hetzelfde als wat ik heb ontvangen voor 3 mei, maar het kan zijn dat het voor jouw dag een beetje is aangepast omdat je minder sessies rijdt.
Als je om half 8 op het paddock bent kan er verder vrij weinig misgaan lijkt me. Je kunt voor de zekerheid even inloggen op de website om te checken of je inschrijving goed is verwerkt.

Veel plezier maandag!
 
Laatst bewerkt:
Leuk joh!
Je gaat een hele leuke dag tegemoet.
Anders stuur je ze een mailtje.
Of je rijdt er gewoon maandag heen met de info dat je van MSL heb gekregen en betaal je daar contant.
Wees wel goed op tijd sochtends,het kan er goed druk zijn.
Veel plezier maandag en hou de goed kant boven!
 
Ik rij maandag ook op zandvoort. Dan wel groepje 3 maar je krijgt hetzelfde programma.

Ik pm het wel ff door van het weekend samen met het inschrijf formulier wat je moet afgeven.
 
jongens jullie hebben mij echt super geholpen bedankt voor de leuke en snelle reacties!

Overigens heb ik mij ingeschreven om te beginnen in groep 2 terwijl ik nog nooit circuit heb gereden. Op de openbare weg heb ik wel al aan mijn zithouding en bochtentechniek proberen te werken en kneedowns zijn mij niet onbekend.
Maar dan toch nog de vraag of dit wel verstandig is en of ze het misschien wel/niet toelaten als ik ze vertel dat ik nog geen circuit ervaring heb?

Deze keuze overigens gemaakt naar aanraden van iemand die zelf marshal is geweest daar.
 
Goedemorgen.
Je kan gewoon beginnen in groep 2.
Mocht het je te hard gaan,dan zullen en kunnen ze je vast wel naar groep 1 plaatsen.
 
te vet!
2:24 voor een eerste circuitdag op zandvoort schijnt erg snel te zijn :D
Wat een prachtige dag.

Wel jammer van die jongen/man die tijdens mijn allereerste sessie zich veremde en achter mij zo de bandenstapel in vloog :( Beterschap!
 
te vet!
2:24 voor een eerste circuitdag op zandvoort schijnt erg snel te zijn :D
Wat een prachtige dag.

Wel jammer van die jongen/man die tijdens mijn allereerste sessie zich veremde en achter mij zo de bandenstapel in vloog :( Beterschap!

Kun je me vertellen wat er precies gebeurd is? Heb jij het over diegene die met traumahelicopter is afgevoerd?
Een goede vriend van me is namelijk maandag gecrasht op zandvoort. Probeer erachter te komen wat gebeurd is...
Dat hij het overleeft heeft is een wonder...
Dus als je iets meer weet (of iemand anders?), graag een reactie.
 
Tjee mieps, sterkte, ik hoop dat iemand je meer kan vertellen................
 
heb ook weleens zitten kijken op zandvoort maar daar knallen er wat onderuit zeg hoop dat je maat er weer boven op komt sterkte ermee

Ligt niet zozeer aan het circuit, maar het is en blijft een circuit voor auto's. De uitloop op de meeste plekken is redelijk, maar op sommige plekken als bv bos uit word een foutje hard afgestraft gezien de vangrail daar op een metertje staat.

@TS: 2:24 is volgens mij netjes te noemen voor een eerste circuitdag :). Meen dat ik met mijn eerste circuitdag in groep 1 rond de 2:35-2:40 reed of zo.

Ach rondetijden zijn totaal niet interessant, lekker sturen is het belangrijkste :]

@Mieps: in het zx10r topic heeft een mf'er het volgende geschreven:

Sessie één was weer erg wennen maar na een paar rondjes ging het best lekker en we reden een rustig tempo. Helaas moest vanwege een ernstig ongeval de sessie vroegtijdig gestaakt worden. Rode vlag dus. Een man was hard ten val gekomen in de Gerlach bocht waarbij hij de muur heeft geraakt en in de Hugenoltz bocht tot stilstand kwam. Hij is bewusteloos en per trauma heli naar het zieken huis vervoert

Hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt, anders even contact opnemen met de organisatie?
 
Laatst bewerkt:
ik had ook zoiets dergelijks gehoord van onze marshall
(reden groep 1 met aan t einde van de dag een 2:27)

Hij heeft in de gerlach een inschattingsfout gemaakt, is aan de buitenkant van de baan tussen de boarding en zn motor gekomen, door geschoven tot de hugenholtz en hier tegen de vangrail tot stilstand gekomen. geen idee wat hij voor een letsel had opgelopen.

groeten paul
 
Dank zover voor alle reacties!

Hij heeft het eea gebroken, maar ook 2 nekwervels schijnen verschoven te zijn. Hij wordt nu in kunstmatige coma gehouden en reageert gelukkig op veel prikkels!!
Hij "vecht": hij is onrustig en wordt nu 'vastgebonden' omdat hij anders alles los trekt...
Dat zijn de laatste berichten zover...
 
2:24 voor een eerste dag is erg netjes inderdaad, doe je goed :) Ik reed zelf in groep 3, met die tijd zou je op 2/3e van groep 3 zitten aan het einde van de dag :P

Ik ben ook benieuwd hoe het met die jongen afloopt, hopelijk red hij het...
 
Dank zover voor alle reacties!

Hij heeft het eea gebroken, maar ook 2 nekwervels schijnen verschoven te zijn. Hij wordt nu in kunstmatige coma gehouden en reageert gelukkig op veel prikkels!!
Hij "vecht": hij is onrustig en wordt nu 'vastgebonden' omdat hij anders alles los trekt...
Dat zijn de laatste berichten zover...


:X

Sterkte.
 
Dank zover voor alle reacties!

Hij heeft het eea gebroken, maar ook 2 nekwervels schijnen verschoven te zijn. Hij wordt nu in kunstmatige coma gehouden en reageert gelukkig op veel prikkels!!
Hij "vecht": hij is onrustig en wordt nu 'vastgebonden' omdat hij anders alles los trekt...
Dat zijn de laatste berichten zover...

Hee Mandy,

Sjezus das heftig. Veel sterkte gewenst!
 
Ik begrijp dan ook niet dat zo velen beweren dat circuitrijden veiliger is dan rijden op de openbare weg. |(
 
Ik begrijp dan ook niet dat zo velen beweren dat circuitrijden veiliger is dan rijden op de openbare weg. |(

het rijden op een circuit is per definitie veiliger dan op de openbare weg daar je geen externe factoren hebt zoals auto,s zijwegen, putdeksels , slecht asfalt enz enz enz.

wel ligt het tempo hoger dan op de openbare weg (hoop ik voor de meeste), de plek waar deze man gevallen is , is een vrij vreemde plek. rij zelf 10x per jaar op zandvoort, en is ook niet echt een hoge snelheids gedeelte.

ik wens hem al het sterkte met herstel en ben ook zeer benieuwd naar zijn verhaal.
 
heb ook weleens zitten kijken op zandvoort maar daar knallen er wat onderuit zeg hoop dat je maat er weer boven op komt sterkte ermee
@ blue falco: per definitie onveiliger dus.
De kans op een valpartij lijkt mij een factor 10000 hoger liggen dan op de openbare weg.
 
Ik begrijp dan ook niet dat zo velen beweren dat circuitrijden veiliger is dan rijden op de openbare weg. |(

Als je nagaat dat er bijna elke dag in Assen en Zandvoort van deze dagen gehouden worden en hier meer dan 100 mensen per circuit meedoen.

Dat wetend en niet iedere dag dit soort nieuw hoort is het een stuk veiliger op het circuit dan op de openbare weg.


Zandvoort heeft voor motorrijders erg weinig ruimte om bij een val zonder iets te raken tot stilstand te komen. Dit zorgt toch wel weer voor vervelend letsel.

Echter heb je zeker geen last van overstekende gieters, fietsers auto's en lantaarnpalen. Daarnaast is er op zo'n dag medische ondersteuning aanwezig die snel ter plaatse is om je te verzorgen. Dat verhoogt je kansen enorm. ( gemiddelde aanrijtijd van de ambulance ligt in de buurt van de 15 minuten)

De obstakels van Zandvoort geven mij de voorkeur om op Assen te rijden, maar ook daar kan wel iets verkeerd aflopen.

ONTOPIC mooie tijd hoor TS
 
@ blue falco: per definitie onveiliger dus.
De kans op een valpartij lijkt mij een factor 10000 hoger liggen dan op de openbare weg.


ik ben dit dus niet met je eens , je kan je daar 100% concentreren op je eigen rijden. dat er zware ongelukken gebeuren is helaas een onderdeel van motorrijden. meestal loopt het af met een gebroken sleutelbeen of pols maar soms ook heftiger.

ik blijf lekker op het circuit rijden , mij zie je niet meer op de openbare weg ben daar tot 2x toe aangereden van achteren terwijl ik stil stond voor een kruising :r
 
@ blue falco: per definitie onveiliger dus.
De kans op een valpartij lijkt mij een factor 10000 hoger liggen dan op de openbare weg.
Laat me die statistieken maar eens zien dan. :N
 
@ blue falco: per definitie onveiliger dus.
De kans op een valpartij lijkt mij een factor 10000 hoger liggen dan op de openbare weg.
daar gaat het toch niet om het gaat om het lichamelijke gevolg van de val partij

zo rijden er relatief gezien meer mensen zichzelf dood op de openbare weg dan op het circuit... hoeveel dit jaar al op de openbare weg?
 
Dit blijft een discussie die we al jaren op dit forum hebben en er zullen altijd mensen zijn en blijven met verschillende meningen... daarvoor zijn we mensen.
Ook ik heb een mening en deel die met Blue Falco...

Even los van ook nog eens alle feiten die er zijn... O-)

Vooralsnog weinig nieuws... :N
 
daar gaat het toch niet om het gaat om het lichamelijke gevolg van de val partij

zo rijden er relatief gezien meer mensen zichzelf dood op de openbare weg dan op het circuit... hoeveel dit jaar al op de openbare weg?
Sorry hoor, maar sjezus wat een stomme redenering.

Hoeveel mensen rijden er dagelijks op de openbare weg?
Het is sowieso onzin om openbare weg en circuit met elkaar te gaan vergelijken.

(*moraalriddermodus = Aan)
Dus @ TS: Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad en gebruik de meegekregen ervaring op een verstandige manier op de openbare weg! ;)
(*moraalriddermodus = Uit)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan