Circuitdag: Hoe verzeker je dat?

SandeR6

Rookie
9 nov 2002
21
0
Maasdam
Zou echt heel graag mijn "brommertje" een daagje op het circuit uit testen maar mijn normale all-risks verzekering dekt dit niet. ;(
Zijn er mensen die weten of en zo ja waar je je motor gedurende zo´n dag wel goed kunt verzekeren?
En heb je ook ervaring met een dergelijke verzekering als je je fiets toch in het grint hebt geparkeerd?

:]
 
Zou echt heel graag mijn "brommertje" een daagje op het circuit uit testen maar mijn normale all-risks verzekering dekt dit niet. ;(
Zijn er mensen die weten of en zo ja waar je je motor gedurende zo´n dag wel goed kunt verzekeren?
En heb je ook ervaring met een dergelijke verzekering als je je fiets toch in het grint hebt geparkeerd?

:]

Wat dacht je van een ritje naar de Nürburgring Nordschleife, gewoon verzekerd rondrijden en plenty plezier!
 
Niet.

Op een circuitdag ben je in principe niet verzekerd, maar er zijn uitzonderingen.

De NVVM en KNMV organiseren op Lelystad circuitdagen waarvoor je een dag-All Risk verzekering kan afsluiten. Info op hun websites...

Verder zijn er nog de zgn. "opleidings-circuitdagen", sommige maatschappijen willen dit wel verzekeren. Info bij je tussenpersoon....

Maar voor de rest.. zelf vallen, zelf betalen. Iemand anders jou aanrijden, ook zelf betalen. Wel vent schop geven ;)

Grtzz HagaSan.
 
Wat dacht je van een ritje naar de Nürburgring Nordschleife, gewoon verzekerd rondrijden en plenty plezier!

Ook Zolder willen ze wel eens voor rijvaardigstraining door laten gaan :?

Maar ik geef geen garantie (ook niet voor de Nordschleife)...
 
Zijn er mensen die weten of en zo ja waar je je motor gedurende zo´n dag wel goed kunt verzekeren?

Vraagt de verzekering wel na waar je gecrashd bent?

Ik weet van een aantal jongens hier in de buurt dat de verzekering de een van de hoofdredenen is dat ze altijd met de aanhanger naar zolder gaan. Als ze crashen word de motor op de aanhanger geladen en zetten ze hem bij de dealer neer, en bellen de verzekering. Dan zeggen ze dat ze in de Eifel zijn gecrashed oid.
 
Op een circuitdag ben je in principe niet verzekerd, maar er zijn uitzonderingen.

Er zijn toch echt maatschappijen die gewoon uitkeren in geval van schade. Zolang het niet gaat om tijdrijden of dat het bijvoorbeeld gaat om rijvaardigheidstrainingen is er geen reden waarom ze niet zouden uitkeren. Ik zou het gewoon ff navragen bij je verzekeringmaatschappij.
 
waarom niet:

a) het is geen openbare weg maar prive terrein.
b) er zit een soort van wedstrijdelement in (de tijdwaarneming).
c) het risico voor een maatschappij is veel te groot.

De trainingen van de NVVM of KNMV VRO zijn trouwens geen circuitdagen maar rijvaardigheids trainingen. Dat is iets heel anders dan een dag gassen op assen.
Bij dat soort evenementen is het alleen op het eind van de dag dat je vrij kunt rijden op het PVI circuit. De rest van de dag doe je oa remproeven, bermproeven, behendigheidsproeven (slalommen enzo), bochtentechniek enz.

de reden dat de Nordschleiffe wel verzekerd is komt omdat dat volgens de letter der duitse wet openbare weg is, zijnde een tolweg van 22km. Dus idd. gewoon verzekerd.
 
Sorry Ed,maar die cursussen op Zolder daar is geen tijdwaarneming.
Het is wel degelijk door sommige maatschappijen gedekt en belangrijker,
je gaat er veel beter van rijden!
Ik begrijp trouwens toch niet waarom men wel op de Ring gaat rijden om verzekerings redenen,en geen zac.
De zac is 10x veiliger alleen onverzekerd.
Sorry,maar ikzelf ben belangrijker dan mijn fiets!
Ik heb een jaar lang met een R1 met weguitrusting(kuip) geraced en heel veel van geleerd.
Nu voor de veiligheid van de fiets maar een racer aangeschaft.
Maar ik zou het zo weer doen.
Ook de Ring heb ik gereden,maar ik zie niet waar ik heen moet...rotbochten.
Let wel,de ziekenhuis kosten zijn vele malen hoger dan de schade aan je fiets.
Daarom rijdt een kennis van mij,geen zac in het buitenland(Zolder) alleen wel weer de cursussen op Zolder want die zijn wel gedekt.(letsel)
Ikzelf ben eigen baas en ben dus het meest gedupeerd bij letsel(geen inkomen),de meeste zeggen tegen hun baas:Sorry,ben ziek.
Vreemd ook dat de meeste Ringrijders geen echte circuits pakken,zou dat komen omdat ze daar worden weggereden?
Op de Ring is het een kwestie van lef.
En die suffe verzekering natuurlijk.
 
Vraagt de verzekering wel na waar je gecrashd bent?

Ik weet van een aantal jongens hier in de buurt dat de verzekering de een van de hoofdredenen is dat ze altijd met de aanhanger naar zolder gaan. Als ze crashen word de motor op de aanhanger geladen en zetten ze hem bij de dealer neer, en bellen de verzekering. Dan zeggen ze dat ze in de Eifel zijn gecrashed oid.

Ken inderdaad die verhalen. Wel heb ik ook gehoord dat je dan ook je nummerplaat maar thuis moet laten omdat er weleens op gelet wordt door "moraalridders" die vervolgens doodleuk je kenteken doorgeven naar de verzekeringsmaatschappij. :r

Bedankt voor de reactie´s tot nog toe overigens!"

Sander
 
Vraagt de verzekering wel na waar je gecrashd bent?

Ik weet van een aantal jongens hier in de buurt dat de verzekering de een van de hoofdredenen is dat ze altijd met de aanhanger naar zolder gaan. Als ze crashen word de motor op de aanhanger geladen en zetten ze hem bij de dealer neer, en bellen de verzekering. Dan zeggen ze dat ze in de Eifel zijn gecrashed oid.

Ken inderdaad die verhalen. Wel heb ik ook gehoord dat je dan ook je nummerplaat maar thuis moet laten omdat er weleens op gelet wordt door "moraalridders" die vervolgens doodleuk je kenteken doorgeven naar de verzekeringsmaatschappij. :r

Bedankt voor de reactie´s tot nog toe overigens!"

Sander
 
een vriend van me heeft de bike total loss gereden en kreeg binnen een paar weken uitgekeerd dus dat zit wel goed.
bij nvvm lelystad was dat.

mzl seerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan