circuitdag motoxtra zandvoort bijzonderheden

gsxr freak

Die hard MF'er
24 dec 2004
365
0
Luttenberg
Ik ga 19 sept aan een circuitdag deelnemen op het circuit van zandvoort. Tot nu toe heb ik alleen meerdere malen op Assen gereden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de algemene ervaringen zijn op het circuit van zandvoort. Waar moet ik op letten? Wat zijn de verschillen tov Assen? Hoe zit het met de veiligheid? Hoe gaat "vrij rijden" bij Motoxtra in zijn werk? etc etc.

alvast bedankt :] :] :]
 
Ik ga 19 sept aan een circuitdag deelnemen op het circuit van zandvoort. Tot nu toe heb ik alleen meerdere malen op Assen gereden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de algemene ervaringen zijn op het circuit van zandvoort. Waar moet ik op letten? Wat zijn de verschillen tov Assen? Hoe zit het met de veiligheid? Hoe gaat "vrij rijden" bij Motoxtra in zijn werk? etc etc.

alvast bedankt :] :] :]

Ik heb me ook net ingeschreven voor de 19e september *O*

Wordt mn 1e circuit ervaring, eerste van de vele hopelijk!!

Tot op Zandvoort!!

 
Ik ga 19 sept aan een circuitdag deelnemen op het circuit van zandvoort. Tot nu toe heb ik alleen meerdere malen op Assen gereden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de algemene ervaringen zijn op het circuit van zandvoort. Waar moet ik op letten? Wat zijn de verschillen tov Assen? Hoe zit het met de veiligheid? Hoe gaat "vrij rijden" bij Motoxtra in zijn werk? etc etc.

alvast bedankt :] :] :]
zandvoort is vergeleken met Assen een achtbaan.
:}
Veel meer bochten en hoogteverschillen! 8-)
Je gaat zeker genieten.
Vind alleen het asfalt van Assen strakker maar das persoonlijk.
Vrijrijden is in de middag 2 sessies dacht ik maar ook afhankelijk in welke groep je zit uiteraard.
De echte beginnersgroep met nul circuit ervaring zal niet vrijrijden.
 
vergeet scheivlak niet die is ook best rottig 22 aug gingen er daar weer een paar de mist in.
kijk even bij het filmpjes topic staat zandvoort wel een paar keer op.
veel plezier

Ahum, je bedoelt die knik VOOR het scheivlak O-) Die zuigt namelijk :+
 
Ahum, je bedoelt die knik VOOR het scheivlak O-) Die zuigt namelijk :+
Voor de één wat meer dan voor de ander ;)

Maar Zandvoort is een leuk circuit, alleen moet je rekening houden met het feit dat niet alle bochten even veilig zijn voor een motor (+rijder). De organisatie helpt daarbij zoveel mogelijk door pionnen te plaatsen op de baan zodat je in die specifieke situaties gedwongen wordt een veilige(r) lijn te rijden.

Dat geldt in z'n algemeenheid voor Zandvoort (het circuit), over de organisatie kan ik je weinig vertellen, daar heb ik de afgelopen 2 jaar niet bij gereden omdat ik al genoeg km's maak bij MSL. Weet alleen dat doorgaans alle genoemde tijden "circa-tijden" blijken ;) Verder allemaal wel relaxed volgens mij.
 
Ik denk dat het belangrijk is dat ik gewoon rustig begin en niet te overmoedig wordt. Das namelijk in het verleden wel eens een zwak punt van mij geweest. Maar ga zeker genieten denk ik. alvast bedankt voor de tot nu toe geplaatste reacties.

:9 :9
 
Ik ben nou 2x met MotoXtra op Zandvoort geweest. Eerst in geel en toen in groen. Vrij rijden is voor deze groepen 's middags pas. Blauw en rood mogen meteen vrij rijden.

De knik voor het Scheivlak is wel lastig, zeker als je hard de GP chicane uitacceleert, lag er op 22 augustus bijna naast :X En het knikje voor de Vodafone moet je voor opletten.

En actionfoto.nl maakt foto's van iedereen.
 
Zijn er op Zandvoort nou ook transponders te huur??

En worden er tijdens het rijden ook foto's gemaakt?
Nee, er worden geen transponders verhuurd. En die foto's vallen nog te bezien, normaal gesproken wel, maar n.a.v. wat recente ontwikkelingen zou het deze keer wel eens niet zo kunnen zijn....
 
Dat geldt in z'n algemeenheid voor Zandvoort (het circuit), over de organisatie kan ik je weinig vertellen, daar heb ik de afgelopen 2 jaar niet bij gereden omdat ik al genoeg km's maak bij MSL. Weet alleen dat doorgaans alle genoemde tijden "circa-tijden" blijken ;) Verder allemaal wel relaxed volgens mij.


Ik kan je vertellen dat Motorxtra de zaken uitstekend voor elkaar heeft en alles strak regelt.

Ik zal er ook zijn de 19de.

Veel plezier
 
Het meeste is inderdaad wel gezegd hier over hoe de dag eruit ziet!

'S ochtends rijden de gele (beginners) en groene (normaal) groep achter een marshall aan. Smiddags mogen zij vrij rijden. Blauw en Rood mogen de hele dag vrij rijden.

Actionfoto maakt foto's op de baan.

En verder is het gewoon supergezellig! *O*
Ik ben er ook!
 
Ik heb me opgegeven om 18 september via motorsportlifestyle op zandvoort te rijden. Het wordt mijn eerste keer op Zandvoort.

Wordt er op zo'n dag gebruik gemaakt van het gehele circuit of slechts een gedeelte?
 
Het meeste is inderdaad wel gezegd hier over hoe de dag eruit ziet!

'S ochtends rijden de gele (beginners) en groene (normaal) groep achter een marshall aan. Smiddags mogen zij vrij rijden. Blauw en Rood mogen de hele dag vrij rijden.

Actionfoto maakt foto's op de baan.

En verder is het gewoon supergezellig! *O*
Ik ben er ook!

Geel is hele dag met marshall toch? En groen na de middag vrij.

Ik heb me opgegeven om 18 september via motorsportlifestyle op zandvoort te rijden. Het wordt mijn eerste keer op Zandvoort.

Wordt er op zo'n dag gebruik gemaakt van het gehele circuit of slechts een gedeelte?

Neem aan dat het gewoon een circuitdag is dus zal hele circuit zijn.
 
Ongetwijfeld zal er worden gereden op het GP Circuit, dwz het gehele circuit.

Echt een toffe baan om te rijden, eerst was ik een Assen-junk maar Zandvoort is spannender door de hoogteverschillen en de "blinde" bochten.

Er zijn inderdaad wat punten op de baan waar je extra moet opletten om geen fout te maken. Gerlach-Hugenholtz combinatie is gevaarlijk als je de eerste bocht te hard of verkeerd neemt, remmen wordt vervelend....betonnen muur is de grindbak ;)

Uitkomen GP chicane-ingaan Schevlak is ook tricky maar ook weer kick als je het goed doet, Sjezus wat kan je hard door het scheivlak....als je de goede lijn heb!

Arie luyendijk (Bos uit) is gevaarlijk als de pionen omver zijn gereden, gewoon wat langer doorrijden en dan insturen...

Veel plezier op Zandvoort!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan