Circuitdag zolder afgelopen vrijdag 5 augustus

De patatkoning

MF veteraan
6 dec 2004
1.310
4
Ja, helaas voor de helft in het water gevallen :(

ik heb zelf alleen de eerste 4 sessies gereden, waarvan de laatste eigenlijk al niet meer helemaal lekker. De eerste drie wel lekker kunnen knallen.

Wat ik echter wel ben tegengekomen, zijn veel valpartijen. Er was iemand met een grijze r1 die helemaal in de kreukels lag bijvoorbeeld. Dat is klote, maar wat ik me afvraag is of het lichamelijke letsel hopelijk meevalt??
 
Ja, helaas voor de helft in het water gevallen :(

ik heb zelf alleen de eerste 4 sessies gereden, waarvan de laatste eigenlijk al niet meer helemaal lekker. De eerste drie wel lekker kunnen knallen.

Wat ik echter wel ben tegengekomen, zijn veel valpartijen. Er was iemand met een grijze r1 die helemaal in de kreukels lag bijvoorbeeld. Dat is klote, maar wat ik me afvraag is of het lichamelijke letsel hopelijk meevalt??

Die R1 is iig goed kort. we hebben hem op film staan.. hij had zelfs een camera gemonteerd staan op zijn tank... die deed het ook niet echt meer.... heb zelf ook alleen de eerste 4 sessies gereden daarna op huis aan gegaan....
 
zolang de berijder ok is:

dan wil ik dat filmpie wel graag zien!


berijder was ok, had zelf niets... alleen geschrokken, was er bij de chicane na de bult uitgegaan.... iets te hard met koude banden in de eerste sessie...... filmpie wordt momenteel ff gecomprimeerd...
 
waren er echt zo veel val partijen, ik ga 5 september ( met me pas nieuwe kawa zx6-r 04 )samen met mijn broertje, maar hoor steeds meer verhalen dat het circuit zo slecht is. Waren er echt zoveel valpartijen en krijg je de mogelijkheid dan niet om je banden op te warmen. Wij gaan namenlijk met de motor trailer naar daar dus moeten ze nog wel goed warm worden gerden hoe word dat geregeld. heb je mischien nog tips voor de dag, is nivo 1 voor beginners aangezien we nog nooit op circuit zijn geweest maar wil mijn motor graag echt heel houden aangezien ik hem nog maar een korte maand in bezit heb.

greets rico ennuh hopen dat het weer eindelijk is beter word zeg
 
Ik heb alleen vrij gereden.

bij niveau zou ik me niet al te veel zorgen maken over valpartijen. Dat komt zelden tot nooit voor geloof ik. Het tempo wordt er heel rustig opgebouwd, zodat iedereen gemakkelijk kan volgen.
 
Nope nog niet... wordt gedaan door en maatje van me.. zo gauw ik um heb krijg je hem van me...

Maar ZXrico de valpartijen gebeurden vooral in de vrij rijden groepen.... Onder begeleiding gebeurt dit echt zelden.. dan rijdt de marshal ervoor en die zorgt er wel voor dat je je banden eerst fijn op kunt warmen,..... geen zorgen dus...

En het circuit is niet echt "slecht" je kunt er goed knallen je moet alleen opletten in sommige bochten....m maar dat moet je op elk circuit...
 
hee Gimli,

even voor de duidelijkheid: zoals ik al aangaf, als de berijder er NIET ongeschonden vanaf was gekomen had ik zeker niet de ramptoerist uitgehangen hoor.

Aangezien hij echter gelukkig alleen maar geschrokken is, neem je me dit toch niet kwalijk he O-)
 
hee Gimli,

even voor de duidelijkheid: zoals ik al aangaf, als de berijder er NIET ongeschonden vanaf was gekomen had ik zeker niet de ramptoerist uitgehangen hoor.

Aangezien hij echter gelukkig alleen maar geschrokken is, neem je me dit toch niet kwalijk he O-)


Ikke niet we hebben geen film van de actual crash maar wel van het resultaat... en da's niet fraai....... zelfs zijn frame is gedeukt...... gevalletje flinke high sider voor de chicane.... '( '( wel minder hoor om de eerste sessie meteen zo te eindigen... was het 3e rondje dacht ik......
 
dan heb je het dus over de chicane NA de sacramentsheuvel, toch? Tenminste, daar zag ik die R1 liggen. Het zag er iig geval heftig uit.

dus als ik het goed begrijp is de motor total loss :( ?

Die heuvel is ook listig, als je een beetje verkeerd neerkomt met je voorwiel drijf je gelijk naar de buitenkant, met alle gevolgen vandien.

Een highsider op die plek lijkt me al even ongemakkelijk :(
 
asfalt mag toch wel eens vernieuwd worden

heb er nog niet op ( kunne rijden :( ) maar je ziet genoeg als je erlangs wandelt

wou vrijdag wat foto's nemen als ik terug was van de garage met de motor maar door die regen ben ik toch maar wat anders gaan doen :)
 
dan heb je het dus over de chicane NA de sacramentsheuvel, toch? Tenminste, daar zag ik die R1 liggen. Het zag er iig geval heftig uit.

dus als ik het goed begrijp is de motor total loss :( ?

Die heuvel is ook listig, als je een beetje verkeerd neerkomt met je voorwiel drijf je gelijk naar de buitenkant, met alle gevolgen vandien.

Een highsider op die plek lijkt me al even ongemakkelijk :(
yep dat is um... ik kwam ook al op het achterwiel van de sacramentsheuvel afzetten... iets te laat met schakelen... :P :P maar de motor is zeker wel TL ja
 
ja precies, ik schakel voor de veiligheid ook altijd net voor de heuvel naar vier door. is eigenlijk iets te vroeg, maar ja, je kan wel sneller insturen _O-
 
hehe ik zat nog in twee op de heuvel (twin he.... :) ) maar was net ff te laat... maar goed het kon makkelijk...
 
tja, ik weet het. Mijn tandwiel verhoudingen/(vermogen :X ) liggen niet helemaal in de lijn der verwachtingen '(

Als ik in 3 door de chicane ga, heeft ie niet genoeg power onderin om goed de heuvel op te komen. In 2 daarentegen moet ik oppassen voor tankslappers vanwege dat uitdagende maar verraderlijke hobbeltje in die chicane :Y

vandaar dat ik mijn fzr afgelopen zaterdag dus ook verkocht heb aan een nieuwe eigenaar, ik ga dus nu lekker op mn gemak op zoek naar een mooie circuitfiets voor komend jaar :]
 
Ik was er ook donderdag en vrijdag (en zaterdag en zondag en vandaag de 1000km race....)

Vrijdag was iedereen vroeg naar huis ivm de regen, dus er waren nog maar heel weinig rijders op de baan. T was een perfecte regentraining waar je lekker door kon rijden en niet opgehouden werd :9~

k heb dus n sessie of zeven kunnen rijden :9
 
Ha die strijders,
Nou.... met de piloot van de R1 gaat het redelijk goed.
Ik heb nl. een paar gebroken en gekneusde ribben en een gekneusd sleutelbeen.
Ben met 150 + na de Sac.heuvel eraf gegaan.
Laarzen kapot...camera kapot en bike kapot.
Met de bike valt het wel mee... had nl de race kuipen en tank e.d. erop zitten.
Heb nl. 3 setjes thuis liggen. Moest alleen maar een nieuwe achterbrug kopen (100 euro) en een nieuw kopframe (178 euro) totale schade +/- 400 euro.
Maar als je hem op de trailer ziet staan denk je alleen maar aan de schroothoop. Komt allemaal goed.
Gewoon iets te hard gereden. Banden waren al warm.
Koop van de winter maar een circuitfiets.

Dus laat maar komen dat filmpie.
Mzzl...
D'un Fearless
badboys.racing@gmail.com
 
Ik zie deze topic en heb me maar aangemeld, kan ik een beetje mee kletsen.
Ik vond het ook leuk die dag...........zelfs in de regen: geweldi ge noten!
Alleen jammer dat we geen rondetijden kunnen terug zien. Of is iemand dit wel gelukt?

M
 
Ha die strijders,
Nou.... met de piloot van de R1 gaat het redelijk goed.
Ik heb nl. een paar gebroken en gekneusde ribben en een gekneusd sleutelbeen.
Ben met 150 + na de Sac.heuvel eraf gegaan.
Laarzen kapot...camera kapot en bike kapot.
Met de bike valt het wel mee... had nl de race kuipen en tank e.d. erop zitten.
Heb nl. 3 setjes thuis liggen. Moest alleen maar een nieuwe achterbrug kopen (100 euro) en een nieuw kopframe (178 euro) totale schade +/- 400 euro.
Maar als je hem op de trailer ziet staan denk je alleen maar aan de schroothoop. Komt allemaal goed.
Gewoon iets te hard gereden. Banden waren al warm.
Koop van de winter maar een circuitfiets.

Dus laat maar komen dat filmpie.
Mzzl...
D'un Fearless
badboys.racing@gmail.com


So dan mazzel hebben dus....., ik zag je ook naast je bike staan toen ik van de heuvel af kwam zetten... dus had al zo'n vermoeden dat je best ok was... Maat van me heeft dus nog even je moto staan filmen.... filmpje gaat zeker weten jouw kant uitkomen dan.... regelen we voor je..

Schade valt idd wel mee dan.. op het filmpje likkt het of je frame ook beschadigd is... maar dat is dus gelukkig niet zo.... *D *D

Ik moest ook maar eens aan een circuitfiets gaan denken......
 
Ik zie deze topic en heb me maar aangemeld, kan ik een beetje mee kletsen.
Ik vond het ook leuk die dag...........zelfs in de regen: geweldi ge noten!
Alleen jammer dat we geen rondetijden kunnen terug zien. Of is iemand dit wel gelukt?

M




Eyyyy Maurice jij ook hier...... Twas gezellig... binnenkort weer????? :P :P :P

Oh ja Check ff www.circuitfoto.be we staan er allemaal wel een paar keer op....
 
Terug
Bovenaan Onderaan