Circuitfiets kopen voor straatgebruik

Incredible Me

MF veteraan
26 jun 2006
10.297
4
Hoogvliet
Op marktplaats staat een circuitfiets te koop.
Deze is zo’n 900km op het circuit gebruikt en zo’n 6000km op de weg.
Originele kappen zijn nog aanwezig en hij staat ook nog op kenteken.
Er staat in de advertentie niets over verdere aanpassing mbt vering etc.

Is het “slim” om deze fiets te kopen, of is het aan te raden om iets meer geld neer te leggen en een fiets te kopen die niet op het circuit heeft gereden. (racekappen zijn wel een plus aangezien ik volgend jaar een paar circuitdagen wil inplannen)

Ik heb de search gebruikt maar kwam niet echt een gerelateerd topic tegen die precies mijn vraag beantwoord.
 
Dat kan totaal geen kwaad!
Misschien dat ie iets meer olie verbruikt, maar die kans is wel redelijk klein (het is toch een redelijk nieuwe motor).
Over het algemeen worden circuit/stuntmotoren veel beter onderhouden.
 
Zolang er niet aan getuned of aan gekloot is lijkt het mij niet erg. Ik weet niet over wat voor fiets je het hebt maar de meeste zijn eigenlijk ontworpen voor op het circuit, dus schade door het circuit gebruik zelf zal beperkt zijn.


Ik zou me er niet erg veel zorgen over maken? Heb je een linkje naar MP?
 
Laatst bewerkt:
Zal al bij triumph ze zoeken maar kon niks vinden op *circuit*


Wel een schuivertje gemaakt zie ik.... nu zou ik iets voorzichtiger gaan worden.


link: Klikkerdeklik



[edit]
Whahahaha zonder je post te hebben gezien MacReal!!!
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Zal al bij triumph ze zoeken maar kon niks vinden op *circuit*


Wel een schuivertje gemaakt zie ik.... nu zou ik iets voorzichtiger gaan worden.


link: Klikkerdeklik



[edit]
Whahahaha zonder je post te hebben gezien MacReal!!!
[/edit]

aan de andere kant.. op het circuit blijft het meestal wel bij glijschade, op de openbare weg is de schade meestal groter door paaltjes, stoepranden.. etc.
 
ik ben wel benieuwd, enige nadeel is dat het niet echt om de hoek is.

Tog klopt er iets niet de km op het circuit moeten er meer zijn een paar wedstrijden en een paar circuit dagen en dan 900 km???
p.s. circuit fietsen worden beter onderhouden ???
heb je wel eens gezien hoe die dingen warm worden gereden O-)
 
nee maar even serieus hij heeft dus drie wedstrijden gereden ,
kappenset gekocht en laten spuiten ,
bandenwarmers gekocht,
en maar 900km op het circuit gereden????

ik weet het niet hoor ik zou in ieder geval lekker beetje geld bij leggen *D
 
nee maar even serieus hij heeft dus drie wedstrijden gereden ,
kappenset gekocht en laten spuiten ,
bandenwarmers gekocht,
en maar 900km op het circuit gereden????

ik weet het niet hoor ik zou in ieder geval lekker beetje geld bij leggen *D
of gewoon een tuono kopen ;)
 
nee maar even serieus hij heeft dus drie wedstrijden gereden ,
kappenset gekocht en laten spuiten ,
bandenwarmers gekocht,
en maar 900km op het circuit gereden????

ik weet het niet hoor ik zou in ieder geval lekker beetje geld bij leggen *D
Op een normale circuitdag haal je ongeveer 200km +/- ...op een wedstrijddag veel minder.
 
Ik weet het allemaal niet, daarom vraag ik hier om advies.
Kwa prijs zit hij wel aardig in de richting en de kleur bevalt me ook wel (grijs)
 
Ik weet het allemaal niet, daarom vraag ik hier om advies.
Kwa prijs zit hij wel aardig in de richting en de kleur bevalt me ook wel (grijs)

Gewoon eerst proefrijden, misschien vind je het helemaal niks.
En als je het wel wat vindt dan kan je hem (lijkt mij) gewoon kopen.
Er zou dan ook wel wel fabrieksgarantie opzitten.
 
Ik weet het allemaal niet, daarom vraag ik hier om advies.
Kwa prijs zit hij wel aardig in de richting en de kleur bevalt me ook wel (grijs)

bij motoport Den Bosch staat een grijze 675 voor € 9.999,-. tweedehands met sportuitlaat. Motorhuis Eindhoven heeft een nieuwe (gele dacht ik) staan voor € 10.600,-.
Misschien een optie om "even" door te sparen? Ik weet niet hoeveel je nog van de prijs van die racer denkt af te krijgen?
Of je nog aanspraak kunt maken op garantie bij Triumph is ook nog de vraag, ivm cicuitgebruik of het ombouwen hiervoor (als daar sprake van is) en/of geen beurten volgens onderhoudschema/triumph dealer? Misschien wel verstandig om dat na te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan