Circuitje afhuren

Tapey

MF veteraan
8 sep 2004
2.808
397
Rotterdam
Twitter
Barry Veneman vandaag in het interview op Motorfreaks:
'Wil je Assen afhuren, dan ben je ongeveer € 25.000 kwijt, is niet te doen dus. Weet je wat we betalen in Almería om daar te rijden? Een hele dag de baan afhuren met alles erbij? Rond de € 2500.'

Die prijs van Assen lijkt me overdreven, maar het zal best veel zijn. E 2500 voor Almería? Mmmm.... Met een ploegje van 20, 30 man wordt dat al snel interessant.

Wat zouden de andere bekende circuits kosten? Weet iemand dat?
 
Hoeveel deelnemers zijn er eigenlijk bij een gemiddelde circuitdag? Iets van 200?
 
Bij 120 deelnemers voor 150 euro elk hou je dan toch mooi 11.000 euro over. Mmmm....

Moet alleen nog btw af.
 
vergeten jullie niet zoiets als ,baan marshalls en ziekenwagens,ehbo,verzekering en nog een paar van die dingen ?????
 
vergeten jullie niet zoiets als ,baan marshalls en ziekenwagens,ehbo,verzekering en nog een paar van die dingen ?????
waar heb je dat nou voor nodig :? bij de zac vlaggen ze pas als je dood bent dus die ziekenwagen is niet nodig....ehbo kunnen we zelf wel en verzekeren bestaat niet...KLAAR :+
 
je piept wel anders al je in de grindbak ligt te roepen om je moeder , pork!
geen behoefte aan gehad terwijl ik er al genoeg heb gelegen hoor!
misschien dat ik mijn vader eens moet proberen,maar als ik die te spreken krijg is het afgelopen en uit '(
 
waar heb je dat nou voor nodig :? bij de zac vlaggen ze pas als je dood bent


Mwhoehahahahhahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaROFLROFLMwheohahahahahhahahahhaaaaaaa
aaaaaaaaa
ROFLROLFROFLMWOEHAHAHHAHAHHAHAAHAAHAH
:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Hoeveel deelnemers zijn er eigenlijk bij een gemiddelde circuitdag? Iets van 200?


Ik heb dit jaar circuitdagen gezien met 30 deelnemers en met 160 deelnememers (Assen). Het merdendeel zat echter zo rond de 80. Dat is dus het risico dat je loopt als organisator. En 150 euro per dag is wel erg veel als je Assen niet afhuurt. Als je het goed wilt doen heb je bovendien baco's en voorrijders nodig (voor de beginners is dit misschien iets nieuws |( ) en die kosten ook nog wat. Al met al ben je in Nederland denk ik niet veel goedkoper uit dan een normale circuitdag. Misschien kunnen we iets regelen in Frankrijk daar is het over het algemeen goedkoper.

Een andere optie is natuurlijk dat ik bij een bevriende organisator regel dat hij volgend jaar een of meerdere dagen geheel ter beschikking stelt voor MF
 
150 euro per dag is wel erg veel als je Assen niet afhuurt.

Zeg dat a.u.b. even tegen Peter den H., Maudie V. en consorten, want dat zijn namelijk wel de prijzen die ze rekenen.

Als je het goed wilt doen heb je bovendien baco's en voorrijders nodig (voor de beginners is dit misschien iets nieuws |( ) en die kosten ook nog wat.

Die krijgen een dagje gratis rijden en kostenloos ouwe koffie in de Otobar, plus hooguit een gratis tank benzine.

De Sachsenring kost trouwens volgend jaar 8510 per dag, inkl. Fahrerlager, 2 Boxen, 1 Sanitärtrakt 14 Streckenposten inkl. Racecontrol, 1 Abschleppfahrzeug mit Personal.
http://www.sachsenring.de/index.php?id=194
 
Zeg dat a.u.b. even tegen Peter den H., Maudie V. en consorten, want dat zijn namelijk wel de prijzen die ze rekenen.

Overigens, voor alle duidelijkheid: dit is gewoon een constatering, geen waarde-oordeel. Ik gun iedereen veel winst! Als het verder goed georganiseerd is, vind ik het prima en hoe meer mogelijkheden om te rijden (en om te kiezen), hoe beter.
 
Zeg dat a.u.b. even tegen Peter den H., Maudie V. en consorten, want dat zijn namelijk wel de prijzen die ze rekenen.

Wanneer heb je daar voor het laatst gereden ? Ik heb er nog nooit meer dan €110 betaald (op CPZ).
 
Ik heb dit jaar circuitdagen gezien met 30 deelnemers en met 160 deelnememers (Assen). Het merdendeel zat echter zo rond de 80. Dat is dus het risico dat je loopt als organisator. En 150 euro per dag is wel erg veel als je Assen niet afhuurt. Als je het goed wilt doen heb je bovendien baco's en voorrijders nodig (voor de beginners is dit misschien iets nieuws |( ) en die kosten ook nog wat. Al met al ben je in Nederland denk ik niet veel goedkoper uit dan een normale circuitdag. Misschien kunnen we iets regelen in Frankrijk daar is het over het algemeen goedkoper.

Een andere optie is natuurlijk dat ik bij een bevriende organisator regel dat hij volgend jaar een of meerdere dagen geheel ter beschikking stelt voor MF

Ik sprak zaterdag Jeroen Versteeg van http://www.Circuitrijden.nl (www.Circuitrijden.nl)
Vroeg 'm of 'ie nog eens wat ging organiseren op Magny Cours...
Blijkt dat ze daar €35k all-in per dag vragen!

Erg jammer, want da's echt een schitterende baan!

Er zit daar een organisatie tussen die het alleenrecht heeft bij circuitdagen. Beetje vergelijkbaar met de CRT in Assen :(
 
Wanneer heb je daar voor het laatst gereden ? Ik heb er nog nooit meer dan €110 betaald (op CPZ).

Okee, ik heb het ff nagekeken. Je hebt deels gelijk. De waarheid ligt in het midden.

125 voor een dag vrij rijden op Zandvoort (MSL). Was dacht ik 140 bij MotorXtra, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Assen: 165.

Zolder: 115.

Op zichzelf vind ik het wel logisch dat topcircuits als Assen of Magny Cours hogere prijzen kunnen vragen dan ietwat verouderde baantjes als Zolder of Zandvoort. De Sachsenring vind ik dan (in vergelijking) wel weer erg goedkoop, voor 8510.

Ik ben trouwens bang dat de prijzen de komende jaren alleen maar omhoog zullen gaan. De vraag is enorm en stijgt nog steeds.

De circuiteigenaars profiteren er waarschijnlijk nog het meest van. Dat had je vroeger toch niet, dat zo'n baan heel vaak werd afgehuurd?
 
Motorxtra vraagt ook maximaal 125 euro per dag. Abonnementhouders betalen vaak zelfs maar 100 euro. Uitzondering was afgelopen jaar de vering & demping dag die was inderdaad duurder.

Het is inderdaad logisch dat de grote moderne circuit duurder zijn maar in Frankrijk zijn ook kleinere baantje die je kunt huren. Zelf ben ik vier dagen op Folembray geweest en heb me daar goed geamuseerd. Maar er zijn meer van dat soort circuits die je waarschijnlijk tegen een redelijke prijs kunt afhuren. In luxemburg heb je ook nog het testcicruit van een bandenfabrikant geloof ik. Een gezamenlijke trip van twee dagen ofzo spreekt mij wel aan, lekker :] en gezellig
 
Zeg dat a.u.b. even tegen Peter den H., Maudie V. en consorten, want dat zijn namelijk wel de prijzen die ze rekenen.

Ja, dat is met een droogweer-garantie :+ Speciaal arrangement.
Wil je een lekker zonnetje (20C+) dan even meer dokken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan