Circuitklaar maken RSV Mille R

Diep Fries

Die hard MF'er
16 jul 2004
605
1
Wie heeft er een aantal tips voor mij. Voor 2006 wil met een RSV Mille R van 2001 de circuits in NL en Belgie onveilig gaan maken (ahum......dusss....... jaja...)

Ben benieuwd of jullie tips hebben om zijn Mille R (dus met Ohlins en OZ velgen) verder circuitklaar te maken.

Bijvoorbeeld:
Waar haal ik racekuipdelen vandaan?
Hoe peuter je wat meer vermogen uit zo'n Mille?
Welke manieren zijn er om het gewicht van de motor te verlagen?? (behalve door zelf af te vallen natuurlijk *D )
Wie heeft bijvoorbeeld al een tijdje circuit ervaring met een Mille of Mille R?
Hoe anders stuurt de fiets met een 180 achterband ipv een 190?

Ik hoor graag van jullie hoe en wat.


Weet eigenlijk niet of dit in Sport of in Tecniek of in het race topic hoort maar dat zien we dan wel weer.
 
Wie heeft er een aantal tips voor mij. Voor 2006 wil met een RSV Mille R van 2001 de circuits in NL en Belgie onveilig gaan maken (ahum......dusss....... jaja...)

Ben benieuwd of jullie tips hebben om zijn Mille R (dus met Ohlins en OZ velgen) verder circuitklaar te maken.

Bijvoorbeeld:
Waar haal ik racekuipdelen vandaan?
Hoe peuter je wat meer vermogen uit zo'n Mille?
Welke manieren zijn er om het gewicht van de motor te verlagen?? (behalve door zelf af te vallen natuurlijk *D )
Wie heeft bijvoorbeeld al een tijdje circuit ervaring met een Mille of Mille R?
Hoe anders stuurt de fiets met een 180 achterband ipv een 190?

Ik hoor graag van jullie hoe en wat.


Weet eigenlijk niet of dit in Sport of in Tecniek of in het race topic hoort maar dat zien we dan wel weer.


Racekuipdelen zijn te krijgen bij www.racingresearch.nl

Heb je meer vermogen nodig? Weet wel dat het tunen flink in de papieren kan lopen. Een andere uitlaat e.d. is nog wel te doen, maar denk aan de geluidseisen.

gewicht is vooral te winnen met het plaatsen vna een lichtere uitlaat, wielen eventueel subframe en/of carbon delen.

Een 180 band stuurt flitsender dan een 190. De motor stuurt net even wat sneller eenbocht in.
 
Racekuipdelen zijn te krijgen bij www.racingresearch.nl

Heb je meer vermogen nodig? Weet wel dat het tunen flink in de papieren kan lopen. Een andere uitlaat e.d. is nog wel te doen, maar denk aan de geluidseisen.

gewicht is vooral te winnen met het plaatsen vna een lichtere uitlaat, wielen eventueel subframe en/of carbon delen.

Een 180 band stuurt flitsender dan een 190. De motor stuurt net even wat sneller eenbocht in.

Dank voor de info alvast. Wist eigenlijk ook al dat een 180 band iets makelijke de motor laat omleggen dan een 190 maar wilde eigenlijk een weten van een Mille rijder wat nu zijn of haar specifieke ervaringen hiermee zijn.

Dat tunen duur is is duidelijk maar een 56 mm gasklephuis van anmnan (zie post hierboven) is aanmerkelijk goedkoper als een orgineel 57 mm huis van Aprillia. Anman kost iets van € 470,= en bij Aprilia € 1700,== :X :X :X

De post heeft dus nu al wat opgeleverd.

Thankx..

Nog meer info of reacties??
 
Ten Kate Motoren in Nieuwleusen heeft geloof ik nog een kuipsetje liggen voor een RSV Mille. Even een belletje doen en je weet genoeg.
 
kep toch zo mn twijfels over een bedrijf als je een merknaam niet eens goed kan spellen op een website :X :X :X

mv augusta _O-

hahaha ja inderdaad, maar niets menselijks is hen dus vreemd, en ik maak ook wel eens een foutje dus zal het allemaal wel wat meevallen.;
 
Denk eerlijk gezegd dat je aan een standaard mille R voorlopig je handen vol hebt aangezien je pas in Juli voor het eerst op het circuit bent gaan rijden... Zou geld opzij zetten voor banden, kuipdelen en evt andere "slijtage" delen..
 
Denk eerlijk gezegd dat je aan een standaard mille R voorlopig je handen vol hebt aangezien je pas in Juli voor het eerst op het circuit bent gaan rijden... Zou geld opzij zetten voor banden, kuipdelen en evt andere "slijtage" delen..

Hee AadmanZ,

inderdaad is zo'n mille R is aardig circuitklaar en heb ik inderdaad met mijn huidige Mille R van 2003 m'n handen op Assen al aardig vol. (Hoe doen die gasten dat dan voor het eerst toch met een R1 of een GSXR 1000 K5??????? oooh ja...ik reeds ze gewoon buitenom voorbij ;) ), maar een beetje finetunen qua motorkarakterestiek en afstelling van vering kan geen kwaad heb ik gemerkt. Wil er wel graag 1000 r/pm bij. Qua vermogen/koppel zit het allemaal wel snor. Heb al 2 complete racekuip setjes (Gewoon polyester) liggen, en wat banden betreft rijd ik eerst eens op gewone Pilot Powers. Ben benieuwd naar de levensduur in kombinatie met de prestaties op het circuit. Dat Supercorsa en Power race gedoe is onzin voor eenieder die boven de 1.35 op Assen rijdt (en dat zijn de meesten onser ons dus.. 8-) )
 
Ik heb nog een complete racekuip + racekont in de aanbieding voor een 2001-2003 mille.

De kuip is pasgemaakt, matzwart gespoten en pas 1 keer gebruikt. (sebimoto, polyester/kevlar)

De kuip verkoop ik omdat ik aan het eind van dit seizoen nml. een budget racer wil gaan kopen en mijn mille sparen voordat er iets mee gebeurd :X

Als je interesse hebt moet je me maar ff mailen.
 
Aha dus de circuitracer is er al???
Zonder kenteken dus???
Wanneer ga je ermee voor het eerst rijden???
14 september op assen met crt??

Hee Nos...

Nee dus....heb de deal met mijn nieuwe Mille R van 2001 wel rond maar moet nog steeds eerst mijn eigen Mille R verkopen. dat zal denk ik nog wel even duren en daarbij komt nog het verhaal van de motortrailer. Daar moeten nog een aantal aanpassingen aan gedaan worden. Omdat een en ander hobby is, doe ik dit dus rustig aan en dan zal ik waarschijnlijk in de wintermaanden nog wel een en ander moeten knutselen voordat alles klaar is qua motor en aanhanger. Maar dat is ook leuk werk dus na de winter maar eens rijden met de circuitmotor.
 
Wil er wel graag 1000 r/pm bij. Qua vermogen/koppel zit het allemaal wel snor. Heb al 2 complete racekuip setjes (Gewoon polyester) liggen, en wat banden betreft rijd ik eerst eens op gewone Pilot Powers. Ben benieuwd naar de levensduur in kombinatie met de prestaties op het circuit. Dat Supercorsa en Power race gedoe is onzin voor eenieder die boven de 1.35 op Assen rijdt (en dat zijn de meesten onser ons dus.. 8-) )

Gewoon gebruikte supercorsa's kopen van een cup rijder.

Toen ik bij motor 2000 een ander blokje ophaalde omdat het big end van mijn rsv kapot was vroegen ze of ik hem getuned had.
Kennelijk is het big end dan het zwakste punt. Kwam vaker voor bij die dingen die getuned waren. (wel jammer dat de mijne dat niet was en toch kapot liep, maarja het is mechanisch dus het kan altijd kapot)
 
Ga met slicks rijden: zijn goedkoper én gaan langer mee dan straatbanden.


Waarom al die voorbereiding? Boek een paar dagen en knallen!
Heee van Dam,

Ben benieuwd of slicks goedkoper zijn dan MPP's. Daarnaast betwijfel ik of de levensduur van een slick langer is dan die van een MPP. Verder heb ik niet de illusie dat ik direct naar 1.35 'ers rijdt of zelfs daar nog onder dus daarvoor zou ik geen slicks nodig zijn. De MPP heeft 2 super grote voordelen en dat zijn de korte opwarmtijd en wereldse grip bij zowel nat als droog weer.

Die voorbereiding vindt ik gewoon leuk..ook dat is dus onderdeel van mijn hobby :Y

verder zijn de dagen al in bestelling en ben ik me nog aan het orienteren op een aantal andere circuitdagen buiten CRT om.
 
Terug
Bovenaan Onderaan