Circuitklaar maken RSV Mille R

Heee van Dam,

Ben benieuwd of slicks goedkoper zijn dan MPP's. Daarnaast betwijfel ik of de levensduur van een slick langer is dan die van een MPP. Verder heb ik niet de illusie dat ik direct naar 1.35 'ers rijdt of zelfs daar nog onder dus daarvoor zou ik geen slicks nodig zijn. De MPP heeft 2 super grote voordelen en dat zijn de korte opwarmtijd en wereldse grip bij zowel nat als droog weer.

Die voorbereiding vindt ik gewoon leuk..ook dat is dus onderdeel van mijn hobby :Y

verder zijn de dagen al in bestelling en ben ik me nog aan het orienteren op een aantal andere circuitdagen buiten CRT om.
Slicks zijn goedkoper dan MPP's (setje 120/180 kost 278 EUR), de grip is beter (echt waar), ze gaan langer mee; daarom wordt er vrij veel mee op circuits gereden. Bovendien slijten ze 'mooier' af dan een profiel band. De 2 super grote voordelen die je noemt kloppen misschien op de straat maar niet op een circuit. Rondetijden hebben daar weinig mee te maken, of je moet boven de 2.00 rijden. Een RSV is, standaard, zeer geschikt om zelfs onder de 1.35 te rijden; ze rijden, remmen en sturen iig vele malen beter dan mijn brommert. Aangezien je een circuitfiets hebt hoef je geen rekening te houden met de straat (ik wél en rijd dus met SC's op straat). Aangezien jij dus vrij bent in je bandenkeus zou ik in dat geval SC's, Racetecs of slicks kiezen. Waarom zou je het jezelf moeilijker maken?
Ik rijd zelf vrijwel alleen maar via Duitse organisators, omdat ik niks met Marshalls heb én veel wil rijden. Maar ieder 't zijne, als jij het op jouw manier wilt doen: ga je gang. Dacht alleen dat je advies wilde. ;)
 
Slicks zijn goedkoper dan MPP's (setje 120/180 kost 278 EUR), de grip is beter (echt waar), ze gaan langer mee; daarom wordt er vrij veel mee op circuits gereden. Bovendien slijten ze 'mooier' af dan een profiel band. De 2 super grote voordelen die je noemt kloppen misschien op de straat maar niet op een circuit. Rondetijden hebben daar weinig mee te maken, of je moet boven de 2.00 rijden. Een RSV is, standaard, zeer geschikt om zelfs onder de 1.35 te rijden; ze rijden, remmen en sturen iig vele malen beter dan mijn brommert. Aangezien je een circuitfiets hebt hoef je geen rekening te houden met de straat (ik wél en rijd dus met SC's op straat). Aangezien jij dus vrij bent in je bandenkeus zou ik in dat geval SC's, Racetecs of slicks kiezen. Waarom zou je het jezelf moeilijker maken?
Ik rijd zelf vrijwel alleen maar via Duitse organisators, omdat ik niks met Marshalls heb én veel wil rijden. Maar ieder 't zijne, als jij het op jouw manier wilt doen: ga je gang. Dacht alleen dat je advies wilde. ;)

MPP's heb ik per set (120/180) voor E 226,= dus dat valt wel mee. Heb besloten om maar eens de proef op de som te nemen en mijn reserve velgen laten berubberen met MPP race. Ben benieuwd of het verschil volgend jaar merkbaar is, maar geloven doe ik het tot nu toe niet...we wachten dus af.

Via welke duitse organisatoren rijdt jij??

Heeft er verder nog iemand ervaring met de mensen van motorsportschool.be??
 
Geen ervaring met motorschool.be/nl
ik heb dit jaar met prospeed.de en art-motor.de gereden.
Niet teveel/geen gelul dr omheen. Gewoon in de rij staan en rijden....
Geen marshalls oid.
Koop nu trouwens SC's pro's voor 75/80 euro set (een dag gebruikt 4 tot 6 sessies). Van een cupper.
Van de winter koop ik 5/6 setjes met de grote inkoopactie van de bandenman.
Wel aan het twijfelen of ik mn zx10r moet wegdoen en de K2 ook.
Dan er een SM naast (kost niet zoveel in alles) en een 750 K4/K5 erbij voor op de baan. Of mogelijke een hele nieuwe...
Heb jij al een beetje idee wat je volgend jaar gaat doen??/ (ZAC/KNMV)
 
Geen ervaring met motorschool.be/nl
ik heb dit jaar met prospeed.de en art-motor.de gereden.
Niet teveel/geen gelul dr omheen. Gewoon in de rij staan en rijden....
Geen marshalls oid.
Koop nu trouwens SC's pro's voor 75/80 euro set (een dag gebruikt 4 tot 6 sessies). Van een cupper.
Van de winter koop ik 5/6 setjes met de grote inkoopactie van de bandenman.
Wel aan het twijfelen of ik mn zx10r moet wegdoen en de K2 ook.
Dan er een SM naast (kost niet zoveel in alles) en een 750 K4/K5 erbij voor op de baan. Of mogelijke een hele nieuwe...
Heb jij al een beetje idee wat je volgend jaar gaat doen??/ (ZAC/KNMV)

Jaja Nos.... Ik zie het al....het begint bij jou nu ook al echt te jeuken dus....weet je het zeker dat je de kawa weg wilt doen??? :X :X

Verder gewoon mijn licentie halen volgend jaar en dan ergens in de loop van het jaar maar eens kijken of ik in competitie verband wil gaan rijden. Dat is niet mijn eerste doel maar je weet maar nooit. Battle of Twins lijkt me ook leuk. Misschien me daar maar eens in verdiepen.
 
Heee van Dam,

Ben benieuwd of slicks goedkoper zijn dan MPP's. Daarnaast betwijfel ik of de levensduur van een slick langer is dan die van een MPP. Verder heb ik niet de illusie dat ik direct naar 1.35 'ers rijdt of zelfs daar nog onder dus daarvoor zou ik geen slicks nodig zijn. De MPP heeft 2 super grote voordelen en dat zijn de korte opwarmtijd en wereldse grip bij zowel nat als droog weer.

Die voorbereiding vindt ik gewoon leuk..ook dat is dus onderdeel van mijn hobby :Y

verder zijn de dagen al in bestelling en ben ik me nog aan het orienteren op een aantal andere circuitdagen buiten CRT om.

Denk zelfs dat slicks pas nuttig zijn wanneer je onder 1.30 dreigt te komen.
Straatbanden kunnen een hoop hebben, en lijken mij iets vergevingsgezinder
dan slicks, en da's wel zo prettig wanneer je voor het eerst serieus hard gaat rijden.
 
Wil niet lullig doen, maar "lijken mij" en "geloof niet dat" klinkt niet als ervaring maar meer als een 'gevoel'. Probeer het eens uit, zou ik zeggen. Straatbanden kunnen een hoop hebben? Op een circuit zijn circuitbanden een logischer keus dan straatbanden, de benaming geeft het eigenlijk al aan. Een SC of RS glijdt op een heel controleerbare manier terwijl de grip bij een straatband ineens 'weg' is. Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik nog nooit met MPP's op een circuit gereden heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan