Erik nogal de Perik
MF veteraan
Slicks zijn goedkoper dan MPP's (setje 120/180 kost 278 EUR), de grip is beter (echt waar), ze gaan langer mee; daarom wordt er vrij veel mee op circuits gereden. Bovendien slijten ze 'mooier' af dan een profiel band. De 2 super grote voordelen die je noemt kloppen misschien op de straat maar niet op een circuit. Rondetijden hebben daar weinig mee te maken, of je moet boven de 2.00 rijden. Een RSV is, standaard, zeer geschikt om zelfs onder de 1.35 te rijden; ze rijden, remmen en sturen iig vele malen beter dan mijn brommert. Aangezien je een circuitfiets hebt hoef je geen rekening te houden met de straat (ik wél en rijd dus met SC's op straat). Aangezien jij dus vrij bent in je bandenkeus zou ik in dat geval SC's, Racetecs of slicks kiezen. Waarom zou je het jezelf moeilijker maken?Heee van Dam,
Ben benieuwd of slicks goedkoper zijn dan MPP's. Daarnaast betwijfel ik of de levensduur van een slick langer is dan die van een MPP. Verder heb ik niet de illusie dat ik direct naar 1.35 'ers rijdt of zelfs daar nog onder dus daarvoor zou ik geen slicks nodig zijn. De MPP heeft 2 super grote voordelen en dat zijn de korte opwarmtijd en wereldse grip bij zowel nat als droog weer.
Die voorbereiding vindt ik gewoon leuk..ook dat is dus onderdeel van mijn hobby
verder zijn de dagen al in bestelling en ben ik me nog aan het orienteren op een aantal andere circuitdagen buiten CRT om.
Ik rijd zelf vrijwel alleen maar via Duitse organisators, omdat ik niks met Marshalls heb én veel wil rijden. Maar ieder 't zijne, als jij het op jouw manier wilt doen: ga je gang. Dacht alleen dat je advies wilde.