circuitmotor gekocht :)

BIKERboy

Die hard MF'er
20 nov 2002
552
0
venray
hey motormensen,

heb met 2 vrienden een circuit motor gekocht, na de circuit cursus op zolder afgelopen zomer konden we het niet meer laten.
en om alledrie appart een motor te kopen wasook te prijzig.
dus nu met zijn 3en een beetje hobbyen, en volgende zomer eens kijken hoe het gaat zonder voorrijder *D

het is een honda cbr600f, uit 1998, racekuipen erop, stalen remleidingen, raceuitlaat systeem verder vrij standaard maar leuk om te beginnen.
we moeten nog wel de versnellingsbak maken want de 1e en 2e versnelling doen het niet.
afgelopen weekend de carterdeksel eraf gehad en we vonden een stuk schakelvork en helaas ook nog een tand van een tandwiel '(
we gaan een aantal aanpassingen doen om een meer racy zithouding en uiterlijk te maken.

hier wat foto's 8-)

full


 
er komt ook nog een onderkuip op, en hij word helemaal gespoten welke kleuren weten we nog niet.


full
 
Laatst bewerkt:
goed zeg :} zou ik ook wel willen. En dan volledig los met dat ding, en als je m dan totalled, nou ja who cares....Beter dan je straat motor aan gort rijden iig en dan niet verzekerd zijn :X
 
idd, leuk ding om mee te beginnen.

Wil zelf ook nog (ooit) een circuit motortje kopen. Alleen... duuuuurrreeee hobby!

Veel plezier ermee!
 
mooi mooi mooi.
Zeker als je dr met zn allen wat geld voor hebt is het zeker leuk om te doen denk ik.
Over de kleur. 1 tipje BLAUW O-) O-)
 
wij hebben hem heel goedkoop (geloof ik) komt door de kapotte versnellingsbak.
heb er € 1700,- voor betaald.
geen nederlands kenteken trouwens is een duitser.
Lijkt me op zich niet verkeerd...is de versnellingsbak de enige schade?
Je komt ze op Mobile.de tegen vanaf zo'n € 2.000,--

Hoe ben je deze op het spoor gekomen?
 
Lijkt me op zich niet verkeerd...is de versnellingsbak de enige schade?
Je komt ze op Mobile.de tegen vanaf zo'n € 2.000,--

Hoe ben je deze op het spoor gekomen?

op marktplaats gevonden.
ongeveer 10dkm op de teller (weet niet of het klopt)
een aantal dingen moeten er nieuw op, onderkuip, voorspatbord.
remschijven voor zit veel speling op de bussen die het binnenwerk en de schijf bij elkaar houden. (heeft vast wel een naam :? )
en de versnellingsbak dan, maarja meestal moet er aan zo'n motor wel het een en ander gebeuren.
zit trouwens ook een Quickshifter (Tellert dacht ik) op.
maar die Quickshifter hebben we niet zo persee nodig dus die kunnen we bij een kennis waarschijnlijk wel ruilen tegen wat onderdelen.

lekker low budget houden kunwij volgend jaar lekker goedkoop meedoen aan circuit dagen })
 
Leuk om mee te spelen!!

op www.zeshonderd.cc staat ook nog een cbr voor €1299,- dacht ik met een ander blok er extra bij.
ff zoeken naar een plaatje, momentje...............

CBR600F2 / PC25, 1991 + EXTRA PC31 (CBR600F3) motorblok

full

Schade motor; frame, velgen en voorvork zijn schadevrij.

Deze motor is ideaal als basis voor een goedkope race motor of als donor voor een schademotor !
Motorblok heeft links- en rechtsonder schade, daarom zit er een extra -direct passend- motorblok bij van een '95-er CBR600F3 incl. carburateurs, bobines enz.. Kuip is kapot. Frame, velgen, voorvork, radiateur enz. zijn schadevrij.
Prijs: € 1.299,-
(Duits -compleet- kenteken)
 
Laatst bewerkt:
ik vind €1299,- veel geld voor zo'n oude cbr, vooral in die staat en zonder nederlands kenteken.
 
Ik zou het niet weten of het duur is :? , maar ik wens jullie heel veel plezier met jullie CBR op het circuit.

(lijkt mij ook wel wat, maar geen tijd ;( )
 
o, dus jullie hebben het toch doorgezet. (had de plannen al van leon gehoord)

Je moet ten eerste de motor een heel stuk door de voorpoten laten zakken.
Voetsteuntjes ophogen, en de uitlaat een stuk omhoog buigen. (dit voor de grondspeling)
 
zit ook in mijn hoofd om zoiets te kopen.. ik heb nu ruim 2000 euri maar er moet dan ook nog een aanhanger bij.. kom je misschien volgend jaar wel tegen op het circuit.. :]
 
das wel leuk om voor weinig geld lekker lopen raggen veelplezier ermee

hey BEER, ik had ook al op je gereageerd in een ander topic (post je motor met vriendin)
das mijn oude motor geloof ik, heb je hem in venray gekocht (fireblade)???
ben je er tevreden mee?
mis nog steeds het brute :} geluid dat de uitlaat maakt '( sniksnik kom hem nog eens laten horen ;)

hoop dat ie goed bevalt, groetjes marijn
 
o, dus jullie hebben het toch doorgezet. (had de plannen al van leon gehoord)

Je moet ten eerste de motor een heel stuk door de voorpoten laten zakken.
Voetsteuntjes ophogen, en de uitlaat een stuk omhoog buigen. (dit voor de grondspeling)

yep, en we hebben er zin in.
door de voorpoten laten zakken waren we al van plan.
achter ophogen heeft dat ook nog een positieve uitwerking op stuurgedrag? wel voor de looks lijkt me.
voetsteuntjes en uitlaat is misschien ook wel een goed idee ja, of we wachten eff tot we die ook echt aan de grond rijden.
 
yep, en we hebben er zin in.
door de voorpoten laten zakken waren we al van plan.
achter ophogen heeft dat ook nog een positieve uitwerking op stuurgedrag? wel voor de looks lijkt me.
voetsteuntjes en uitlaat is misschien ook wel een goed idee ja, of we wachten eff tot we die ook echt aan de grond rijden.

als je hem achter ophoog staat hij wat meer op zijn voorwiel en je wint meteen wat bodemspeling.
Zal wel ff aan een kennis vragen hoeveel hij het toen had bij zijn race cbr.

ben zelf ook stiekem aan het kijken voor een racer. (zal ook wel een cbr worden) dus misschien kom ik jullie volgend jaar wel eens tegen op het circuit. (anders misschien wel met de mille ;) )
 
remschijven voor zit veel speling op de bussen die het binnenwerk en de schijf bij elkaar houden. (heeft vast wel een naam :? )
Zitten er niet gewoon zwevende schijven op gemonteerd??
Dan hoort het zo dat er speling zit tussen het hart en de schijf?? (het binnenwerk en de schijf kunnen dan iets schuiven t.o.v. elkaar, loodrecht op de rijrichting wel te verstaan :P )
 
Zitten er niet gewoon zwevende schijven op gemonteerd??
Dan hoort het zo dat er speling zit tussen het hart en de schijf?? (het binnenwerk en de schijf kunnen dan iets schuiven t.o.v. elkaar, loodrecht op de rijrichting wel te verstaan :P )

zijn wel zwevende schijven, maar er zit enorm veel speling op.
dit is zeker niet binnen de toleranties.
maar even nieuwe busjes erin in het is opgelost lijkt me.
 
zijn wel zwevende schijven, maar er zit enorm veel speling op.
dit is zeker niet binnen de toleranties.
maar even nieuwe busjes erin in het is opgelost lijkt me.

Zou het eerst ff laten nakijken door een dealer/monteur voor je aan je schijven gaat rommelen want het kan goed normaal zijn. Moet je maar eens de schijven van bijv. sommige Bimota's zien. Die full-floaters kun je zo een halve cm verplaatsen. Die dingen rammelen verschrikkelijk als je stapvoets rijd maar het hoort erbij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan