circuitmotor in auto voor vervoer ipv aanhanger

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.400
7
Aangezien er een circuitfiets aangeschaft word dit jaar is er natuurlijk ook een mogelijkheid nodig om dat fietsje te vervoeren.

Aanhanger kan maar is de laatste optie ivm stalling van dat gevaarte.

Beter zou natuurlijk zijn een busje, maarja gezien de vriendelijke regering en het grijskenteken B|

Dus dan blijft er een auto over als optie.

De oude caddy's daar past schuin een motor in ( eind jaren 80, openbak meestal ) maarja meeste zijn nogal aan het wegroesten.

Iemand nog opties kwa auto's ? of busjes die niet al te zwaar zijn ivm belasting + diesel ?
 

sjorrit

MF veteraan
23 sep 2005
6.665
5
Groningen
in een pontiac transport past een RS125 met de spiegels eraf, heb er zelfs een suzuki gs450 zonder spiegels ingehad.

Denk dat een cheverolet fan wel genoeg ruimte heeft (zon amerikaans busje meestal op camper kenteken doordat er een mini spoelbak achter de achterbank zit)
 

Orpheus

MF veteraan
Donateur
9 jul 2002
26.658
0
42
Lienden
www.motor-forum.nl
in een pontiac transport past een RS125 met de spiegels eraf, heb er zelfs een suzuki gs450 zonder spiegels ingehad.

Denk dat een cheverolet fan wel genoeg ruimte heeft (zon amerikaans busje meestal op camper kenteken doordat er een mini spoelbak achter de achterbank zit)
Probleem met die dingen is dat ze schrikbarend duur in de wegenbelasting (en het verbruik) zijn.
 

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.400
7
Die foldy's zijn volgens mij schrikbarend duur.....

Had ook al zitten denken aan een berlingo en dan voorwiel tussen de voorstoelen..


bang dat het toch aanhangertje word.. :(


Reisende sonne : :} maar dat is wat lastig met circuit bak ;)


Net gekeken, staat foldy op marktplaats voor 1000 euro..
 
Laatst bewerkt:

Vmaxxx

MF veteraan
17 jun 2004
1.522
7
Eindhoven
In een kangoo past, als de achterbak neergeklapt is, nèt een trapfiets diagonaal in. Een motorfiets zal dus niet passen denk ik zo.

Maar zo'n simpel motor aanhangertje, die kan je toch gewoon rechtop tegen de muur zetten in dezelfde stalling/werkplaats van je circuitfiets?
 
8 feb 2004
63
0
36
antwerpen
een renault espace gaat perfect hiermee ben ik met men rs 250 en rm 250 al regelmatig op uitstap geweest
je moet alleen wel even je topkuip en spiegels eraf vijzen anders schuren die wat tegen het plafond
 

Orpheus

MF veteraan
Donateur
9 jul 2002
26.658
0
42
Lienden
www.motor-forum.nl
een renault espace gaat perfect hiermee ben ik met men rs 250 en rm 250 al regelmatig op uitstap geweest
je moet alleen wel even je topkuip en spiegels eraf vijzen anders schuren die wat tegen het plafond
Bij de meeste fietsen is het wel een aanzienlijke klus om de topkuip eraf te halen. Dan ben je onderhand sneller thuis wanneer je gewoon gaat lopen met de motor aan je hand. ;)
 

Neanderthaler

MF veteraan
6 jul 2003
16.043
12
Brugge (West-Vlaanderen)
Aangezien er een circuitfiets aangeschaft word dit jaar is er natuurlijk ook een mogelijkheid nodig om dat fietsje te vervoeren.

Aanhanger kan maar is de laatste optie ivm stalling van dat gevaarte.

Beter zou natuurlijk zijn een busje, maarja gezien de vriendelijke regering en het grijskenteken B|

Dus dan blijft er een auto over als optie.

De oude caddy's daar past schuin een motor in ( eind jaren 80, openbak meestal ) maarja meeste zijn nogal aan het wegroesten.

Iemand nog opties kwa auto's ? of busjes die niet al te zwaar zijn ivm belasting + diesel ?
mercedes v230 (busje met wegneembare zetels) met lpg een optie? (ik ken de regeling niet in NL mbt wegenbelasting)
 

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.400
7
Zo'n busje is helaas onbetaalbaar. Ze kleden je compleet uit aangzien je niet zoals in Belgie wegenbelasting betaald op vermogen maar op gewicht. Diesel en LPG is daarbij nog duurder.

25 jaar oud busje op LPG is wel leuk omdat je dan goedkop tankt en geen wegenbelasting betaald. Maarja met 25 jaar oud busje 30.000km per jaar minimaal..



Een opvouwbare aanhanger is enigste optie als het op aanhangers aankomt ivm stalling.
 

petsch

MF veteraan
27 aug 2002
15.358
4
49
beverwijk
Probleem met die dingen is dat ze schrikbarend duur in de wegenbelasting (en het verbruik) zijn.

nou schribarend hoor, valt best mee, ik rij er nu zo`n 2 jaar mee, ze wegen 1700 kilo, lopen gemiddeld 1 op 10, vind ik wel mevallen voor zo`n grote auto.

oh ja, inj een el camoni past ook wel een motor
 

ER-1

MF veteraan
17 feb 2004
7.447
0
Die foldy's zijn volgens mij schrikbarend duur.....

Net gekeken, staat foldy op marktplaats voor 1000 euro..
Maar je bent wel meteen klaar.....geen apk, wegenbelasting etc.

ik weet niet hoe handig jij (of kennis) bent.....maar mijn zwager heeft een opvouwbaar onderstel gekocht en de rest (rijplaten etc.) zelf gemaakt.
 

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.400
7
Maar je bent wel meteen klaar.....geen apk, wegenbelasting etc.

ik weet niet hoe handig jij (of kennis) bent.....maar mijn zwager heeft een opvouwbaar onderstel gekocht en de rest (rijplaten etc.) zelf gemaakt.

Yups.. geen gezeik met apk/wegenbelasting.. heb nu een redelijk goede auto dus zonde om op te ruimen.

En idd alleen het onderstel nodig, rest zelf maken. Maar hoe kom je aan enkel het opvouwbare onderstel van zoiets ?
 

ER-1

MF veteraan
17 feb 2004
7.447
0
Yups.. geen gezeik met apk/wegenbelasting.. heb nu een redelijk goede auto dus zonde om op te ruimen.

En idd alleen het onderstel nodig, rest zelf maken. Maar hoe kom je aan enkel het opvouwbare onderstel van zoiets ?

Hij heeft het onderstel van een maat van hem overgenomen, hoe die er aan is gekomen weet ik niet.