CircuitMotor

solferry

Rookie
26 mrt 2008
7
0
Zelf heb ik gister in Zandvoort (8mei) weer ff lekker over het circuit gereden... en was echt helemaal top. Voorheen al een keer naar Assen geweest om daar de motor even flink open te trekken... en het bevalt me 200% helemaal top !

Nou zit ik er aan te denken om een circuit motor te kopen... zelf heb ik nu een GSXR-1000 (k2) waarmee ik over het circuit ben gegaan.

Nou zit ik er aan te denken om een circuit motor te kopen in dezelfde categorie..
zijn er hierbij nog bepaalde zaken waar echt aandacht aan besteed moet worden met de aanschaf van dit ding?!

En betreft een 'proefrit'? Dit gaat natuurlijk niet op de openbare weg i.v.m. geen kenteken... is het normaal dat je zo'n motor het circuit op knalt en ff kijkt of ie goed rijdt?? Of zit ik dan meer te denken om ff langs een dealer te gaan, daar een 'proefrit' te doen op een R1 of iets dergelijks om te zien of het wel een motor is waar ik graag op zou willen rijden?

Voor de rest is prijs van een circuit motor waarschijnlijk stuk lager dan een wegmotor (geen kenteken, bpm en die troep).. is het ook mogelijk zo'n motor nieuw aan te schaffen zonder kenteken of wordt dat lastig?!

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Je kunt langs een dealer gaan en een proefrit maken op de 'straatlegale versie' er van. Als die bevalt, bestellen zonder kenteken e.d.

Ombouwen met racekuipen en wat je er allemaal nog meer op (of af :P ) wilt hebben en racen maar *O*
 
Wat je ook zou kunnen overwegen is het volgende:
- als je een eigen bedrijf hebt met een redelijke omzet, ( +/- 200.000) per jaar, kun je bedrag schenken aan een stichting.
- Deze stichting mag niet op je eigen naam staan. je kunt jezelf wel als berijder voor de stichting laten aanwijzen door de stichting.


wat is hiet nou financieeel het voordeel van:
- BTW kan worden teruggevraagd door je eigen bedrijf
- omdat er zonder kenteken wordt ingevoerd hoef je dus ook BPM te betalen

conclusie: je fiets wordt ongeveer 40% goedkoper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan