Circuitontgroening Motorsport Lifestyle 23 april

lennart0r

MF veteraan
11 jan 2012
4.309
1.101
Twente
De kogel is door de kerk, ik heb me ingeschreven bij motorsport pifestyle in de beginnersgroep voor 5 sessies op circuit Zandvoort. Het wordt min eerste keer ooit op em circuit en ik heb er veel zin in. Wie gaat er ook en wat zijn belangrijke tips?

op de site staat dat een integraalhelm verplicht is, maar accepteren ze ook systeem helmen? ik heb nl een schuberth die ik makkelijk vind omdat ik een brildrager ben, ik kan anders ook MN cheapass reservehelm meenemen, wel en integraal, maar ik denk niet dat die zoveel veiliger is...

wat is een goede manier om de track uit je hoofd te leren? zit Zandvoort in bepaalde racegames?
 
Tipje :zandvoort is geen motorcircuit dus de vangrail staat erg dicht langs de baan vergeleken met Assen. Hou het alsjeblieft heel en de mooiste rit is de rit aan het eind vd dag naar huis op je eigen motor en jezelf in onze piece.
Rij dus met een ruime reserve ver onder je maximum.
Suc6 en vooral genieten

Ps: Zandvoort zit in gt5 oa
 
Maar dat hoeft allemaal niet want je rijdt toch achter een Marshall. :z :+
 
En ze keuren je motor zoals je op de openbare weg moet voldoen.
Voldoende bandenprofiel en remblokken, geen lekkages waar dan ook op de motor.
------------------------------------------------------------------------------------------
De rijder met een lederen (combi of overall - beter ) motorpak en een goedgekeurde integraalhelm. (liever geen systeemhelm maar zal je buiten wedstrijden geen afkeur opleveren)
 
Laatst bewerkt:
:^

Ik heb vorig jaar mijn eerste circuitdag gedaan (ook met msl) en kende de baan (assen) ook nog niet.

Ik heb wel wat onboard filmpjes gekeken op youtube maar dat is niet nodig, de marshall rijdt voorop en zeker in de eerste sessie kan je mooi de baan verkennen.

Ik heb inmiddels ook alweer 2 dagen geboekt staan op Assen, heb er alweer zin in!!
 
OK, gewoon genieten en lekker bochtjes pakken! ben benieuwd of ik nog en potje kan breken met m'n 400 cc's
 
ik heb destijds voor mijn eerste circuitdag op zolder geprobeerd de layout uit mijn hoofd te leren door wat onboards van andere mensen te kijken met de kaart erbij, dat hielp mij wel.
 
De kogel is door de kerk, ik heb me ingeschreven bij motorsport pifestyle in de beginnersgroep voor 5 sessies op circuit Zandvoort. Het wordt min eerste keer ooit op em circuit en ik heb er veel zin in. Wie gaat er ook en wat zijn belangrijke tips?

op de site staat dat een integraalhelm verplicht is, maar accepteren ze ook systeem helmen? ik heb nl een schuberth die ik makkelijk vind omdat ik een brildrager ben, ik kan anders ook MN cheapass reservehelm meenemen, wel en integraal, maar ik denk niet dat die zoveel veiliger is...

wat is een goede manier om de track uit je hoofd te leren? zit Zandvoort in bepaalde racegames?
Op youtube staan meer dan genoeg MSL filmpjes zowel rijdend op het circuit als langs de baan,kijk niet teveel naar groep 3 en 4 :+ filmpjes.Dit zijn de vrijrijden groepen die een veeeeeeel :Y hoger tempo rijden dan de beginnersgroepen.
Filmpjes zijn zeker leerzaam maar rijdend leer je het pas echt en voelbaar;)
Systeemhelm is oké.


Tot 23 April op Zandvoort :] .
 
Kijk op de site van MSL staat alles op waar je aan moet denken. Systeemhelm zal in groep 1 geen bezwaar zijn, in de hogere groepen zullen ze denk ik wat moeilijker gaan doen.

En verder, denk er niet teveel bij na over wat je allemaal wel of niet zou moeten doen. Zoals al gezegd, gewoon lekker gaan genieten.
 
Die Mario is dat tie ouwe vent met kromme rug flinke bierbuik en grijs haar (wat tie nog heeft dan) :?
















:+
 
ik denk dat je tips zoals supercorsa's erop beter kan mijden, genoeg video's op jijkanaal van rijders op te sportieve banden die geen idee hebben waarom ze nu onderuit gaan in een bocht terwijl het probleem is dat hun supersportieve banden niet op temperatuur komen en geen grip leveren. (bandenwarmers in groep 1 is een beetje overdone zal ik maar zeggen)

eerste keer msl is zorgen dat je motor in orde is, bij voorkeur nieuwe ingereden banden en normale bandenspanning en lekker genieten, aan het einde rechte eind niet te kort op je voorganger zitten en wen maar aan kijken waar je naar toe moet en niet naar degene die voor je rijdt.

have fun.
 
Laatst bewerkt:
Ik reed ij groep 4 met mn cb1. 2.05 was geen probleem.
Volgens mij ging het topic niet over testosteronbommetjes. Maar knappe tijd. ;)
Een CB-1 vind ik levensgevaarlijk op de baan, vooral op Assen.

De rest knalt met +100 pk meer op het rechte stuk, toppen rond de 275 km/u en bijbehorende snelheidsverschillen. Zelf bijna op een bekende ex GP rijder geknalt 300 meter na de Strubben. O-)

Als je zo goed rijdt dan kan dat ook in een andere sessie. :)
 
Je rijdt toch achter een marshalll aan dus dan leer je de baan vanzelf kennen. Ik had vorig jaar mn eerste circuitdag (en eindelijk mn eerste KD :+) op Zolder. Je moet ook een pak aan die aan elkaar geritst kan worden. Hopen op lekker weer *O*

Ik heb ook al een dagje Assen staan voor juni :) wel weer niv 1.
Meestal rij je toch niet supersnel in groep 1. Weet niet hoe groot de groepen zijn op zandvoort, motorsportschool had groepen van 10.. dat was wel minder want op een gegeven moment was de rest vd groep achter ons weg.....
Groepjes van 5 is fijner als je nog een beginner bent.
 
Volgens mij ging het topic niet over testosteronbommetjes. Maar knappe tijd. ;)
Een CB-1 vind ik levensgevaarlijk op de baan, vooral op Assen.

De rest knalt met +100 pk meer op het rechte stuk, toppen rond de 275 km/u en bijbehorende snelheidsverschillen. Zelf bijna op een bekende ex GP rijder geknalt 300 meter na de Strubben. O-)

Als je zo goed rijdt dan kan dat ook in een andere sessie. :)

ik zou ook niet met mn gs500 durven, echt te weinig vermogen.
Maar mn Duc zn topsnelheid is ook maar 170 ongeveer.
 
Laatst bewerkt:
ik ga dus wel op de cb-1, met 42 kW en een max van ongeveer 170..... zitten sinds november nieuwe bt-45s op (dual compound ;)). Binnenkort nieuwe remblokken erop en dan is ie technisch top. kneesliders zijn ook nog helemaal onbevlekt.

wat betreft de cb-1, de ene zegt dat ie toptijd en rijdt in groep 4 en de ander zou het niet aandurven, moet toch makkelijk kunnen, het gaat om de bochten, toch? Lijkt me lachen om de strijd aan te gaan met de literbikes. ik laat mee normaal gesproken ook niet zoek rijden.
 
...ik ga dus wel op de cb-1, met 42 kW en een max van ongeveer 170...

170? :? 't Is wel de bedoeling dat je de systeemhelm dichtklapt tijdens het rijden. :+

Een CB-1 moet 185 km/u kunnen halen. (Dat haalde mijn Z400J in 1983 nog bijna met 44 pk.)

Of heb je de clip-ons inmiddels ingeruild voor een sbk-stuur?
Anders heb je hem niet goed afgesteld of een verkeerde kettingset erop liggen.
En de toerentellernaald moet natuurlijk boven de 7000 blijven. *O*

En laat je niet gek maken door literrijders. Die rijden ook op een circuit en kunnen dus ook de bochten nemen zoals het hoort. Da's wel wat anders dan een dijkweg met bomen en tegenverkeer.

Oh ja... de naam zegt het al; Zandvoort. Er wil wel eens wat duinzand overheen waaien.
 
Laatst bewerkt:
Tipje :zandvoort is geen motorcircuit dus de vangrail staat erg dicht langs de baan vergeleken met Assen. Hou het alsjeblieft heel en de mooiste rit is de rit aan het eind vd dag naar huis op je eigen motor en jezelf in onze piece.
Rij dus met een ruime reserve ver onder je maximum.
Suc6 en vooral genieten

Ps: Zandvoort zit in gt5 oa

Nadeel van Assen is dat het pas echt leuk en technisch word als je hard gaat en dus een eind onder de 2 min.

Zandvoort is een geweldig leuk baan om te rijden en technischer op lage snelheid dus laat je de kop niet gek maken met alle bla bla over dat het geen motorcircuit is. :]

Gewoon genieten van het rijden en zorg er voor dat je de spullen goed in orde heb.

Dus een intergraal helm een systeem helm zou minder sterk zijn bij een val partij, rug beschermer en niet dat ding wat standaard in je pak zit maar een losse "turtleshell".

Zorg ervoor dat je genoeg profiel op de banden heb, je ketting goed gespannen is en geen overmatige slijtage en strakke punten heeft en zorg ervoor dat je remvloeistof niet te oud zodat deze niet zo snel gaat "koken" en zorg er voor dat je remblokken dik genoeg zijn.

En vergeet vooral niet plezier te hebben en er zoveel mogelijk van te leren. :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan