Circuitrijden en AOV, ervaringen?

Tr@x

MF veteraan
1 aug 2002
6.822
400
Zijn er hier ondernemers/zzp'ers die circuit rijden? Hoe hebben jullie dit geregeld met je AOV/?
Zijn er AOV's die circuitrijden toestaan (niet competitief)?

Benieuwd naar de ervaringen.
 
Ik ben freelancer op het gebied van AOV verzekeringen. Gewoon even kijken in de voorwaarden of het uitgesloten is. Staat vaak onder het kopje " wanneer bent u niet verzekerd/ krijgt u geen uitkering". Staat het er niet bij dan ben je verzekerd.

Bij sommige verzekeringen moet je apart aangeven tijdens het aanvragen of je motor rijdt. De premie wordt dan iets hoger. Vaak sluiten ze professioneel racen wel uit maar hobby matig circuit rijden niet.

Ik heb een verzekering die het niet uitsloot en heb het in het aanvraagproces ook nog eens expliciet gevraagd of het een probleem was en of ze schriftelijk konden bevestigen dat het ok was.
 
Ik heb destijds vanwege meedoen aan wedstrijden De Amersfoortse als AOV gekozen.
Maar eh, Tr@x, ga je weer racen dan?
 
Ik heb destijds vanwege meedoen aan wedstrijden De Amersfoortse als AOV gekozen.
Maar eh, Tr@x, ga je weer racen dan?
Nee, racen is niet meer aan de orde zoals het er nu uitziet. Maar circuit rijden wil ik wel kunnen blijven doen, ook als ik (wellicht) in de toekomst als zelfstandige of ondernemer door het leven ga. Dus dan maar zorgen dat je voldoende geïnformeerd bent.
Ik begreep dat jij laatst ook weer op Zandvoort te vinden was?
 
Ik ben freelancer op het gebied van AOV verzekeringen. Gewoon even kijken in de voorwaarden of het uitgesloten is. Staat vaak onder het kopje " wanneer bent u niet verzekerd/ krijgt u geen uitkering". Staat het er niet bij dan ben je verzekerd.

Bij sommige verzekeringen moet je apart aangeven tijdens het aanvragen of je motor rijdt. De premie wordt dan iets hoger. Vaak sluiten ze professioneel racen wel uit maar hobby matig circuit rijden niet.

Ik heb een verzekering die het niet uitsloot en heb het in het aanvraagproces ook nog eens expliciet gevraagd of het een probleem was en of ze schriftelijk konden bevestigen dat het ok was.
Top, dank voor de info!
 
Ik begreep dat jij laatst ook weer op Zandvoort te vinden was?
Yep, zolang het nog een beetje gaat ;)

Overigens kan volgens mij circuitrijden altijd wel.
Alleen voor circuitrijden in wedstrijdverband maken sommige AOV's een uitzondering
 
Zijn er hier ondernemers/zzp'ers die circuit rijden? Hoe hebben jullie dit geregeld met je AOV/?
Zijn er AOV's die circuitrijden toestaan (niet competitief)?

Benieuwd naar de ervaringen.
Yep, zolang het nog een beetje gaat ;)

Overigens kan volgens mij circuitrijden altijd wel.
Alleen voor circuitrijden in wedstrijdverband maken sommige AOV's een uitzondering

AOV = AchterOpzitVrouw

Tjee wat een raar topic is dit...

Of AOV = ArbeidsOngeschiktheidVerzekering :?

Aaah now it makes sense!
 
Hier ook freelancer in de IT. Heb Centraal Beheer gevraagd of circuitrijden gedekt is. Kreeg meteen 'Nee' als antwoord. Twee uur later kreeg ik nog een bericht: 'Nou het mag mits het hobbymatig is en er geen inkomen mee verdiend wordt'.

Ik had Movir ook aan de lijn en die zei dat het hobbymatig circuitrijden uitgesloten is van de dekking.

Heb me maar laten verzekeren bij Centraal Beheer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan