circuitrijden, hoe en wat?

motorgoeroe

Die hard MF'er
8 jun 2009
510
0
Hallo,

Ik had een vraag over circuit rijden.
Ik wil dat gaan doen, maar ik zie op div sites dat alles al lang en breed is volgeboekt.

Ik heb ook de zoekfunctie meerdere malen gebruikt, maar zonder resultaat, want ik heb al een paar keer gehad dat die link niet meer bestaat, omdat die topic's te oud zijn.

Ik wilde eigenlijk beginnen met die cursus, maar dan moet ik op z'n minst wachten tot na de zomervakantie B|
Ik vroeg me af, of er dan vrije circuitdagen zijn, maar mag je daar zonder circuit ervaring op dan ?

Of is Nordschleife de enige uitweg ?

Ik hoor het graag
 
op 15 aug. is er via tracktraning een MF-dag. Miss leuk om mee te gaan nu er nog plek is. is ook een topic van.

Dat lijkt me ook leuk ja. Een vriendin van mij heeft binnenkort ook een fiets, ik zal haar vragen. Dan komen we met z'n tweeën.

gr
 
Ben zelf met Motorsport Lifestyle vorig jaar 4x op Zandvoort geweest, en dat is goed geregeld allemaal. Begin altijd in groep 1, afhankelijk van je vorderingen kun je daarna een poosje in groep 2 vertoeven. Heb je serieus de smaak te pakken/speelt geld geen rol, dan hier nog twee links voor je:

Zeelenberg Speedweek laatste week nov/1e dec, zal nu nog wel plaats zijn denk ik (zou die zelf graag doen, moet alleen nog ff sparen).

of

Docshop Advanced Riding Events 't is allebei wat verder weg, dus Zandvoort is goed om te beginnen (en Zolder is waarschijnlijk ook leuk, maar heb ik geen ervaring mee, en weet dus niet hoe goed dat georganiseerd is, begeleiding enzo).

Even snel een vraagje tussendoor..
Mag je eigenlijk met een systeemhelm op het circuit rijden?

Afhankelijk van wie het organiseert, ff checken dus. Integraal zal als het puntje bij 't paaltje komt wel veiliger zijn.
 
Laatst bewerkt:
Die speedweek ziet er wel heel gaaf uit, rij zelf nog een 250r omdat ik 25 kW moet maar wil heel graag een keertje circuitrijden, is dit wel te doen voor mij? .. bochten zullen geen probleem zijn maar rechte stukken ben ik natuurlijk nergens gaat dit geen problemen opleveren?
 
Die speedweek ziet er wel heel gaaf uit, rij zelf nog een 250r omdat ik 25 kW moet maar wil heel graag een keertje circuitrijden, is dit wel te doen voor mij? .. bochten zullen geen probleem zijn maar rechte stukken ben ik natuurlijk nergens gaat dit geen problemen opleveren?

ligt er aan hoe snel jij in de bochten ben :+
 
Laatst bewerkt:
Die speedweek ziet er wel heel gaaf uit, rij zelf nog een 250r omdat ik 25 kW moet maar wil heel graag een keertje circuitrijden, is dit wel te doen voor mij? .. bochten zullen geen probleem zijn maar rechte stukken ben ik natuurlijk nergens gaat dit geen problemen opleveren?
Gwn inschrijven bij beginners/traagste groep ;) (en geen supersnel circuit kiezen zoals assen/francorchamps maar iets tragers/bochtigers )
Gaat perfect :Y
 
Die speedweek ziet er wel heel gaaf uit, rij zelf nog een 250r omdat ik 25 kW moet maar wil heel graag een keertje circuitrijden, is dit wel te doen voor mij? .. bochten zullen geen probleem zijn maar rechte stukken ben ik natuurlijk nergens gaat dit geen problemen opleveren?

Ik denk het niet hoor. Ik heb laatst geïnformeerd. Als je zo'n cursus zou doen, gaat het allemaal om de juiste lijnen en remtechnieken en zithouding etc etc. Niet zozeer om wie het snelste bij de finish is.

gr
 
Die speedweek ziet er wel heel gaaf uit, rij zelf nog een 250r omdat ik 25 kW moet maar wil heel graag een keertje circuitrijden, is dit wel te doen voor mij? .. bochten zullen geen probleem zijn maar rechte stukken ben ik natuurlijk nergens gaat dit geen problemen opleveren?

Op het circuit hoef jij niet 25kW te rijden hoor :) Je moet alleen iemand een onbeperkte motor naar het circuit laten rijden/brengen.

Het gaat natuurlijk om de bochten. Bij Motorsport Lifestyle rijd je met 5 deelnemers achter een instrukteur aan. Op het lange rechte stuk bij start/finish gaat degene die achter de instrukteur rijdt, 3m uit de rijlijn zodat de rest erlangs kan. Op die manier kan iedereen een rondje achter de instrukteur volgen, die dan zijn tempo aanpast aan jou kunnen. En op het andere rechte stuk, houdt de instrukteur wanneer nodig even in, zodat de groep weer bij elkaar kan komen/om een snellere groep te laten passeren.

Die Speedweek zou ik toch doen met een motor waarmee je wel lekker mee kan komen, ook op de rechte stukken. Voor die 2500 euro die het kost wil je wel waar voor je geld!

Suc6 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan