City Carver...

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.785
149
A.
2170.1.gen.jpg


ik heb er op gereden....zelfs toen ie nog niet in de winkel te verkrijgen was...

dit is een motor met hoge LOL factor...
een wheelie gaat zo makkelijk!!! 1 pitter 650 cc...
en abs he...gewoon vol in de ankers gaan....

het stuurt als een bromfiets...ongekend...
top = 160 per uur...en voor op de snelweg is het niks...maar voor kleine ritjes...is het een absolute aanrader...

wat vinden jullie?
 
hier nog een stukje,

AMSTERDAM - Aan lef ontbreekt het BMW niet. Dat bleek al toen twee jaar geleden de gewaagde, overdekte C1 (volgens de laatste berichten begin 2002 eindelijk ook in Nederland toegestaan om zonder helm te berijden) werd geïntroduceerd. Maar ook nu, met de hagelnieuwe F650CS, laat de Beierse fabriek zien dat het anders kan. Opnieuw geen risicoloos geploeter, maar een machine die met geen andere motorfiets te vergelijken is.

\'CS\' staat voor City Scarver, wat vrij vertaald volgens Duitse marketing betekent dat je de machine \"als een warme sjaal om je heen wikkelt, versmelt met de techniek en in staat bent zowel in de stad als op een bochtig parcours de show te stelen...\"

Duidelijk veel te ver doorgeslagen reclametaal, maar feit is dat de nieuweling over eigenschappen beschikt die in deze klasse tot nog toe ontbraken. BMW mikt dan ook op een geheel nieuwe doelgroep. Mensen in drukke, verstedelijkte gebieden die, ondanks dat zij over het A-rijbewijs beschikken, de tweewieler toch links laten liggen. Bijvoorbeeld omdat er te weinig mogelijkheden zijn bagage mee te nemen.

Dat probleem heeft de CS niet. Door de moderne en uitgekiende vormgeving van het plaatwerk beschikt de motor over veel en gemakkelijk toegankelijke pakruimte. Een alternatief voor een zware toerbuffel of een motorscooter.

Met grote voordelen ten opzichte van die twee groepen. De toermotor is in de praktijk vaak ongeschikt voor stads- en fileverkeer (een ieder die wel eens met een Honda Pan European in een file is gestrand weet wat we bedoelen), terwijl de scooter met zijn kleine wielen en lagere vermogen vooral op de snelweg zijn beperkingen kent. De \'softe\' uitstraling van die laatste nog even buiten beschouwing gelaten.

Krachtbron
De City Scarver is wel degelijk geschikt voor het grote werk. Dankzij een prima weggedrag en een koppelsterke eencilinder krachtbron. Het maximum vermogen van 37kW (50 pk) mag magertjes lijken, in de praktijk komt het hoogste koppel van 62 Nm al bij 5500 toeren vrij en dat geeft de BMW vleugels. Overigens is de motor in de zogenaamde ECE-uitvoering ook leverbaar met een 34 pk blok en zo geschikt voor achttienjarige motorrijders.



De City Scarver is ook voor de buitenweg sterk genoeg. FOTO BMW

BMW heeft de bagagepuzzel opgelost door de olie en de benzine in het frame van de CS onder te brengen. Hierdoor ontstond een kuipvormige opbergruimte onder het plaatwerk. Het vak in de \'tank\' biedt plaats aan een standaard bijgeleverde tas waarin bijvoorbeeld een laptop past. Ook helm of andere kostbaarheden kunnen zo veilig en droog worden opgeborgen. Af fabriek is voor de Scarver zelfs een audiosysteem leverbaar met weerbestendige speakers en versterker, compleet met cd- of md-apparatuur. Geen concurrent die daar aan kan tippen. Voor het kofferrek en de achterzitting levert BMW waterdichte tassen met een inhoud tot 35 liter. Opnieuw veelzijdigheid troef: elke tas is ook als rugzak te gebruiken.

Er is nóg een discipline waar de F650CS geen concurrentie kent. De hoogte van het zadel is met 78 cm al erg laag, maar op verzoek is de BMW ook leverbaar met een buddyseat van slechts 75 cm. Ideaal nieuws voor motorrijders die een hekel hebben aan de extreem grote zithoogte van veel moderne machines. Want wie moeite heeft met de tenen het asfalt te halen - en dat zijn lang niet alleen vrouwen - komt onvermijdelijk in de problemen als er bijvoorbeeld op een smal dijkweggetje of langs de Amsterdamse gracht moet worden gekeerd.

Het uiterlijk van BMW\'s baby is overduidelijk een kwestie van smaak. Dankzij opvallende metallic tinten, een grijsblauw ingekleurd windscherm met dubbele ellipsoïde lampjes en een lange voorvork is de City Scarver met geen ander te verwisselen. Adembenemend mooi of stoer is het niet, apart en anders zeker wel.

Voorsprong
De BMW beschikt over een driewegkatalysator, een enkelzijdige achterbrug en een onderhoudsvrije tandriem-aandrijving \'a la Harley Davidson en Buell. Als extra is ABS leverbaar. Daarmee tonen de Duitsers opnieuw veiligheidstechnisch een voorsprong te hebben, want in deze prijsklasse is er geen andere fabrikant die een anti-blokkeer-systeem levert.

Tot slot de prijs, bij het imagosterke BMW toch vaak de keerzijde van de medaille. Niet dit keer: de City Scarver staat vanaf volgende maand voor 8.550, oftewel 18.841, bij de dealer en dat durven we bijna een koopje te noemen.
 
Kan hem op de foto niet echt moot vinden, maar ik kan een merk dat zo zijn nek durft uit te steken wel waarderen.
 
Nee dank u, ik neem wel iets dat ietsje sneller is. 160 is nog best te doen op de snelweg, al denk ik wel dat je met 120km/u moeilijk in zeer korte tijd kunt versnellen naar 160km/u.

Leuk voor binnendoor, maar dat is mijn XR ook en dat scheelt heel wat geld ;)
 
BMW heeft wel lef...
Ik heb de motor op de pier gezien (ProMotor) en vond hem echt lelijk... er zit een opbergGAT in de tank om een helm/tas in te leggen
Lijkt me trouwens wel leuk om een keer op een 1 pitter te rijden :]
 
het zal wel een leuke stuntfiets zijn, maar ik wil er niet op gezien worden. Hoewel mijn ouders daar waarschijnlijk anders over denken. Die vinden mijn motor op dit moment veel te eng eruit zien. En ik maar vertellen dat het maar 600 cc is en dus eigenlijk niets voorstelt })
 
dit is een motor met hoge LOL factor...
een wheelie gaat zo makkelijk!!! 1 pitter 650 cc...
en abs he...gewoon vol in de ankers gaan....

Hee, bespeur ik hier een \'pro-1 cilinder tendens\'?
Zal GuZ blij mee zijn.

Ik vindt het de voorpartij een beetje op een Bimota Mantra lijken. Heeft dezelfde lijnen.
BMW heeft wel weer een fiets met een eigen smoel.
Kan je van de een groot aantal motorfabrikanten niet zeggen. Of het de juiste weg is? Ik weet het niet maar er zal vast een markt voor zijn. Waarschijnlijk dezelfde figuren die een Aprilia Moto6.5, of hoe heet zo\'n ding, zouden kopen.
 
Hee, bespeur ik hier een \'pro-1 cilinder tendens\'?
Zal GuZ blij mee zijn.
je moet ze ook weer niet te wijs maken he?

Ik vindt het de voorpartij een beetje op een Bimota Mantra lijken. Heeft dezelfde lijnen.
BMW heeft wel weer een fiets met een eigen smoel.
Kan je van de een groot aantal motorfabrikanten niet zeggen. Of het de juiste weg is? Ik weet het niet maar er zal vast een markt voor zijn. Waarschijnlijk dezelfde figuren die een Aprilia Moto6.5, of hoe heet zo\'n ding, zouden kopen.
ut ding is gewoon lillek, gemiste kans, terwijl ze met die f650gs toch hebben laten zien het te kunnen.
Past prima in de C1-lijn, meer praktisch dan wat dan ook....
 
Om te city carven neem ik wel een supermotard o.i.d. op dit ding wil ondergetekende niet gezien worden.... stel je voor stap je op ben je bezig je helm op te zetten wordt je gefotografeerd !!!
En dan sta je de volgende dag in het plaatselijke sufferdje te kijk.....
Heren U proeft het al, ik vind hem niet te pruimen.

C.U.


:j
 
Zal BMW ooit mooie motoren gaan produceren? :r :r :r
De oude (nostalgische) bakken van BMW zijn nog wel grappig, maar wat zijn ze toch lelijk die BMW\'s!
 
nou het is dus duidelijk...meer dan de helft keurt m af...
 
Nou, als je eens andere foto\'s bekijkt, dan vind ik em nog eens niet zo heel lelijk. Het is wel wat wennen, maar het heeft wel wat.

Vraag me alleen af of dat ding een beetje fatsoenlijk power kan leveren omdat ie maar één cilinder heeft... :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan