CJ750 probleem

Benzin77

Rookie
11 mei 2018
3
0
hallo,

heb sinds kort een Chang jang CJ750 M1M gekocht.
ben er gisteren een testritje mee gaan doen, heb gemerkt dat als ik aan het rijden ben, het stuur van de moto nogal hevig heen en weer begint te slingeren. Hij doet dit alleen niet als ik extra gas geef, dus wel als ik op mijn snelheid blijf, en heel fel als ik rem.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn. De moto heeft een zijspan.

alvast bedankt voor de hulp
 
hallo,

heb sinds kort een Chang jang CJ750 M1M gekocht.
ben er gisteren een testritje mee gaan doen, heb gemerkt dat als ik aan het rijden ben, het stuur van de moto nogal hevig heen en weer begint te slingeren. Hij doet dit alleen niet als ik extra gas geef, dus wel als ik op mijn snelheid blijf, en heel fel als ik rem.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn. De moto heeft een zijspan.

alvast bedankt voor de hulp
Dat heeft er vast mee te maken.
 
Ik zou er even voor in het zijspan topic te rade gaan.
Maar dat zijspan is met 99% zekerheid de veroorzaker, zit er een stuurdemper op?
Ik heb zelf een VF500 waar een zijspan aan gezet kan worden maar ook solo is te gebruiken.
Met zijspan slingert ie vervaarlijk en solo absoluut niet.
Ik ben het zijspan aan het opknappen dus kan voorlopig niet met bakje rijden maar hoop dat slingeren met de aangeschafte stuurdemper op te lossen. resultaat kan ik dus nog niet hier melden.
 
Kwestie van de stuurdemper aandraaien. Dit gedrag is normaal voor een dergelijke motor met span.
bandenspanning in orde houden scheelt ook, schaam je niet voor 3 bar rondom.

Tipje, bij de UDCN is er meer info en ervaring met deze dingen.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de info,
de stuurdemper is volledig vastgedraaid, maar probleem blijft.
Ik zal eens gaan rondvragen in het zijspan topic.
 
Is de Span combinatie uitgelijnd om met een span te rijden?

- Vlucht ( motor moet ongeveer 2 graden naar links hellen)
- Toespoor ( zijspan wiel moet paar mm naar binnen toe lopen en niet evenwijdig of naar buiten gericht zijn met de wielen van de motorfiets)
 
Eerst toespoor volgens aanwijzingen afstellen, dan de vlucht zo ver dat hij op kruissnelheid vooruit blijft rijden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan