CJIB Beschikking met fout?

betalen of retour sturen?

  • betalen?

    Stemmen: 21 67,7%
  • retour?

    Stemmen: 10 32,3%

  • Totaal aantal stemmers
    31

Noppie '74

MF veteraan
3 jun 2004
1.202
1
nergens
Ik heb een beschikking gekregen met daarin een fout. Mijn naam is bijna correct geschreven op de begin letter na :? Mijn achternaam begint met een W en hun sturen mij een beschikking waarop mijn achternaam met een D begint -O-

Wat moet ik hiermee doen? En kan ik (zoals een goede krenterige hollander betaamt)er onder uitkomen?


Grtzz
 
Drommels, had je je abonnement niet goed afgemeld ? :+

Wel balen maar met dit soort dingen gaat het vaak :"Ow bedankt nu staat je naam goed, asjeblieft en storten maar." -O-

Plus dat ze je kenteken (wel) goed hebben, RDW en postkantoor diensten maken wel meer fouten bij het opnaam zetten.
 
Ik heb een beschikking gekregen met daarin een fout. Mijn naam is bijna correct geschreven op de begin letter na :? Mijn achternaam begint met een W en hun sturen mij een beschikking waarop mijn achternaam met een D begint -O-

Wat moet ik hiermee doen? En kan ik (zoals een goede krenterige hollander betaamt)er onder uitkomen?


Grtzz

Bezwaar maken bij de officier.
Officier vraagt diender. Diender kijkt nog eens in zijn boekje. Oeps foutje.
Maakt PV'tje en vertelt officier.
Officier zegt foutje bedankt.

Dus..........gewoon betalen.
 
Vroeger kon je je nog wel eens beroepen op vormfouten.
Maar tegenwoordig is het gewoon: Jammer and pay up !! :Y


Edit:

Hoe hoog is die beschikking dan ? Pure nieuwsgierigheid O-)
 
Laatst bewerkt:
Yep. Zelfs bij de rechtbank kan de officier van justitie nog wijzigingen aanbrengen tot het moment dat de rechter uitspraak heeft gedaan. Geen kans dus om er onder uit te komen. Het vervelende is, dat als je niet betaalt, de boete na 6 weken verhoogd wordt met 25% met een minimum van 25 euro. Misschien is de rechter gevoelig voor je argument en scheldt hij/zij je de verhoging(en) kwijt, maar dat kost je wel een hoop rompslomp. Mocht je het echt heel erg vinden, stuur dan het ding terug met het verzoek je naam correct te spellen. Zoniet, gewoon betalen, voorkomt een hoop gedoe. Bovendien, een schrijffout is geen vormfout. Een vormfout is wanneer de procedure niet juist is gevolgd.
 
Yep. Zelfs bij de rechtbank kan de officier van justitie nog wijzigingen aanbrengen tot het moment dat de rechter uitspraak heeft gedaan. Geen kans dus om er onder uit te komen. Het vervelende is, dat als je niet betaalt, de boete na 6 weken verhoogd wordt met 25% met een minimum van 25 euro. Misschien is de rechter gevoelig voor je argument en scheldt hij/zij je de verhoging(en) kwijt, maar dat kost je wel een hoop rompslomp. Mocht je het echt heel erg vinden, stuur dan het ding terug met het verzoek je naam correct te spellen. Zoniet, gewoon betalen, voorkomt een hoop gedoe. Bovendien, een schrijffout is geen vormfout. Een vormfout is wanneer de procedure niet juist is gevolgd.


Goffer denk ik eens een keertje een mazzeltje te hebben B|


Ik ga hem maar betalen onder het mom van "If you can't do the time, D'ont do the crime" :)


Grtzz
 
Op kleine vergrijpen is de wet Mulder van toepassing dat betekend dat een proces verbaal vol met fouten mag staan en de boete gewoon betaald moet worden. Het wordt anders als je een strafbaar feit heb gepleegd dan zijn vormfouten wel weer interessant.
Conclusie: Gewoon betalen... Helaas...
 
ik heb zelfs een onterechte boete zelf betaald als vrouw B|

Zelfs een bezwaarschrift geschreven maar die is afgewezen en ik weet zeker dat ik het niet. Kosten me 95 pleuro :(
 
Waarom ben je eigenlijk een "vent" als je trouw je boete betaald ?

De Kale


enig idee hoeveel mensen door de overheid betaald krijgen? okee, ik snap ook wel dat jou dat ontgaat, want net die ene keer dat je iets nodig hebt, paspoortje ofzo, zal je niemand aantreffen.

Ik weet ook hoe dat komt, al die lutsers posten namelijk hier en om de continuiteit een beetje te waarborgen zal dat plebs elk topic aangrijpen om te zorgen dat de geldstroom niet opdroogd, vandaar dat coachen van die bonnen ontvangers om maar snel te betalen, zelfs chanteren met mannelijkheid wordt niet geschuwd.


GrtZz Hendrik
 
Dus jij vindt het acceptabel als je s'nachts op een lege autobaan met 125 km/u geflitst wordt !

De Kale

Ja! Tenslotte is er een wet die zegt dat je niet sneller mag rijden dan 120 km/u :)
En ga niet miepen over dat het 's nacht zo rustig enz. enz. of vind je het ook acceptabel dat ze 's nachts in alle rust je achterlicht van je bike schroeven? Mag tenslotte ook niet ;)
 
Yep. Zelfs bij de rechtbank kan de officier van justitie nog wijzigingen aanbrengen tot het moment dat de rechter uitspraak heeft gedaan. Geen kans dus om er onder uit te komen. Het vervelende is, dat als je niet betaalt, de boete na 6 weken verhoogd wordt met 25% met een minimum van 25 euro. Misschien is de rechter gevoelig voor je argument en scheldt hij/zij je de verhoging(en) kwijt, maar dat kost je wel een hoop rompslomp. Mocht je het echt heel erg vinden, stuur dan het ding terug met het verzoek je naam correct te spellen. Zoniet, gewoon betalen, voorkomt een hoop gedoe. Bovendien, een schrijffout is geen vormfout. Een vormfout is wanneer de procedure niet juist is gevolgd.
Ehm, das toch alleen als je domweg niet betaalt? Als je bezwaar aantekent, gaat dat niet op. Dan wordt de 1e vervaldatum opgeschoven totdat het bezwaar behandeld is, volgens mij.
 
Met zo'n redenatie ga ik echt niet meer piepen................

De Kale

Ja! Tenslotte is er een wet die zegt dat je niet sneller mag rijden dan 120 km/u :)
En ga niet miepen over dat het 's nacht zo rustig enz. enz. of vind je het ook acceptabel dat ze 's nachts in alle rust je achterlicht van je bike schroeven? Mag tenslotte ook niet ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan