Classic Grand Prix Assen 16 t/m 18 september

Ik ben bang dat het met het aandeel motorfietsen tegen gaat vallen. Van iedereen die ik de laatste weken heb gesproken is het niet erg aantrekkelijk als je voor motorfietsen gaat.
Veel mensen die uitgenodigd waren gaan niet heen nu eindelijk duidelijk is geworden hoe er gereden kan worden. Auto's is de hoofdact de rest is bijzaak en wordt niet serieus genomen.
 
Ik ga er in ieder geval naartoe met een man of 7.
Ben benieuwd en ga graag naar dit soort initiatieven.
Vindt snelle auto's ook leuk om te zien en vooral te horen.
 
de motoren zijn slechts een heel klein gedeelte van het weekend, daarnaast wil men eigenlijk alleen ex-GP-fietsen op de grid en/of moet je goede vriendjes zijn met de organisatoren.
Daarnaast is de belangrijkste :+ klasse helemaal vergeten - de zijspannen!
En hetzelfde weekend is trouwens ook het evenement op de Luttenbergring.
 
de motoren zijn slechts een heel klein gedeelte van het weekend, daarnaast wil men eigenlijk alleen ex-GP-fietsen op de grid en/of moet je goede vriendjes zijn met de organisatoren.
Daarnaast is de belangrijkste :+ klasse helemaal vergeten - de zijspannen!
En hetzelfde weekend is trouwens ook het evenement op de Luttenbergring.
Wij 3 man uit prov Groningen, zouden ook rijden met een AJS 7r, Matchless G50 en een heuse Matchless G45 en als reserve een BSA Goldstar (clubracer). Dus ex-GP-fiets genoeg, eigenaar van de fietsen was speciaal uitgenodigd om zijn nieuwste restauratie de G45 te komen showen.
Maar via kennissen in het wereldje die op de Jack's racingday al gereden hadden oa iemand met een AJS 7r en een König is ons verteld hoe de dag er zal komen te zien. 1x per dag een kwartiertje rijden achter een auto aan. Anders gaat iedereen Ago die vlak achter de auto aan rijd voorbij..... Dat kan natuurlijk niet. :z Ook wordt niet het volledige circuit gebruikt maar moet je op het eind van de Veenslang rechtsaf net na het rennerskwartier gedeelte om zo weer net voor de GT de baan weer op te draaien.
Prima voor het publiek natuurlijk, maar wij wilden gewoon een paar rondjes draaien op Assen. Dus als er gewoon vrijbaan was zonder dat getrut met zo'n auto ervoor en het hele circuit hadden wij best 3 dagen uit willen trekken voor 3 x een kwartiertje rijden. Maar nu hebben we wel wat belangrijkers thuis te doen.
De mannen met de könig en de AJS kregen elk 100 euro tijdens de Jack's racingday en dat was de enige reden waarom ze niet na de eerste x rijden direct naar huis zijn gegaan. Maar Ago wil nu niet delen, dus mag hij ook dat kwartiertje alleen rijden, lekker zwaaien.:W
:+
 
Dat is dus slecht geregeld.
Ik denk dat er geprobeerd is om te veel er van te maken in de beschikbare tijd die de motorfietsen kregen. Het is oa Ferry Brouwer die de organisatie van de motorfietsen op zich nam. En hij probeert er een soort Centennial van te maken. Ergens heel mooi natuurlijk dat hij zich inzet en dit probeert. Maar er is nu iedere dag 2 verschillende klassen die ieder een kwartiertje mogen rijden, met 60man tegelijk en van 1949 tot en met 1970 en de andere klasse is 1971 tot en met 1999. Maar dat is niet te doen en dan krijg je dus zo'n bezopen regel als achter een auto aan rijden op een circuit.... Prima er zullen ook mensen tussen rijden met mooi materiaal die niet zo veel ervaring hebben op Assen. Maar wij mopperen al dat we die belachelijke trutenhoek moeten rijden.
Maar als je net als @bassj ook graag naar auto's gaat kijken en sowieso als je alleen gaat om te kijken en naar geluid wil luisteren kun je je waarschijnlijk prima vermaken. Ik wil graag racen of tenminste nog iets wat daar nog een beetje op lijkt. En ook als ik daar 3 dagen voor uit moet trekken, iets meer dan 3 kwartier in totaal ;)
 
Bij nader inzien ga ik toch maar eens even niet. Volgens mij kansloos weer met heul veul regen. En ik wil beslist geen plaatsnemen op de hoofdtribune en die klassiekers half gas voorbij zien komen in de stromende regen.
Als ze überhaupt al rijden dan...
Wel jammer en misschien valt het mee qua regen maar ik gok het niet.
 
Vandaag geweest en idd matig weer en idd niet veel rijtijd voor motoren maar niet achter een auto en een aantal volgas langs hoofdtribune maar ook een aantal leuke autoraces gezien met ook die mazda le mans 4 schijfs wankel motor wat een geluid. En in paddock de 14 voudig wereldkampioen Giacomo Agostini de hand geschud en te bedenken dat ik als 16 jarige hem met die MV 's zag winnen en hij nu op 80 leeftijd nog demo's zie rijden en ik ook iets ouder ben. Kortom ik vond het een leuke dag als je niet alleen voor de motoren gaat.
 
Gister was idd "beter" weer dan vandaag, ik zou dus vandaag gaan met zwager en maatje daarvan maar die had zich al afgemeld ivm slechte weer..... dus na wat twijfel de knoop doorgehakt. We gaan niet.... -O- , nou heeft hethier in het noord-westen de hele dag geregend en was het in Assen niet veel beter. Jammer.
Maar (als eigenaar van 2 oude MV's) ben ik best wel beetje jaloers dat @Kwajesaki Agostini de hand heeft geschud :$
 
Dit geeft een goede indruk van de sfeer; niet normaal hoe lekker....

 
Terug
Bovenaan Onderaan