Classic races

Han S

MF veteraan
11 apr 2015
33.132
73.015
GoodwoodRRC @GoodwoodRRC

Is momenteel live vanaf Goodwood en daar reden vanmorgen de klassieke racemotoren. Veel Norton's en er reed een BMW van 1936 met compressor, met handschakeling op de tank en die ging zomaar 120 mijl per uur. Een feest om te zien.
 
(y) Volg het in NL ook een beetje, en Francorchamps natuurlijk. Volgen... wie wordt er kampioen?? ;)
 
Ik zit er weer naar te kijken, geweldig die klassieke race motoren. Een BMW van 1929 die ongeveer stuiterend door de bochten gaat, ik vind het veel mooier dan die moderne races.

De belachelijk strak sturende Noron Manxen, de Vincent, Velocette, super om te zien.
 
En.... de Barry Sheene memorial is gewonnen met de BMW uit 1929, zonder achtervering en aan de voorkant een pakketje bladveren, zodat hij als een balletje door de bochten stuiterde.

Maar wat een feest om te zien en op het moment dat hij de leiding pakte op de Norton Manx, kreeg de vent die daar op zat een tik tegen de kont van de BMW rijder. Wat een feest en hij won met een zeer ruime voorsprong.

Vroeger noemden wij de BMW 'trekker' , maar dat neem ik terug want kolere, wat is dat ding snel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan