Claustrofobie in je helm.

Chase_this

MF veteraan
24 nov 2007
1.929
0
Den Haag
Als ik ergens stop wil eigenlijk altijd zo snel mogelijk die helm af.. Tis gewoon 'verstikkend' ofzo... Als ik rijd heb ik er geen last van maar zodra ik stil sta gaat altijd direct die helm af..

Wie heeft er nog meer claustrofobie in zijn helm... :Y






O ja en vrijdagmiddag *O*
 
dit misschien de oplossing voor je



:+


owja en tis vrijdag :W
full
 
Neem een systeemhelm of zet je visier open? Zet je ook steeds je helm af bij het stoplicht?
 
ik vind het zelf alleen maar beter als ik een mondstuk voor m'n gezicht heb als ik op de motor zit.
Niet alleen krijg je anders allerlei rotzooi tegen je aan (vliegen, wespen, regen, stukken rubber van geklapte autobanden...), ik vind het zelf ook een veiliger gevoel geven.

Maar dat kan zijn omdat ik Naked rij, dan heb je al snel het idee dat je open en bloot in de elementen zit.
Kan me voorstellen dat je op een dikke BMW met veel tupperware graag een sigaartje op wilt steken achter de ruit. Dan biedt een systeemhelm of potje wel uitkomt.

...Maar wie rijdt er tegenwoordig nou op een BMW? :+
 
Neem een systeemhelm of zet je visier open? Zet je ook steeds je helm af bij het stoplicht?

Ik wilde ook eigenlijk een systeem helm maar die pas ik allemaal niet.. Mijn kin komt tegen de helm aan als je de 'klep' dicht gooit.. :/

Bij het stoplicht zet ik wel altijd direct het vizier open..
 
ik vind het zelf alleen maar beter als ik een mondstuk voor m'n gezicht heb als ik op de motor zit.
Niet alleen krijg je anders allerlei rotzooi tegen je aan (vliegen, wespen, regen, stukken rubber van geklapte autobanden...), ik vind het zelf ook een veiliger gevoel geven.

Maar dat kan zijn omdat ik Naked rij, dan heb je al snel het idee dat je open en bloot in de elementen zit.
Kan me voorstellen dat je op een dikke BMW met veel tupperware graag een sigaartje op wilt steken achter de ruit. Dan biedt een systeemhelm of potje wel uitkomt.

...Maar wie rijdt er tegenwoordig nou op een BMW? :+

Tis dus als ik stop... Maar idd wie rijdt er nou op een BMW..
 
Ik wilde ook eigenlijk een systeem helm maar die pas ik allemaal niet.. Mijn kin komt tegen de helm aan als je de 'klep' dicht gooit.. :/

Bij het stoplicht zet ik wel altijd direct het vizier open..
Nou dan maar een stukje kin eraf....(sommige sjierurgen kunnen dat best wel) of op zoek gaan naar een systeemhelm die wel past.
Even een paar motorzaken bezoeken. Heb je wat te doen deze zaterdag. 8-)
 
Ik heb nu een systeemhelm en dat is idd wel fijn maar heb met een normale integraal helm ook nergens last van. Ik moet wel zeggen dat ik een crosshelm met bril veel fijner vind, ik rij nu ook het liefst met het vizier open.

Maar TS, misschien moet je de helm 180 graden draaien zodat het vizier ook voor je ogen zit? :+
 
Ik heb nu een systeemhelm en dat is idd wel fijn maar heb met een normale integraal helm ook nergens last van. Ik moet wel zeggen dat ik een crosshelm met bril veel fijner vind, ik rij nu ook het liefst met het vizier open.

Maar TS, misschien moet je de helm 180 graden draaien zodat het vizier ook voor je ogen zit? :+


Ik vond het al zo donker ook.. B| :N


;)
 
Ik heb geen last van claustrofobie in mijn helm. Ik heb wel een systeemhelm en vind het heerlijk om in dorpjes of stukken waar je niet harder dan 50 mag hem open te klappen, even lekker ademhalen. :Y . Harder dan 50 km/u heb ik toch liever het geheel dicht, ivm rondvliegend ongedierte
 
Ik had alleen de eerste keer dat ik een helm op deed (laaang geleden, voor ik ging brommer rijden) zo'n gevoel van "wat als ik hem nou niet meer af krijg". Nu vind ik het totaal niet verstikkend.
 
Blijft leuk he, zelfs na de 51.323ste keer -O-

ah gossie, hier heb ik een ander linkje voor je http://www.allepsychologen.nl/psychologen.htm (Dé wegwijzer naar een psycholoog op Allepsychologen.nl) kun je met iemand over mijn eerste linkje praten. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan