Claxon bedrading? Hoe loopt dit? fzr600

Senf

Die hard MF'er
15 mrt 2004
576
0
Veenendaal
De claxon werkt niet en aangezien ik toch graag iemand kapot wil toeteren als ie me weer bijna ervanafrijd..... :+
Weet iemand hoe de badrading van de claxon loopt? (fzr600 uit eeeh 91?)
Zitten er nog meer stekkers ergens. Ik heb er 1 voor, onder luchtfilter gecontroleerd. Misschien weet iemand waar dit heen loopt zodat ik kan gaan zoeken.
Schakelaar > check
Stekkertje voor onder LF > check
Claxon > check

:]
 
Zonder schema is het geen doen om het zo ff uit te leggen denk ik.
Het probleem is nl. dat er veeeeel meer in het circuit zit van je toetah dan alleen de claxon zelf en het knoppie
Ik zou bewoon beginnen met alles nameten. Toetah lostrekken en ff testen of deze het zoiezo wel doet.
 
voor een gsxr zit de +12V aan de toeter, de andere kant van de toeter is verbonden met de schakelaar, die naar de massa schakelt. Er zit geen relais in, en ik heb ook nog nooit gehoord van een relais, ook niet bij andere fietsen.
ik denk dat dit schema precies hetzelfde is als van jouw motor. als je een meter pakt, moet je de over de schakelaar meten. 1 van de 2 draden moet 12V zijn. de andere massa. als je op de schakelaar drukt moet de 12V draad 0V worden. de andere draad moet 0V blijven

in elk geval succes ermee. ik heb zelf een jaar met een half toetertje gereden. dat is idd helemaal niets. heb nu zon bleeeer ding **Grijns**
 
Koop zo'n 12-volts letje bij je lokale Ben van Dijk. kun je perfect mee controleren of het niet aan de kabels ligt. (gewoon ff je toettah dr af rukke, eindje aan vast knope en kijke of die gaat branden) zo wel: andere toetah kope, anders ff kabeltjes idd nalopen (maar is vaak nie zoveel mis mee)
 
Terug
Bovenaan Onderaan