claxon die echt herrie maakt

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.004
8.190
Assen
Hoi mensen, ondanks dat mijn enfield best veel herrie maakt, komt het vaak voor dat mensen niet kijken bij invoegen of het anderszijds niet zo nauw nemen met voorrangsregels of mijn plaats op de weg..
De claxon lijkt zelden gehoord te worden. Deze maakt ook niet zo veel herrie..ondanks dat ik regelmatig nieuwe heb gekocht.
Ik zoek dus een claxon die minder snel te negeren is.
Heeft iemand misschien een tip?
 
Ik heb vroeger wel eens een luchthoorn op mn motortje gebouwd
Die hoorde men wel (wel een relair gebruiken)
En het compressortje was heel makkelijk om luchtbedden op te pompen op een treffen

En (toen ik nog in het westen woonde) een trambel........dat was helemaal leuk in A'dam
 
Laatst bewerkt:
b111.jpg
 
Ik moest meteen denken aan filmpje van iemand die de hoorn van een marineschip op z'n pick up had zitten :')

Google eens op Stebel. Heeft ook handzame modelletjes voor motorfietsen. Niet goedkoop.

Overigens is toeteren vaak achteraf; ze letten toch niet op.
 
Ik heb met belangstelling de site van valkmotorparts bekeken en zal er wellicht wat gaan bestellen. Er is ook een alarmdingesschakelaar in de handel die je op een claxon kan aansluiten. Misschien is dat een mooie combi. (hoeplijk doen die schakelaars het beter dan het bagage-alarm wat ik nu op de enfield heb zitten. Met een klein tikje aan een handle gaat hij af, maar gek genoeg kun je de motor op- en afbokken zonder dat hij afgaat..

Ook zal ik moeten bekijken of het kliene 2Ah accu'tje misschien te licht is voor zo'n claxon..
 
Gezien d ekline accu is me een 136 dB exemplaar aangeraden De zwaardere geven 139 dB.
het prijsverschil is ook een weewegende factor, ook als ik voor de zwaardere een grotere accu moet scoren(weer12 euro erij of zo)
Aan de andere kant; wil ik 't ook meteen goed doen..
Iemand commentaar over de 136dB claxon?
 
Terug
Bovenaan Onderaan