Claxon vervangen

fendo

Die hard MF'er
22 dec 2012
282
0
Spijkenisse
Hallo,

Mijn claxon klinkt zo zacht dat ik hem als berijder zelf nauwelijks hoor. Heb deze motor nog niet zo lang. Is een occassion.
Kan ik hier een willekeurige andere claxon opzetten?
Het gaat om een Kawa GPX 600 R Ninja.
Ik heb in het verleden een BMW K serie gehad die had een claxon als een auto. Zou ik deze erop kunnen zetten?
 
ik heb een setje in oost-belgie besteld
(china)
zoeen met een dubbele toon,
ik wil de lage,
als jij de hoge overneemt voor de helft van mijn kosten (ex verzenden)
s-l500.jpg


zal dan euro of 13 zijn...
8-)
 
Ik heb zelf mijn Claxon vervangen op mijn Yamaha fzs 1000, vooral in de regen was dat ding niks.
Stroom verbruik is niet zo intressant, tenzij je 5 minuten lang wil claxoneren of zo.
Ik he 1 van de claxons van zo'n dual tone set gebruikt(de lage toon). Ik moest wel een lange beugeltje maken zodat de claxon paste. een uitgebogen stelhoek had overigens ook voldaan, maar dat vond ik lelijk.
 
[afbeelding]Verkeerde foto geplaatst. Dit is een compressor van een luchthoorn.
Dat lijkt anders wel op de compressor van de stebel nautilus compact.
Op mijn naked kreeg ik hem ook niet uit het zicht weg gewerkt.

Ik heb de compressor en de kleine hoorn gedemonteerd, de compressor weggewerkt achter de zijkappen bij de kont van de motor. Die kun je met een boutje vast zetten. Het enige wat je nodig hebt is een stuk slang zoals op die foto om de hoorn ergens voor op de motor te bevestigen. (Zit onder mijn tank).

@TS die stebel horen je medeweggebruikers zeker wel :)
 
Ik zal eens kijken voor een andere. Wellicht is die van mij te oud en schor geworden ofzo. (Misschien gewoon verkouden). Maar vandaag en morgen mag ik niet kijken van mijn vrouw want het schijnt Pasen ofzo te zijn.
 
VkoZTnvpx2yZNJEhp_1fSE2TAp4eMJZo1EPsTZj1icwG9WOY3OWbGFSqcQ3sWHlgRq7AcXEwqrEIf9n4yE6wmS760NTGASC9w5say9KcgqPreTkVOR7avXWMMIi5QAGOftFCtpOlTffNhkLzCbYSlKcMdPnbDG8FxrnlS1ee_gtpWz_WPjZWTHBiXIIZxc3iFGbIQkfPGa4CSum1UkBimgjfr5vhEX8WULhvZrI0PkCYg7Agi8JQRVToesqYCJpz2uqTIi_JBvEJYNgguKNoyHlLip_pmsSad-HX5rptXzBA4koeRredl6Aq5iJWj8S-gl6u_96nuaI7-eJEduS6XtdepGKSRHWLi6zBh36bLHTqaNLgzqsPGxVojgAAmkqT91rK-W2MyjFHXwn8vSgHvApsBinRCPEyzgFX8I2Y6xWL_0KA8q52XSP0CbeMhgCxB0F6owS1EBifcNbJFUlfo7EzjZ9eKFLJ41yZjo_rrzpyMMwlr8V-HHwEVD1OQ3yezehmlSi9FQEggeAwG7Zh_D8b7xFFCewpN9qfYWHXhe5rqYYM7-pIJxLQvX0S8bmrkliSgCALDEbH9fxrqgU-3O51BUqoQR3uw2EEPR5pLB0S6LOKUFd4xg=w688-h917-no


VAoCcoi28g-FO62Ay38L-cAr42ZAa-nTGsI6QEAUKEonZXkgAp2ivS4krS2UhKsrUVsxWQWmZ35-t_qi7b9PhAk-sKFhvMfIHAV16bzIu9y6aA4zYoUdsFbuKlVhYJva1qVftRwAJr1xDmxjFitofC-3gRq7OlEFX7aVKkHfVeHfbw-dUV4eX2smea7EodKswBbsTyELBJJ_uiREnP_iD1ZiOehoTuHctQghr-vV-SGjmCTYsKf4NG43Ve9GOrwU-BLRTZaX0E261kzoTIXoK7kbKVd26XNaM9ziD8MMHe_aBYbgl0AEwH_8rzW_afN_7eU27SYSp_8Uykx9amFCs8oai_P8_Wh5SGiN7BnFgup6LSBnDUmwRDs9ZLC8z_YH0R4FThDzAanQogwkDkOeQpWlcbQXYZRRA7rFH9F9a45E3lTf6EOrNOXOao4THBTGQfX3j4JbvUFnMgN5wAXgmyM0XFp28BDEDetDQbdV3dbx7i9bYgjEJqcIaRYTpAH5SfTd3yGGDa52i2VluD_DxOamUicL0d-8GJfdIo9zdNcQ1JZHFmGzESeIWugoWNUrpS9djyn7hhcdPz9_eA2l0W-Ct7HX0p9MeTZYj5B560vFm3gF4vpeYA=w688-h917-no


Ik heb een set wolo twin black & loud. Deze zouden plug & play zijn, maar trokken teveel vermogen. Dus via een relais aangesloten. Die stebel zal luider zijn (let op sommigen vinden 'm echt te luid) en moet ook zeker met een relais worden aangesloten.
 
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb een set wolo twin black & loud. Deze zouden plug & play zijn, maar trokken teveel vermogen. Dus via een relais aangesloten. Die stebel zal luider zijn (let op sommigen vinden 'm echt te luid) en moet ook zeker met een relais worden aangesloten.
Ja de stebel moet met een relais aangesloten worden. (= geen rocketscience). Kwa geluid komt hij aardig overeen met een vrachtwagen claxon.
 
full


Mijn brik voor de €500 challenge dit jaar.
Ik heb deze toeter onderschat. Ik has t in eerste instantie via reguliere knop geschakeld, en originele claxon afgekoppeld.

Na een keer testen originele claxon weer terug. Deze toetert krijgt nu een eigen extra knop.

Wat een pokke herrie :')

Ik verwacht dat een beetje kwaliteit compacte claxon al ruim voldoende is ter vervanging. Een grote zal niet nodig zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan