Clip ons voor 51mm vork op 50?

DafalganHooligan

MF veteraan
9 feb 2004
13.534
537
brugge belgië
Ik heb voor men zx6r onlangs verstelbare clip ons gemonteerd van renthal maar die is nu te koop en heb een gsx-r1000 gekocht deze heeft een voorvork van 50mm en zou mooi zijn dat ik die clip ons zou kunnen overzetten maar kan ik dit makkelijk/goedkoop oplossen voor die ene mm verschil en hoe :?
Stuk dikke sticker rond de voorrvok plakken dat ze vb op sm/crossmotoren plaatsen om poten te beschermen tegen steenslag etc dit zal denk ik wel +- die mm verschil maken of is het niet zo veilig om clip ons daarover te bevestigen...
Anders moet ik ze maar zo verkopen en nieuwe bestellen -O-
 
Geen rubber of stickers,dat gaat platgedrukt worden na verloop van tijd.
Zoals janbros zegt gewoon een alu plaatje van 0,5mm dik,dat kun je gewoon rond je vorkpoot plooien.
 
mss nog geen slecht idee ook wat "anti slip" zo :P
En als het niet werkt bestel ik later wel een nieuw setje voor de suzuki en gaan de andere in de verkoop kost toch bijna 200€ die clip ons -O-

Beunen is soms zo slecht nog niet.

En dat "indrukken" gaat echt wel meevallen.

Sommige endurosturen zitten ook in rubbers geklemd ( en dan nog veel dikker ) en die krijgen meer op hun flikker dan die clip ons.
 
ff kijken waar ik zo'n alu plaatje kan halen ben in verlof dus heb wel ff tijd om rond te zoeken hier ind de buurt, ken een goed adres waar ik al paar rvs dingen heb laten draaien/aanpassen hier maar weet niet of hij ook voor die alu plaatjes zal kunnen zorgen maar schuift dat dan niet :?

alu plaatje=glad klemgedeelte van de clip ons=ook glad alleen de poten hebben zo'n "ribbetjes" waardoor het niet schuift ik (denk) dat het met rubber minder kans heeft met schuiven dan metaal al zal die binnenband wel moeilijk zijn om er mooi tussen te krijgen (clip ons zijn 1 delig om rond de poot te doen).
Niet zoals vb woodcraft dat je de clip ons kan afhalen zonder kroonplaat te demonteren :)
 
Kijk in je voorraadkast en gooi een blik bruine bonen in de pan, zet het vuur aan, spoel het blik een paar keer om. Pak een zaag en zaag een strip uit het blik zorg dat het smaller is dan de klemvlakken en kort het in zodat het ietsje korter is dan de omtrek. Pak een hamer en hamer het netjes.

Prop het ertussen en draai aan.

Gefeliciteerd, een 200 euro probleem opgelost met afval. Vergeet het mcgyvertopic niet :)

db
 
de afwerking en kwaliteit zal wel niet hetzelfde zijn van die :9~ renthals naar imitatie rommel ;) ik heb liefst mooi spul op men brommer :P
je wil geen imi clipons omdat je renthal mooier vind, maar vervolgens ga je die renthals vastzetten met duct tape?? :P _O-

heb ze zelf ook (2 setjes) en ben er zeer tevreden over

afwerking is echt 100% en de pasvorm is ook niks over aan te merken

enige waarin ze verschillen tov renthals is de prijs, als ik ooit clipons nodig heb dan weet ik waar ik ze koop!
 
Laatst bewerkt:
voordelen van renthals zijn de markeringen overal je kunt snel/makkelijk zien hoe ver je tubes in/uit staan dmv cijfertjes/streepjes op de tubes en aan de clamps staan ook om de 5 mm markeringen zodat je van beide kanten zeker bent dat ze 100% gelijk staan denk niet dat die van 40€ dat hebben ;)
Alu tape wist niet dat dat bestond zal het ééns opzoeken is toch geen 1 april hé B| :+
Bonentip is ook :} :+ maar dan moet ik zagen dus dan moet ik nog een zaag halen ook -O-

Oja ik zie ook dat de hoek van die ebay dingen 10° is renthal is 7° vind ik aangenamer 10 is praktisch hetzelfde als originele clip ons :)
 
Laatst bewerkt:
voordelen van renthals zijn de markeringen overal je kunt snel/makkelijk zien hoe ver je tubes in/uit staan dmv cijfertjes/streepjes op de tubes en aan de clamps staan ook om de 5 mm markeringen zodat je van beide kanten zeker bent dat ze 100% gelijk staan denk niet dat die van 40€ dat hebben ;)
Alu tape wist niet dat dat bestond zal het ééns opzoeken is toch geen 1 april hé B| :+
Bonentip is ook :} :+ maar dan moet ik zagen dus dan moet ik nog een zaag halen ook -O-

Oja ik zie ook dat de hoek van die ebay dingen 10° is renthal is 7° vind ik aangenamer 10 is praktisch hetzelfde als originele clip ons :)

Bestaat echt die alu tape , gisteren nog gezien toen een collega er een rvs pijp mee dicht geplakt had voor baking gas te gebruiken bij het lassen
 
heb al gegoogled naar de alu tap dikste maat die ik ben tegengekomen was 100 micron =0.1 mm wil zeggen dat ik 5x volledig rond de poot moet draaien...
Heb ook al webshop gevonden waar je alu plaat van 0.5mm op maat kan laten snijden heb 2x 35x152mm nodig komt op 10€ incl verzenden lijkt me een aanvaardbaar bedrag als men clip ons daarmee goed vastzitten :P
 
Laatst bewerkt:
heb al gegoogled naar de alu tap dikste maat die ik ben tegengekomen was 100 micron =0.1 mm wil zeggen dat ik 5x volledig rond de poot moet draaien...
Heb ook al webshop gevonden waar je alu plaat van 0.5mm op maat kan laten snijden heb 2x 35x152mm nodig komt op 10€ incl verzenden lijkt me een aanvaardbaar bedrag als men clip ons daarmee goed vastzitten :P

Ik heb bij mijn onderste triple ook zo'n soort plaatje alu tussen triple en voorvorkpoot zitten
Die kwam gewoon als setje mee met een aftermarket toptriple die ik nodig had om een ander voorvork te monteren
Maar die tape werkt ook
 
Ja doe die plaat maar inderdaad, dat zit wel goed. :Y
(zijn eigenlijk min of meer afvalstukjes voor een beetje metaalboer / bedrijfje)

Beetje raar om van een ZX-10R naar een ZX-6R te gaan en vervolgens een Gixxer 1000 te kopen. -O- :+
 
Laatst bewerkt:
ja he :P
Ik blijf wel meer kawa fan dan suzuki hoor ;)
Maar ik wou gwn een 1000 hebben en die zx10r van 04/05 vond ik echt prachtig :9~ :}
De latere modellen vond ik iets minder behalve de 2011> vind ik ook wel leuk maar die kan ik niet betalen :+ dus daarom ééns een gixxer proberen heb ik nog nooit gehad en die k5 vind ik de mooiste :)
Heb gisteren de renthals van de 6 geschroeft en originele clip ons terug gezet :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan