Clipons: bekabeling & kroonplaat

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Allo,

Ik zit er aan te denken om clipons op mn CB400 te bouwen. Bij mn M stuur zijn de kabels voor de knipperlichten e.d door het stuur zelf heen getrokken, maar hoe moet dat met clipons??
En als je clipons gebruikt, wat moet je dan met de stuurvasthoudbeugels die op de bovenste kroonplaat zitten? (Nieuwe laten frezen?)
Iemand met ervaring op dit gebied?
Thnx :)
 
Allo,

Ik zit er aan te denken om clipons op mn CB400 te bouwen. Bij mn M stuur zijn de kabels voor de knipperlichten e.d door het stuur zelf heen getrokken, maar hoe moet dat met clipons??
En als je clipons gebruikt, wat moet je dan met de stuurvasthoudbeugels die op de bovenste kroonplaat zitten? (Nieuwe laten frezen?)
Iemand met ervaring op dit gebied?
Thnx :)

Laat je kabels zo lopen dat ze zonder knikken lopen, en controleer dit ook bij de uiterste stuuruitslagen.
Die "stuurvasthoudbeugels" zitten meestal vastgeschroefd op je kroonplaat vanaf onder, dus dan kan je ze gewoon eraf halen.
 
Die "stuurvasthoudbeugels" zitten meestal vastgeschroefd op je kroonplaat vanaf onder, dus dan kan je ze gewoon eraf halen.

Dit is dus niet het geval....
Denk dat ik dan een 2de kroonplaat erbij koop (van de sloop) en die beugels er van af frees. :)
 
Hoe doe jij dat met de ophanging van je koplamp?

Ik wil eigenlijk straks bij de verbouwing van mijn CB ook "clipons" erop zetten. Mijn koplamp is opgehangen aan van die grote chromen "lamp-oren". Zijn er aparte "lamporen" voor te krijgen, of heb je ze aangepast?
 
Hoe doe jij dat met de ophanging van je koplamp?

Ik wil eigenlijk straks bij de verbouwing van mijn CB ook "clipons" erop zetten. Mijn koplamp is opgehangen aan van die grote chromen "lamp-oren". Zijn er aparte "lamporen" voor te krijgen, of heb je ze aangepast?


Ik heb geen lamp oren, een apart beugeltje voor de koplamp.
Ik denk dat je best zonder lamporen kan, gewoon iets anders verzinnen :P
Kroonplaat gaan onder de freesbank door, dat probleem ook opgelost :) Kabels gedeeltelijk door de clipons heen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan