Club Met endurance Oschersleben

Bruut

Die hard MF'er
9 jan 2003
477
0
Eerbeek
Heb met een team ingeschreven voor Club Met in Oschersleben, en ga zeker ook rijden tijdens de 1000 Km van Zolder. Zijn er nog Zaccers die ook naar Duitsland gaan? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met CLub Met, lijkt me helemaal top om te rijden.

Ik zoek nog een mannetje die bij ons in het team wil rijden tijdens de 1000Km in Augustus. Wij rijden met 2 Ducati's en 1 Aprilia, maar uiteindelijk maakt het me geen ruk uit waar je mee rijdt, als je het gas maar durft los te trekken :]

Hoor het graag!
 
Heb met een team ingeschreven voor Club Met in Oschersleben, en ga zeker ook rijden tijdens de 1000 Km van Zolder. Zijn er nog Zaccers die ook naar Duitsland gaan? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met CLub Met, lijkt me helemaal top om te rijden.

Ik zoek nog een mannetje die bij ons in het team wil rijden tijdens de 1000Km in Augustus. Wij rijden met 2 Ducati's en 1 Aprilia, maar uiteindelijk maakt het me geen ruk uit waar je mee rijdt, als je het gas maar durft los te trekken :]

Hoor het graag!
Zijn jullie van plan om 1000-km race met 4 man te rijden???????
 
We zijn nu met drie man maar grote kans dat daar nog één van af valt. Maar hoezoo,.. Is vier man teveel voor een duizend km race?
Ik denk dat 4 man te veel is. Met 3 rijders heeft iedereen 160 min om te rijden en dat is goed te doen. Dus, je maakt stints van 50-55 min en zo kan je 3 keer rijden. Leuk toch :) !
 
Hee Jasa rij je ook in duitsland? Is echt een top baan ben er vorig jaar ook geweest.

Hoe is jouw ervaring met Club Met, is het leuk om te doen. Het enige waar ik mee zit is dat ze veelal op Zolder rijden, niet echt mijn faforiet mbt de veiligheid!
 
Ik heb afgelopen keer ook meegedaan en vond het echt super :]
Vooral de start was erg cool.
Vond ook dat alles verder goed geregeld was.
 
Ik doe mee met t MiRoMa racing-team met alle club M.E.T. races in de Pirelli Challange (waar overigens de meeste teams in rijden).

K ben op Zolder hard gevallen de 25ste april en k hoop de 27ste juni voldoende hersteld te zijn om mee te rijden in Oschersleben.

Om overigens je vraag te beantwoorden: ja, tis heel gezellig en goed en duidelijk georganiseerd. Duidelijke regels, duidelijke briefing en een duidelijk tijdschema waar niet vanafgeweken wordt. Als er afwijkingen zijn worden alle teams ruimschoots op de hoogte gebracht. Uiteraard draagt dit bij tot het raceplezier.

Verder mag ongeveer alles, behalve slicks....
 
Ik ben er 27 juni ook bij in Oschersleben!
Ga meerijden met het Banzai Racing Team.

Enkele jaren geleden waren we concurenten, toen we allebei een eigen team hadden, maar nu een keer samen.

Ik heb dus in 2003 een heel seizoen meegereden in de Pirelli Endurance Challenge. Alles was erg netjes en goed voor elkaar. Duidelijke en reële regels. Hou je je daar niet aan komt Hans een praatje met je maken.

Sfeer is erg goed, in de paddock, maar ook op de baan. 't gaat allemaal net wat netter dan tijdens een sprintrace. Er wordt meer rekening met elkaar gehouden.
Je wint immers niet de race in 10 ronden, maar in 4 uur...

Op mijn site staan van elke gereden race verslagen.


De 1000km zou ik inderdaad met maximaal 3 man rijden. Wij hebben het grotendeels met 2 man gedaan, nadat de eerste rijder na een paar ronden al onderuit was gegaan. Was eigenlijk nog goed te doen...


'k zie jullie in ieder geval de 27ste!


enne, Bruut...
Als je nog wilt trainen op 21 mei bij de ZAC Endurance: we hebben nog een plekkie vrij!
 
Hee Brain, je hebt het me ook wel verteld dat je mee reed, ff vergeten. Rij niet mee met de ZAC endurance want dat is een paar dagen voor de Ducaticlub races op Assen waar ik 3 dagen ben (27,28,29 mei) maar bedankt voor het aanbod, had anders zeker mee gedaan.

Ik zal aankomende zaterdag alles rond maken zodat we kunnen starten in Oschersleben. De 1000 km race regel ik volgende maand wel weer als het vakantie geld binnen is ;)

Heb er erg veel zin in. Hoe zit het met de banden eidelijk, rij nu met metzlers maar als ik het goed heb begrepen zijn pirelli's verplicht? Wat kosten de banden als je ze bij die mannen koopt daarginds?

Waar rijden jullie mee SC3's, zal wel das een iets hardere compount anders rij je met een paar stints je banden aan stront waarschijnlijk.
 
Ik doe mee met t MiRoMa racing-team met alle club M.E.T. races in de Pirelli Challange (waar overigens de meeste teams in rijden).

K ben op Zolder hard gevallen de 25ste april en k hoop de 27ste juni voldoende hersteld te zijn om mee te rijden in Oschersleben.

Om overigens je vraag te beantwoorden: ja, tis heel gezellig en goed en duidelijk georganiseerd. Duidelijke regels, duidelijke briefing en een duidelijk tijdschema waar niet vanafgeweken wordt. Als er afwijkingen zijn worden alle teams ruimschoots op de hoogte gebracht. Uiteraard draagt dit bij tot het raceplezier.

Verder mag ongeveer alles, behalve slicks....

:}

Zijn er tijdens de endurance races nog afwijkende regels mbt geluid op Zolder? Anders kunnen mun brulpijpen niet mee :9~
 
Hoe zit het met de banden eidelijk, rij nu met metzlers maar als ik het goed heb begrepen zijn pirelli's verplicht? Wat kosten de banden als je ze bij die mannen koopt daarginds?

Waar rijden jullie mee SC3's, zal wel das een iets hardere compount anders rij je met een paar stints je banden aan stront waarschijnlijk.

Pirelli's zijn inderdaad verplicht. Komt omdat Pirelli meesponsort in het evenement, waardoor de kosten ook lager blijven. Ik héb trouwens wel eens de pitstraat uit zien rijden met Metzelers...

Wat momenteel de banden kosten weet ik niet. In 2003 betaalde ik voor een setje incl. montage 240 euro.

Met de Thundercat reed ik met SC1 voor en SC2 achter. Zoals normaal dus.
Koste me inderdaad wel een achterband per dag. Dit keer leg ik er misschien wel een SC3 achterop... Ik begon de training altijd met de "versleten" achterband van de vorige race, zodat ik de race met een verse band kon beginnen. Zo kon ik mooi elke keer op een mindere band trainen en kon ik de band optimaal misbruiken...

Qua geluid zou ik toch maar wat stille pijpjes monteren. Ik ben er zelfs een keer in de regen met mijn standaard uitlaat afgehaald!
 
Metzelers zijn niet toegestaan. Afgelopen race werd mijn motor niet goedgekeurd voordat ik Pirreli's had gemonteerd.
Ik rijd met een sc'3 achter en in principe heb ik 2 achterbanden per dag nodig.
Het geluid is en blijft het grootste probleem op Zolder, helaas :(
 
Ik doe mee met t MiRoMa racing-team met alle club M.E.T. races in de Pirelli Challange (waar overigens de meeste teams in rijden).

K ben op Zolder hard gevallen de 25ste april en k hoop de 27ste juni voldoende hersteld te zijn om mee te rijden in Oschersleben.

Om overigens je vraag te beantwoorden: ja, tis heel gezellig en goed en duidelijk georganiseerd. Duidelijke regels, duidelijke briefing en een duidelijk tijdschema waar niet vanafgeweken wordt. Als er afwijkingen zijn worden alle teams ruimschoots op de hoogte gebracht. Uiteraard draagt dit bij tot het raceplezier.

Verder mag ongeveer alles, behalve slicks....

Hey Martin wie rijdt er nu voor jou de 23 ste in jullie team nu jij geblesseerd bent :?
ik weet anders nog wel iemand met een R1 die voor jou wil rijden :9

grt Jan.
 
Één rijder van ons team heeft het laten afweten, zoek dus nog iemand voor de endurance in Oschersleben. Als je met ons wilt rijden mail me dan even b :}
 
Laatst bewerkt:
ja ja, oma...
oud, maar wel belangrijk...

Ontving net dit nieuws:

Door het verschuiven van de DTM-race in Oschersleben naar 25-26 juni moeten wij met onze MET-race daar ook schuiven. De wedstrijd wordt gereden op 22 augustus of 5 september. Normaal krijg ik daarvan maandag bevestiging.
Verdere info volgt.
 
Hey Martin wie rijdt er nu voor jou de 23 ste in jullie team nu jij geblesseerd bent :?
ik weet anders nog wel iemand met een R1 die voor jou wil rijden :9

grt Jan.

K hoop weer ok te zijn voor Oschersleben Jan. Voorlopig hoorde ik vorige week dat m'n breuk nog steeds gebroken is |( K moet de 15de juni weer foto's laten maken en hoop dan dat t weer goed is. K heb voorlopig maar ff 2 track's in 2 days bij bikerdays geboekt, omdat de race in oschersleben uitgesteld is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan