Clutch-Burn gsx-r wie kan me helpen??

gorter

Die hard MF'er
27 mei 2003
364
0
leiden
Beste motorvrienden,

door het verkeerd oefenen van een wheelie heb ik mijn koppeling verbrand
:( :( :( . Als ik veel gas geef slipt mijn koppeling, als ik heel rustig rij kan ik net wegkomen. Mijn koppeling pakt ook heel laat op ik baal als een stekker.

Nu wil ik dit met een vriend van mij zelf gaan maken, hij heeft dit eerder gedaan. Alleen wat heb ik precies voor onderdelen nodig en waar kan ik ze het goedkoopst krijgen?
Ik heb een gsx-r 750 srad uit '98.

Nou hoor het wel van jullie, Ride on :] :] :]
 
Als hij zo erg slipt alle gevoerde en staalplaten van je koppeling, ik zou meteen ook de drukveren vervangen omdat die weinig kosten en anders slipt het spul straks weer, een nieuwe koppelingsdekselpakking, oliefilter en olie (als je koppeling zo verbrand is zit je blok vol met verbrande koppelingsvoering resten, dus vandaar olie verversen).
Misschien is het zelfs wel een goed idee om na een paar honderd kilometer je olie nog eens te verversen om de troep uit je blok te krijgen.
Ik zou het gewoon origineel kopen, zeker bij koppelingsplaten zou ik voor een paar euro geen risico willen lopen met imitatie.(en waar?.......de dichtsbijzijnde Suzukidealer maar?)
 
Als hij zo erg slipt alle gevoerde en staalplaten van je koppeling, ik zou meteen ook de drukveren vervangen omdat die weinig kosten en anders slipt het spul straks weer, een nieuwe koppelingsdekselpakking, oliefilter en olie (als je koppeling zo verbrand is zit je blok vol met verbrande koppelingsvoering resten, dus vandaar olie verversen).
Misschien is het zelfs wel een goed idee om na een paar honderd kilometer je olie nog eens te verversen om de troep uit je blok te krijgen.
Ik zou het gewoon origineel kopen, zeker bij koppelingsplaten zou ik voor een paar euro geen risico willen lopen met imitatie.(en waar?.......de dichtsbijzijnde Suzukidealer maar?)


He Thanks JB, hier heb ik wat aan zal dinsdag gelijk Groenewold een belletje geven
 
Bij de meeste motorzaken (hoeft niet eens een Suzuki dealer te zijn) hebben ze een fiche met daarop een exploded view van het motorblok en alle benodigde onderdelen benoemd inclusief onderdeelnummer.
 
Voila de onderdelen:

clutch.jpg


Met partnumbers:

( 1-1 ) 21200-31870
GEAR ASSY,PRIMARY DR
( 1-2 ) 21200-31890
GEAR ASSY,PRIMARY DR
( 2-1 ) 09160-25067
WASHER
( 2-2 ) 09160-25037
WASHER
( 3 ) 09263-35017
RN 35X40X36 BRG 13X2
( 4-1 ) 21410-31E20
HUB,CLUTCH SLEEVE
( 4-2 ) 21410-31E50
HUB,CLUTCH SLEEVE
( 5 ) 21413-31E20
SPRING,CLUTCH
( 6-1 ) 21441-31E00
PLATE,CLUTCH SLEEVE
( 6-2 ) 21441-31E30
DISCONTINUED
( 6-3 ) 21441-31E50
PLATE,CLUTCH DRIVE,N
( 7 ) 21442-31E00
PLATE,CLUTCH DRIVE
( 8 ) 21451-31E00
PLATE,CLUTCH DRIVEN,
( 8A ) 21451-31E10
PLATE,CLUTCH DRIVEN
( 9-1 ) 21462-31E20
DISK,CLUTCH PRESSURE
( 9-2 ) 21462-31E50
DISK,CLUTCH PRESSURE
( 10 ) 21471-31E20
SEAT,CLUTCH PLATE WA
( 11-1 ) 21472-31E20
WASHER,CLUTCH PLATE
( 11-2 ) 21472-31E01
WASHER,CLUTCH PLATE
( 12 ) 21611-31E20
HOLDER,CLUTCH SPRING
( 13 ) 21614-31E20
SCREW,CLUTCH SPRING
( 14 ) 21623-31E20
SEAT,CLUTCH SPRING
( 15 ) 21463-40C01
LIFTER,CLUTCH PRESSU
( 16 ) 09159-24010
NUT
( 17-1 ) 09160-25056
WASHER SLEEVE HUB
( 17-2 ) 08211-25505
WASHER
( 18 ) 09164-24006
WASHER CL SLEEVE HUB
( 19 ) 09381-84002
CIRCLIP
( 20 ) 23110-27A00
ROD,CLUTCH PUSH
( 21 ) 23111-34C00
RODL,CLUTCH PUSH
( 22-1 ) 23121-31E00
PIECE,CLUTCH PUSH
( 22-2 ) 23121-31E10
PIECE,CLUTCH PUSH
( 23-1 ) 23200-31300
SCREW ASSY CL RELEAS
( 23-2 ) 23200-20C00
SCREW,CLUTCH RELEASE
( 23-2 ) 23200-20C00
SCREW,CLUTCH RELEASE
( 24 ) 09134-06010
>> SCREW
( 25 ) 08310-00067
>> NUT
( 26 ) 09160-15045
WASHER
( 27 ) 09263-15003
RC 15X28X2 BRG 4X2
( 28 ) 09285-06015
SEAL,OIL 6X34X5.5
( 29 ) 09443-09044
SPRING
( 30 ) 01550-06163
BOLT

Maar een deftige Suzukidealert heeft dit ook.
 
Ga je ze zelf monteren?
Ik sleutel in Zoetermeer, ik wil het ook wel voor je doen... :)

He GT 750,

klinkt goed, alleen heb ik al de koppeling er zelf uitgehaald. Ben aan het twijfelen of ik nou een nieuwe koppeling besteld of alleen een of twee kapotte platen. Laat me even weten of je me kan helpen met ideeen.

Ride On :] :] :]
 
Paul, ik ben het wel met je eens dat je goede platen niet hoeft te vervangen, maar ik snap ook de opmerkingen over alles vervangen ook wel, niet iedereen kan precies zien of een plaat nog goed is. (Een beetje goed kijken en alles op meten kan wel wonderen doen)
Als ik alles open heb liggen en ik twijfel een klein beetje aan een onderdeel gaat er direct een nieuwe in. Het gevolg is dat er hier en daar wel eens een onderdeel is vervangen dat misschien nog wel jaren zijn werk goed had gedaan, maar liever dat dan twee keer alles open maken en onderdelen vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan