clutch hub nut zx7r

ZXRaymond

Die hard MF'er
31 mei 2005
556
0
Almere
Ik ben aan het sleutelen, en ben nu bezig het koppelings gebeuren eraf aan het halen, want ik moet erachter wezen.
Nu loop ik alleen een beetje vast op de moer die het koppelingshuis vasthoud, ik heb een apparaatje om het koppelingshuis tegen te houden, maar in de moer krijg ik geen beweging.
Het laten schrikken van de moer gaat ook niet, want als je aan de moer draait komt eerst het binnenste gedeelte van het koppelingshuis naar buiten, en dan is het voor mij al niet meer mogelijk om met een hamer op de ratel een tik te geven.
Heeft iemand misschien een tip hoe ik die moer toch los kan krijgen?
 
Slagmoersleutel is enige optie. Wel een goede dop gebruiken, want de dop schiet meteen van die smalle moer :X NIEUWE MOER MONTEREN; dat ding is excentrisch geklonken/geborgt en voor eenmalig gebruik.

Maar eh, waarom haal je de boel los? Zijn er inkepingen in je huis ingeslagen? Want dat is enige reden die ik kan bedenken dat de boel los moet. Erachter ligt alleen de aandrijfketting en tandwielen voor oliepomp, dynamo en starterkrans. Pas ook op dat je de oliesproeibuis niet vernielt })
 
Laatst bewerkt:
Slagmoersleutel is enige optie. Wel een goede dop gebruiken, want de dop schiet meteen van die smalle moer :X NIEUWE MOER MONTEREN; dat ding is excentrisch geklonken/geborgt en voor eenmalig gebruik.

Maar eh, waarom haal je de boel los? Zijn er inkepingen in je huis ingeslagen? Want dat is enige reden die ik kan bedenken dat de boel los moet. Erachter ligt alleen de aandrijfketting en tandwielen voor oliepomp, dynamo en starterkrans. Pas ook op dat je de oliesproeibuis niet vernielt })

Ik moet dus bij die aandrijfketting wezen.
De moer is inderdaad geklonken, maar helaas heb ik geen beschikking over een slagmoersleutel '(
 
Slagmoer sleutel is niet de enige optie. Je moet hem gewoon goed tegen kunnen houden.Omdat ik mijn moer ook niet los kreeg heb ik toen dit in elkaar gezet.
Valt precies in het binnenste deel en er is ruimte voor de dop.

IM000256.jpg


IM000258.jpg


IM000259.jpg



Het verdient dan wel geen schoonheidsprijs ,maar het werkt wel perfect.
Het is 1 keer even pielen en op maat maken(schuin slijpen zodat het precies in gleuven past)
Het witte deel steunde dan mooi af op een dop die ik in het frame heb gezet.
Bij een los blok zet ik er een pijpje aan en laat dat gewoon op de grond steunen.
Het gewicht van het blok houdt hem wel tegen.
 
Slagmoer sleutel is niet de enige optie. Je moet hem gewoon goed tegen kunnen houden.Omdat ik mijn moer ook niet los kreeg heb ik toen dit in elkaar gezet.
Valt precies in het binnenste deel en er is ruimte voor de dop.

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)


Het verdient dan wel geen schoonheidsprijs ,maar het werkt wel perfect.
Het is 1 keer even pielen en op maat maken(schuin slijpen zodat het precies in gleuven past)
Het witte deel steunde dan mooi af op een dop die ik in het frame heb gezet.
Bij een los blok zet ik er een pijpje aan en laat dat gewoon op de grond steunen.
Het gewicht van het blok houdt hem wel tegen.

Das een flinke construcie, mijn koppelingstegenhoud apparaat ziet er wat ieler uit, ik ga dan maar eerst is ff zorgen dat dit wat steviger wordt.

UPDATE: ik heb net hulp gehad van iemand die 100kg+ weegt, die heeft zijn volle gewicht erop gezet, en nogsteeds geen beweging in die moer te krijgen :(
 
Laatst bewerkt:
Als je nu dat "tegenhoudapperaat"laat rusten op een dop die je op de moer(onder de "B" Van het middelste plaatje) zet. Dan heb je daar in ieder geval geen kracht voor nodig. De Eerste keer dat ik de moer moest halen heb ik het T-stuk uit mijn doppenset verlengd met een stuk pijp. Toen ie uiteindelijk los was had ik een knik in het"T-stuk zitten. Ze zitten soms erg vast.

Frans
 
Wat Mark al aangaf, koppelings platen laten zitten, die samen drukken met je vingers en een slagmoer sleutel erop. 9 van de 10 gaat los....

Gr. Olaf

Dus geen clutch holder gebruiken?
Weet je zeker dat het mogelijk is om met je vingers genoeg druk uit te oefenen om die platen genoeg wrijving te geven, want volgens mij is zo'n slagmoersleutel best krachtig.
Maarja ik zal dan toch eerst zo'n slagmoersleutel moeten regelen.
 
Heb zojuist de moer los gekregen. Ik heb vandaag bij een garage hier in de buurt, een andere goeie lucht slagmoersleutel geleend.
Na 10 seconden op de hoogste stand kwam hij eindelijk los *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan