longjohn
MF veteraan
Ik ben hiero al verschillende topics en opmerkingen tegen gekomen, maar het schiet niet op..
Ik ben nu voor de zoveelste keer met een motorfiets aan het klooien en zit nu wederom op het punt dat de carburatie netjes afgesteld dient te worden.
De grove afstelling lukt me wel.
Die fijne afstelling om hem helemaal perfect op elk toerengebied te laten lopen niet.
Simpel probleem.... Ik heb geen rollerbank in de schuur..
SHIT....
Echter als je een soort van 4 gassentester op de motor kon schroeven, dan kun je in de polder alles proberen en zien wat op een rollerbank ook kan.
Okee je mist die mooie print met van die geweldige gekleurde grafieken...
NOU EN als hij maar goed loopt, en het vermogen, genoeg of niet genoeg dat is het enigste wat interesseert.
Oftewel dan heb je heel die rollerbanken niet meer nodig.
Al de benodigde onderdelen kun je immers via internet voor een fractie van de Nederlandse prijs bestellen, als je maar per toerengebied de mate van afwijking kan bepalen.
Maar wie heeft een bouwhandleiding, of weet een adress waar ik voor een schappelijke prijs zoiets kan kopen.
Ik wil dan een model waarbij ik geen lambda sonde in de uitlaat hoef te boren, meer een net als die van die dynojetters die gewoon achterin de demper snuffeld.
Dan kan ik hem tenminste zonder iets aan te hoeven passen op elke motor (ook van maten) de boel effe chekken.
Je ziet wel van die balkjes met LED's, maar als het effe kan lijkt mij een digitale uitlezing met de werkelijke waarde beter, net zoiets als bij een 4-gassen meting van de APK.
En natuurlijk compact behuist of met een losse aflezing en op 12Volt.
Wie helpt...
Ik ben nu voor de zoveelste keer met een motorfiets aan het klooien en zit nu wederom op het punt dat de carburatie netjes afgesteld dient te worden.
De grove afstelling lukt me wel.
Die fijne afstelling om hem helemaal perfect op elk toerengebied te laten lopen niet.
Simpel probleem.... Ik heb geen rollerbank in de schuur..
SHIT....
Echter als je een soort van 4 gassentester op de motor kon schroeven, dan kun je in de polder alles proberen en zien wat op een rollerbank ook kan.
Okee je mist die mooie print met van die geweldige gekleurde grafieken...
NOU EN als hij maar goed loopt, en het vermogen, genoeg of niet genoeg dat is het enigste wat interesseert.
Oftewel dan heb je heel die rollerbanken niet meer nodig.
Al de benodigde onderdelen kun je immers via internet voor een fractie van de Nederlandse prijs bestellen, als je maar per toerengebied de mate van afwijking kan bepalen.
Maar wie heeft een bouwhandleiding, of weet een adress waar ik voor een schappelijke prijs zoiets kan kopen.
Ik wil dan een model waarbij ik geen lambda sonde in de uitlaat hoef te boren, meer een net als die van die dynojetters die gewoon achterin de demper snuffeld.
Dan kan ik hem tenminste zonder iets aan te hoeven passen op elke motor (ook van maten) de boel effe chekken.
Je ziet wel van die balkjes met LED's, maar als het effe kan lijkt mij een digitale uitlezing met de werkelijke waarde beter, net zoiets als bij een 4-gassen meting van de APK.
En natuurlijk compact behuist of met een losse aflezing en op 12Volt.
Wie helpt...