co schroef afstellen gsx

basbrule

MF'er
21 jun 2012
48
0
vught
mijn gsx 750 f uit 1996 loopt niet mooi stationair.

ik heb de co schroef net zo ver uit geschroefd als in het handboek staat.
en de carburateurs gesynchroniseerd.

carburateurs zijn geheel schoongemaakt.

wat kan ik nog doen? En kan ik de co schroef ook afstellen met een lopende motor? Zo ja wat is de beste methode daarvoor?
 
uitproberen.
co word meestal niet gemeten bij motoren.
maar het afstellen word proefondervindelijk gedaan.
dus verdraaien totdat de motor goed loopt en op het gas reageerd, en dan gaan rijden.
resultaat niet goed, dan iets verdraaien en weer proberen.
 
Ik heb ook ergens gelezen dat je hem zo ver moet draaien tot die hoger in zijn toeren draaid en dat per cilinder klopt dit? En tussen door elke keer terug zetten op 1000 toeren

Hij blijft nu ook een beetje hangen bij de 2000 toeren en dan pas terug zakt dat betekend dat die te arm staat toch?
 
Dat is ook een manier om tot een goede afstelling te komen. Gebruikte de colortune vroeger voor mijn auto's, in die goede oude tijd, toen die nog carbs hadden.
 
ik heb ook een gunson colortune gekocht en gebruikt maar hij blijft een hele tijd blauw. Hebben jullie anders daar tips voor hoe ik het af kan stellen met de colortune? want hij blijft heel lang blauw. en bij een cilinder blijft die vrij oranje ondanks ik de schroef helemaal dicht draai.
 
Blauw heb je in kleuren, hij moet donkerblauw zijn. Als hij bij 1 van de cilinders oranje blijft, heb je waarschijnlijk rotzooi in je carbs zitten, er van uitgaande dat de mengselschroeven de hoeveelheid lucht bijregelen.

Ik zou de schroeven zover dichtdraaien, dat de kleur oranje wordt en ze dan weer opendraaien, totdat de kleur net weer blauw is. Een motor liever iets rijker, als te arm.
 
Nog wel, maar ik vrees dat die tijden in de niet al te verre toekomst voorbij zijn.

Dan krijgen we het fenomeen APK afstellen en na goedkeur het weer goed afstellen :+
 
bedankt voor de reacties maar ik denk dat ik hem gewoon weg ga brengen aangezien ik er geen raad meer mee weet. ik heb al heel veel geprobeerd maar ik krijg hem niet goed afgesteld. weet iemand wat dat ongeveer gaat kosten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan