coating benzinetank verwijderen

zwarte lola

Die hard MF'er
13 mei 2014
353
72
Heerlen
ik heb gemerkt dat de coating van mijn benzinetank los gaat laten (kleine schilfertjes) en mijn carburateur gaat verstoppen,nu wil ik in de herfst die coating gaan verwijderen en heb voorlopig een universeel benzinefilter gemonteerd,nu is mijn vraag hoe kan ik die coatinglaag verwijderen :? :? :?
 
indianen%20trommelen.gif
 
Ik heb vaak een tank schoon gemaakt met behulp van een betonmolen . Heel simpel, Plank iets groter dan de tank op de monding van de molen monteren met behulp van een paar kleine sjorbanden. Vervolgens monteer je de tank op de plank met wat klossen en houtschroeven door de montage gaten waarmee de tank ook op de motor is gemonteerd . Een paar handen vol grind en wat kleine bouten een moertjes er bij ingooien .Dop er op en de molen maar laten draaien . Een keer links en rechts en een poosje horizontaal. Dit herhalen totdat de tank schoon is. Dit gaat vrij snel en na een halve dag draaien is de tank blank van binnen . Dan het grind er weer uit halen en zeer goed spoelen . Succes gegarandeerd.
Wel het draai proces goed in de gaten houden ,voordat het grind de tankwand dunner wordt als noodzakelijk .
 
over de tankcure heb ik veel positieve en negatieve verhalen gelezen,ik denk dat ik eerst dat ga doen wat 9628 heeft geantwoord en denk dat ik de binnenkant gewoon blank laat en s,winters vol met benzine wegzet in benzine zit ook een bepaalde hoeveelheid olie , steek het maar eens aan in een blikje,
voor andere ideeën sta ik altijd open en zijn natuurlijk welkom
 
Terug
Bovenaan Onderaan