Cobra Lo-boy shotgun uitlaten ophangen

13 aug 2020
63
29
Ik heb een set Cobra lo Boy shotgun uitlaten voor mijn Dragstar 1100 Classic. Ik heb ze er afgelopen zomer afgehaald en de originele uitlaten er weer opgezet (ivm de vakantie in het buitenland; je weet tenslotte maar nooit) Beide dempers (mufflers) worden afzonderlijk vastgemaakt door een zgn. 'slider bracket' bij elke demper in de 'muffler bracket' te schuiven en die elk met twee bouten aan de zgn. 'mounting bracket' te schroeven. Het hele spul wordt dan vervolgens aan het frame vastgeschroefd. Ik ben op zoek naar een stel van die 'Slider Brackets' omdat ik de huidige los heb moeten zagen. Ik heb dit item ook in 'te koop gevraagd' gezet omdat ik het liefst een stel nieuwe/andere Slider brackets heb. Kennelijk liggen die niet voor het oprapen., behalve dan bij COBRA zelf in de VS, maar da's wel heel erg duur qua verzendkosten. Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem op alternatieve wijze op zou kunnen lossen? En geen smart-ass opmerkingen a.u.b..
 
Post eens een plaatje van die zogenoemde slider bracket.
Of van de onderdelen die het moet gaan verbinden.

Er zijn zat handige MF'ers die iets voor jou kunnen maken, of misschien zelf hebben liggen, en willen helpen.
Met de huidige informatie kom ik er in ieder geval niet uit wat je nodig hebt, en Google werkt niet mee O-)
 
Deze dus; De moeren zijn in de metalen strip ('bracket') geklonken maar zitten los en draaien dus mee bij het vastdraaien van de bouten. Bij de andere strip (niet op de foto) zit in een van de moeren nog een afgezaagd stuk bout die ik er niet meer uit krijg.
 

Bijlagen

  • 20211018_090011.jpg
    20211018_090011.jpg
    87,4 KB · Weergaven: 17
  • 20211018_090142.jpg
    20211018_090142.jpg
    56,7 KB · Weergaven: 20
Zit niet in het zicht toch?
Meedraaiende moeren vastzetten met een hecht lasje?
Op afgezaagde bout een moertje lassen, dan is het goed heet geweest, en draait het losse stukje draad er waarschijnlijk zo uit.

Als je aan een draadtap 5/16 kan komen zou ik de draad ook even opzuiveren, nieuw boutje is wel te vinden
Dan lekker borstelen met staalborstel en dik in de zinkspray oid.
Zo zou ik het doen, maar ik ben een beun.


Misschien kan iemand anders hier een paar mooie beugeltjes maken van RVS, dat is wel netter.
 
Heb ik zelf ook al aan gedacht. Probleem is echter dat ik geen lasapparaat heb (en evenmin zelf kan lassen) Ik heb ook aan solderen gedacht, maar dat is mogelijk niet sterk genoeg. Wat de netheid betreft maakt dat niet zoveel uit. De beugeltjes worden in de binnenkant van de aan elke demper gelaste beugel gebruikt. Zie je dus niks van.
 
Pak een dikke strip, daar gaten in boren en vervolgens draad in tappen.
 
Het probleem is opgelost. Na veel zoeken ben ik erachter gekomen dat de 'slider brackets' die Vance & Hynes onder de naam 'Dogbones' aanbiedt ook passen. Heeft wel heel wat moeite gekost om daar achter te komen. Ik kwam die Dogbones vrij snel tegen in de webshop van de Choppershop. Bij navraag daar werd me door de een verteld dat ze niet iets hebben dat op de Cobra's zou passen en door een ander dat ze het niet zeker wisten. Niemand nam even de moeite om de exacte maten na te gaan. Wel jammer. Uiteindelijk vond ik ergens op een buitenlandse site (weet niet eens meer welke) de afmetingen van die V&H dogbones . Die bleken dezelfde te zijn als die van de COBRA. Zelfs de bouten zijn ook 5/16#. Heb ze besteld bij Nr1 Motor, vandaag ontvangen en ze passen perfect.
Dus mocht er nog eens iemand zijn die nieuwe sliderbrackets voor zijn Cobra LO-boy shotgun uitlaten nodig heeft: De universele Dogbones van Vance & Hynes passen ook.
 
En wss die van harley ook.
Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Tnx voor de info en terugkoppeling :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan