Cockpit lampjes vervangen voor Led lampjes

de peppel

MF veteraan
In memoriam
30 jul 2007
1.441
0
Achterhoek
Cockpit lampjes vervangen, een enorm verschil bij mijn motor.

1 van de cockpitlampje was stuk en deze wou ik eerst vervangen door een normale lamp, maar werd door de verkoper er op geattendeerd dat led lampje ook wel leuk zou staan.
(Als het past ?)

Dit is het normale licht in mijn cockpit
BB010.jpg


Dus vandaag even de boel los gemonteerd.
BB018.jpg


Let wel even op of de Led lamp past qua lengte !
BB017.jpg


En dit is het resultaat geworden
BB023.jpg


Gr De peppel.
 
Dure ledjes € 14,95 / 2 stuks.
imagegencat8da4reu0179w.gif

LED 'Xenon' White T-10 +Cap 12V 2pc
Stadslicht/zijknipperlicht met steekfitting, LED wit + kapjes, 2 stuks
Universeel
EU 0179WC 14.95 EUR



Wat zou het verschil zijn tussen de goedkopere

imagegeneu0037w.gif

T-10 LED 158-2Pcs/SC Col for LED Super White
LED 158, T-10 fitting, 2 stuks, extra wit
Universeel
EU 0008W 3.95 EUR



Of deze zijn ook leuk

imagegencagkpxyoeu0185b.gif

T-10 LightChange LED White/Bleu 12V 2pcs/card
Stadslicht/zijknipperlicht met steekfitting, kleuromschakelbaar wit/blauw, 2 stuks
Universeel
EU 0185B 9.95 EUR
 
Wat een gekke cockpit.

@TS: ik vind het zeer geslaagd!
Geeft toch een idee van de kleur... daar vroeg de vorige poster om...

Ik heb ook de autostyle lampjes. Bij mij is er eentje kapot gegaan.

Wel weer een nieuw setje gekregen (bonnetje dus bewaren). Ook zijn de draadjes/fitting waardeloos. Die hadden wel in een soort van geultje mogen liggen... Als ik ze in het armatuurtje steek verschuiven/knikken de draadjes vrij snel, dus zelf even goed aandrukken met een tangetje.

Dit setje houdt het nu denk ik zo'n 4k vol. Afwachten dus...
 
Het resultaat van vier Witte Hyperflux T10 LED vervangers (voor de indicator lampjes) en vijf 6 x 3mm Rode T10 LED vervangers (achter de klokken) in het dashboard van mijn Kawasaki ZX9R Ninja

dashboardrodeledspk9.jpg


Met uitzondering van een kleine lichtvlek achter het logo van de benzinemeter, is het licht erg gelijkmatig verdeeld.

Gekocht via www.leds-buy.nl
zie; http://www.leds-buy.nl/modules.php?op=modload&name=phpbb2&file=viewtopic.php&t=551&sid=ebb8316dd45890bf76f48fb5a906be9a
 
Het resultaat van vier Witte Hyperflux T10 LED vervangers (voor de indicator lampjes) en vijf 6 x 3mm Rode T10 LED vervangers (achter de klokken) in het dashboard van mijn Kawasaki ZX9R Ninja

[http://img149.imageshack.us/img149/8021/dashboardrodeledspk9.jpg (afbeelding)]

Met uitzondering van een kleine lichtvlek achter het logo van de benzinemeter, is het licht erg gelijkmatig verdeeld.

Gekocht via www.leds-buy.nl
zie; http://www.leds-buy.nl/modules.php?op=modload&name=phpbb2&file=viewtopic.php&t=551&sid=ebb8316dd45890bf76f48fb5a906be9a

Bedankt voor de link!

Gelijk maar even 50 ledjes besteld, scheelt een prijsfactor 10-15 ten opzichte van de locale electronicaboer en ze zijn gespecificeerd.
 
Er schiet me gelijk iets te binnen. Weet iemand wat de truc is van een benzinelampje? Als ik de draden pak die naar het cockpitlampje gaan, en aansluit op een los lampje, dan blijft dit lampje branden, terwijl de tank nog gewoon vol zit? :S

PS, stuk beter zo!
 
Laatst bewerkt:
Je moet opletten dat Led's eigenlijk diodes zijn. Ze laten stroom dus maar in één richting door. Afhankelijk van je elektronisch schema kan dit misschien gekke gevolgen hebben. Zo deden mijn knipperlichten niet meer normaal, nadat ik het indicatorlampje had vervangen voor een led. Hier zit dus nog een gewone lamp in.
 
ik heb hetzelfde gedaan bij me ace maar met die goedkope led geen succes hoor die van 3.95 geven maar erg weinig licht.


toerenteller gaat nog wel maar snelheid is echt niet af te lezen heb dan de blauwe.

ga binnenkort nog maar eens open halen en dan ook de "xenon" leds proberen.



Foto437.jpg
 
Je moet opletten dat Led's eigenlijk diodes zijn. Ze laten stroom dus maar in één richting door. Afhankelijk van je elektronisch schema kan dit misschien gekke gevolgen hebben. Zo deden mijn knipperlichten niet meer normaal, nadat ik het indicatorlampje had vervangen voor een led. Hier zit dus nog een gewone lamp in.
Ja, het zal dan de klassieke schakeling zijn waarbij het verklikkertje hangt tussen linksplus en rechtsplus, zonder "eigen" min/aarde maar die "min" per geval kiest door de "koude" pinkers heen.

Dit zou het beste/makkelijkste op te lossen zijn (bij klassieke, zware gloei-pinkers òf kachelweerstanden over LEDpinkers) met een samenstelseltje van 2 LEDs "antiparallel" en daarmee in serie 1 begrenzingsweerstandje. Voor links en rechts verschillend werkt dan steeds 1 LEDje.
Als je de proef deed met 1 LED zonder begrenzing dan zal die LED daar wel aan overleden zijn, denk ik.
 
Laatst bewerkt:
zo ik heb nu dezelfde lampjes als de blackbird bestuurder stuk beter...

deze zijn mooi en duidelijker verlicht kost wat maar ook hier gelde goedkoop was duurkoop
op de vorige ledjes

ik heb dan de blauwe genomen


xenon.JPG

xenon1.JPG

xenon2.JPG
 
ik heb zelf van die goedkope van ebay, 10stk voor 5 euro ofzo. Geven in ieder geval precies genoeg licht, maarja, er gaan ook maar van die hele kleine T1.5 lampjes bij mij in :+

edit: zo ziet dat er dan uit
teller1gk7.jpg



Het is nogal lastig om andere kleuren te gebruiken, omdat de rechter teller groen met rode folie heeft, en als je andere kleuren gebruikt krijg je lelijke resultaten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan