Cockpit Yamaha R1 2004 doet niets meer dan neutraal lampje

M.A.N.S.

Die hard MF'er
16 mrt 2004
871
8
Delfgauw
Facebook
Vandaag de motor willen pakken maar kwam bij het starten er achter dat de cockpit niets meer doet dan alleen het neutraallampje en de led van het alarm. De verlichting werkt nog wel en de knipperlichten ook. Toerenteller en de twee schermen doen het beide niet. Ik heb de stekker aan de rechterzijde van de motor los en weer teruggezet maar biedt geen oplossing. Kan er ergens een zekering zijn die de cockpit aanstuurt ? .
20210220_160708.jpg
 
Ja precies maar welke en waar zit die dan .... dat is de grote vraag. Het vreemde voor mij is dat het neutraal lampje het dus wel doet. De verlichting ook verder. Foto 1 en 2 zijn de linkerzijde. Foto 3 de rechterzijde. Het blokje wat ik vast heb is het blokje dat als ik deze los maak ook het neutraallampje uit gaat .
 

Bijlagen

  • 16138966062413021790351777492211.jpg
    16138966062413021790351777492211.jpg
    163,5 KB · Weergaven: 11
  • 16138966306821429666823922728691.jpg
    16138966306821429666823922728691.jpg
    174,8 KB · Weergaven: 10
  • 16138966441947795413341643507480.jpg
    16138966441947795413341643507480.jpg
    153,2 KB · Weergaven: 13
Koop/leen/smeek ergens een werkplaats handboek voor jouw motor, en kijk even naar de sjablonen van de kabelboom ligging, ik denk dat er ook wel vermeld zal staan welke stekkers waar voor dienen.


En heel eerlijk, als je ze nu allemaal al in hand bereik hebt zoals op de foto's kan je ze allemaal wel even controleren of er niet 1 vol staat met groen wit corrosie poeder :')
 
Hoelang heb je die bike al?

Als ik zo die knipperlichten zie dan is 't weer Harry beun geweest.

Zoals gezegd haal ff het zwarte kapje weg waar head boven staat op de foto daar zitten paar zekeringen die je kan checken.
 
Zekeringen in dat ene kastje gecheckt en zij allemaal goed. Voor de zekerheid heb ik ze op een andere plaats weer terug geplaats.. Uiteraard 10a weer op 10a en 15a weer in een 15a. Motor heb ik al sinds 2009. Zelf nooit aan de elektronica gesleuteld. Hij is nog zoals ik hem kocht. Een paar weken geleden bleek de gaskabel (push back) gedeelte gerafeld te zijn en daardoor bleef hij hoog in de toeren draaien. Kabel heb ik inmiddels vervangen en even proefgereden. Toen werkte alles naar behoren. Nu net na de sneeuw niet meer. De motor staat wel altijd buiten. Iemand een idee of ik iets kan meten of zo ? Ik heb idd het werkplaatshandboek. Maar kom daar niet echt iets tegen van dat ik denk ...... dat is het
 
Kan je hem niet even wisselen met een cockpit waarvan je zeker weet dat die wel werkt?

Op MP worden die zat aangeboden en je kan altijd even langsrijden bij zo iemand en vragen of je hem mag testen, kwestie van een paar stekkers erin klikken. Dan weet je of het probleem in de cockpit zit of in de motor zelf.
 
Alles nagelopen, incl alle connectoren. Ik heb heb de cockpit er ook even uitgehad en open geschroeft. Iets van bruin aan de rechterzijde wat me doet denken aan toch misschien vocht door de sneeuw of zo. Meest handige is denk ik om een 2e hand cockpit ergens vandaan te halen.
Vandaag lopen zoeken maar niets in de buurt gevonden. Als iemand mee leest en wel een cockpitje weet in zuid holland dan hou ik me aanbevolen.
 
Alles nagelopen, incl alle connectoren. Ik heb heb de cockpit er ook even uitgehad en open geschroeft. Iets van bruin aan de rechterzijde wat me doet denken aan toch misschien vocht door de sneeuw of zo. Meest handige is denk ik om een 2e hand cockpit ergens vandaan te halen.
Vandaag lopen zoeken maar niets in de buurt gevonden. Als iemand mee leest en wel een cockpitje weet in zuid holland dan hou ik me aanbevolen.
Stuur de cockpit anders op naar carmo.nl
Die kunnen het wel testen en of reparen.
Als je er een 2de hands cockpit op zet ben je de kilometerstand ook kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan