Cockpit Yamaha R1 2004 doet niets meer dan neutraal lampje

M.A.N.S.

Die hard MF'er
16 mrt 2004
871
8
Delfgauw
Facebook
Vandaag de motor willen pakken maar kwam bij het starten er achter dat de cockpit niets meer doet dan alleen het neutraallampje en de led van het alarm. De verlichting werkt nog wel en de knipperlichten ook. Toerenteller en de twee schermen doen het beide niet. Ik heb de stekker aan de rechterzijde van de motor los en weer teruggezet maar biedt geen oplossing. Kan er ergens een zekering zijn die de cockpit aanstuurt ? .
20210220_160708.jpg
 
Dank voor de tip. Ik heb even gekeken naar Carmo. Moet eveb de afweging gaan maken. Heb een andere teller gevonden voor 150 euro kmstand 28k . De officiele stand van mijn r1 is 34k en een beetje. Op zixh is dat dus dan niet zo een probleem. Zit ik bij vervanging ook met de sleutel code of is dat geen probleem verder ?
 
Dank voor de tip. Ik heb even gekeken naar Carmo. Moet eveb de afweging gaan maken. Heb een andere teller gevonden voor 150 euro kmstand 28k . De officiele stand van mijn r1 is 34k en een beetje. Op zixh is dat dus dan niet zo een probleem. Zit ik bij vervanging ook met de sleutel code of is dat geen probleem verder ?
Het tellerset heeft niets met de immobiliser te maken; kun je gewoon overzetten (bij dit type R1)
 
Ik ga straks een teller ophalen met 8k erop. Lijkt mij het het snelste en makkelijkste. Met een multimeter de stekker gemeten en het wel spanning op de draadjes van bijvoorbeeld de dashboardverlichting. Lijkt met dus niet ander te kunnen dan dat de cockpit kaduuk is.
 
Zo, ik ben weer een hoop wijzer geworden. Gisterenavond op internet een teller met 8k erop gevonden in Hapert. Mijn zoon en ik vanmorgen op de motor gestapt en naar hapert vanuit delft ruim 1,5 uur rijden. Daar aangekomen de nieuwe cockpit gewisseld met de oude en a hoor ... alles deed het. Op de terugweg kwam ik er achter toen ik door een dorpje reed dat de teller 60 aangaf en ik maar max 30 reed. Wij weer terug en gelukkig geld teruggekregen. Opvallend detail is dat op de oude teller een code staat met 001 en op de nieuwe 002. Daarnaast was de mijne met blauw licht en de nieuwe was rood. Het zou aan de motor liggen en aan de impuls van de versnelling. Toch maar de cockpit er weer uit gehaald en mijn geld terug gekregen. Toen weer even in de mailbox gekeken en er was via motorparts gereageerd. Een teller met 32k in maassluis. Wij weer 1.5 uur terug naar maassluis en daar een teller met 001 en blauw licht gescoord. Het werkt weer.

Nu alleen nog het verhoogde toerental op zien te lossen. 2000 toeren en bij warme motor loopt die naar de 2500 is wat veel.
 

Bijlagen

  • 20210224_180911.jpg
    20210224_180911.jpg
    215,8 KB · Weergaven: 10
Ook het hoge stationaire toerental is weer opgelost. Ik ben er inmiddels achter dat door mechanica komt van het gasklephuis. Op de thermowax dinges zit aan de onderzijde een stelschroef. Deze is om onbekend reden te ver teruggezakt. Nr 15 op het plaatje alle problemen zijn met een hoop plezier, geduld en hulp van jullie opgelost. Dank jullie wel.
 

Bijlagen

  • image002.jpg
    image002.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 6
niks, als ik m kan repareren, niks. als je met de nieuwe gaat rijden klopt deze ook niet meer. Ik heb wel een jkeer een dingetje bedacht waarmee ik 'm door kan draaien, da is 20 jaar geleden. Misschien heb ik het nog.
Maar @M.A.N.S. ik woon vlakbij, je kan m komen brengen, weggooien kan ik ook eventueel nog mocht het echt op specifieke componenten-niveau kapot zijn. En met een beetje pech krijg ik het neutraallampje ook nog stuk
 
Laatst bewerkt:
niks, als ik m kan repareren, niks. als je met de nieuwe gaat rijden klopt deze ook niet meer. Ik heb wel een jkeer een dingetje bedacht waarmee ik 'm door kan draaien, da is 20 jaar geleden. Misschien heb ik het nog.
Maar @M.A.N.S. ik woon vlakbij, je kan m komen brengen, weggooien kan ik ook eventueel nog mocht het echt op specifieke componenten-niveau kapot zijn. En met een beetje pech krijg ik het neutraallampje ook nog stuk
Leuk, breng hem dan graag langs. Ff via een pb adres uitwisselen ?
 
Nog even een aanvulling. Het stel schroefje bleek helemaal niet per ongeluk losser te zijn gaan zitten. Het was de pinion van de houder die gewoon vast zat en er maar voor de helft uit kwam. De eerste is zoals het hoort en de 2e is zeg maar de maximale stand voordat ik hem helemaal schoon had gemaakt .
 

Bijlagen

  • IMG-20210411-WA0017.jpeg
    IMG-20210411-WA0017.jpeg
    116,7 KB · Weergaven: 5
  • IMG-20210411-WA0020.jpeg
    IMG-20210411-WA0020.jpeg
    76,2 KB · Weergaven: 5
Terug
Bovenaan Onderaan