FESxKUM

Rookie
28 feb 2020
5
0
Hallo mede motormuizen!

Heb eindelijk mijn rijbewijs gehaald, maar wel onder code 80.
Nu verblijf ik een jaar in USA en dan is natuurlijk het doel om hier als een gek te touren. Ik heb budget om zelf een (tweedehands)motor aan te schaffen alleen heb ik jullie hulp nodig want ik ben niet technisch.
Want... ik weet niet welke motor ik hier wel/niet mag rijden op een code 80 rijbewijs en als ik ga googelen kom ik niet ver...
Ik houd 1 website aan ter voorbeeld:


Laten we zeggen dat ik tot 7k kan besteden, wat zijn dan mijn opties?
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen! 🙏🏽🙏🏽

Kijk uit naar jullie reacties en eventuele vragen!

Gegroet,

FES
 
Als je in Nederland je (lichte) rij-examen hebt gedaan geldt dit:

Ik wil hem niet opnieuw halen! Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb net geïnvesteerd en ik ben er gewoon klaar mee. Heb vet veel gedoe gehad met rijinstructeurs buiten mijn schuld elke keer om en ik wil gewoon rijden...

Vandaar dat ik dit topic heb geopend om mijn opties, naast deze, te begrijpen. :)
 
Je vraagt je dus af of de lichte motor beperking daar ook geldt :?

Als je precies dát eens opzoekt, weet je het precies. Zoek dan ook meteen of dat ook geldt in de staat waar je naartoe gaat. Het CBR heeft het over Europese regels, dus die gelden niet zomaar in de VS.

Is alles oké, dan kun je gewoon doen wat je van plan bent :Y je hebt een geldig rijbewijs en dat is wat telt. Zorg wel dat je een internationaal rijbewijs hebt (effe naar de ANWB) en veel plezier.



Aan de andere kant... 'ik wil gewoon rijden' snap ik, maar doe 't liever wel volgens de regeltjes. Frustraties of niet...

En om 't af te maken kun je ook gewoon kijken welke modellen er binnen de regels vallen. Die verkopen ze daar óók wel. Dan zit je helemaaaaaaal safe.
 
Een uitleg in de USA haal je een rijbewijs meestal als je 16 bent en op school. Wil je motor rijden, dan moet je in de meeste Staten daar een test voor doen, dat heet motorcycle endorsement.
Mij ouders woonden 20 jaar in de USA en wil je daar een voertuig verzekeren, dan moet je bijna overal in de USA een Amerikaans rijbewijs hebben. Aan een Internationaal RBW heb je niets. Ik heb er nooit een gehad voor daar en nooit werd er naar gevraagd. Ook niet door politie of verhuurbedrijven (die willen alleen je creditcard Haha)
In de USA ga je naar het bureau dat rijbewijzen uitgeeft en je kan vrijwel overal meteen terecht. Het moeilijkst vinden ze daar paralel parkeren en....daarom is dat sinds een jaar geen exameneis meer. Op enig moment was het handig dat mijn moeder ook een U.S. rijbewijs had. Ze was toen 75. Mijn moeder was nooit een held met rijden, maar ook zij slaagde met twee vingers in haar neus. Daarom rijden veel Amerikanen ook zo beroerd.
Dus als je daar ongecompliceerd wil rijden en een motor wil kopen en verzekeren, dan gewoon een middagje investeren in een examen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan