Code lampje blijft branden !!

Ripper

Beverly 500 code lampje brand en start niet
4 sep 2020
6
1
Hallo ,
Nog maar een keer plaatsen omdat niemand reageerd.
Sinds 2017 en ik in bezit van een piaggio Beverly 500ie van 2010 en ben zeer tevreden.
Nu was ik laatst een nieuwe tankklep kabel aan het monteren, waarbij ik de voorste kap er in het geheel van af heb gehaald erbij te kunnen, en toen alleen de stekker van de benzine meter los gehaald, alles weer in elkaar gezet alles werkt en alle lampjes branden maar het code lampje gaat niet uit !!
Maar hij start dus niet meer !
Waar zou dit aan kunnen liggen ?
Weet iemand raad of een idee .
Heb de vraag ook al aan motoport gesteld maar die hadden geen idee....
Wat het kon zijn.
Groeten jack
 
weet je zeker dat er niet per ongeluk een andere stekker is los gegaan?
Ik zou zelf het proces nog een keer omgekeerd herhalen om te controleren wat er nu mis gaat.
 
Ik heb alle stekkers nagekeken en in het voorste gedeelte alle zekeringen en zelfs de schakelaar van de zijstandaard, maar hij zou toch moeten starten met de mastersleutel of ben ik mis ?
 
Ja dat denk ik ook,
Ik heb programmering immobillizer ook al uitgevoerd maar geen resultaat.
Blz 18 t/m 20 van het boekje wat erbij zit.
 
Wat bedoel je met "het code lampje"?
Dat (bij mij) rode lampje dat op regelmatige basis flikkert om aan te geven dat de immobiliser actief is?
 
Ja dat rode lampje,staat bij mij code op en het gaat inderdaad knipperen als je hem op stuurslot zet .
Een of andere elektronische beveiliging.
Ik had toen ik de kabel heb vervangen een half uur van te voren nog gereden.
 
Gelukkig ,
ik heb het gevonden !!
Ik heb toch je raad opgevolgd en nog eens alles los gehaald zoals Berkel zei .
Kap waar het stuurslot zit losgehaald,
en om het stuurslot zit een plastic ring met een stekker eraan neem aan met een chip erin ,deze was losgekomen toen ik de kap erop heb gezet ! dus dat was het probleem.
Bedankt voor de reacties en ideeën .
Groeten Jack.
 
Terug
Bovenaan Onderaan