Collega van de weg gehaald met auto

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Een collega van mij is gister zijn rijbewijs en auto (Opel Calibra Turbo) kwijtgeraakt. Hij was te laat voor een afspraak en reed ongeveer 150 km/h (na meetcorrectie 142) waar hij 70 mocht ivm. wegwerkzaamheden. 72 Km te hard dus, knap stom om dat te doen bij wegwerkzaamheden maar goed, de politie stond er dus te lasergunnen en hij is opgepakt en auto en rijbewijs zijn in beslag genomen.

Heeft iemand een idee hoe lang hij ongeveer dat rijbewijs en die auto kwijt is, en wat zo ongeveer de boete zal zijn?
 
Ik heb vanavond geluk gehad.Politie stond te lasergunnen in Nijmegen.Reed op dat moment meer als 130 op een 50 weg.Motoragent achter me aan.Maar ze hadden me snelheid niet goed vast kunnen stellen.Stonden wat bomen in de weg en me motor had te veel polyster volgens de agent.Ik kreeg wel een boete voor het inhalen over een busstrook.Wel een klote gevoel als je denkt dat je alles kan inleveren bij de wouten.Ik kwam er dus zeer goed vanaf.
Klote voor je collega ;(
 
Ik wil dit echt niet meemaken,denk dat ik ter plaatse zelfmoord pleegt hebbe die kutcops dit op hun geweten .......die.........hou er maar over op.
 
K*t voor die collega van je.. Ook niet zo\'n handige actie natuurlijk :(

Maarja, hij mag wel blij zijn dat ie die knakenbak nu kwijt is.. ;) Opel .. :r

Daniel, waar stonden ze te laseren in Nijmegen? Heb ik ze namelijk nog nooit zien doen hier en rij ook veel te vaak te hard in Nijmegen (die flitspalen en wagens weet ik nog wel te herkennen tenslotte.. :) )
 
Elja: Volgens het boete-topic op de industrieweg... Ook al vaker gezien op de Graafseweg, de van Appelterenweg & dat stukje weg tussen Takenhofplein & industrieterrein waar oa Tijnagel zit (dwars door Lindenholt...)
 
Rev: RBW gaat waarschijnlijk erg lang duren... Of je collega moet kunnen aantonen dat hij voor het werk niet zonder kan... Dan is er vaak wel iets te regelen.... Geen idee hoe lang de auto duurt...
 
Elja: Volgens het boete-topic op de industrieweg... Ook al vaker gezien op de Graafseweg, de van Appelterenweg & dat stukje weg tussen Takenhofplein & industrieterrein waar oa Tijnagel zit (dwars door Lindenholt...)

k, vreemd dat ik ze nog nooit gezien heb..
Toch eens beter uit m\'n doppen gaan kijken 8-)

Op de Graafseweg weet ik me overigens toch wel te gedragen doorgaans (nouja, vanaf de kruising met de Neerboscheweg dan he), daar staan ze me iets te vaak te flitsen.

Enne, op de Ijpenbroekweg (door Lindenholt) moet ik dus ook gaan minderen.. Daar kun je juist ook zo lekker 90 rijden :( )
 
Laseren gebeurt meestal juist op het stuk tot de Neerboscheweg.... op de kanaalbrug, of bij de woonboulevard....

Ijpenbroekweg is idd zonde... Is net zo\'n zalige weg om even (zij het met beleid) het apparaat los te laten.... :(
 
Nou ik heb gekeken op www.openbaarministerie.nl en
daar stond in dat jou collega ongeveer f 1065,00
kwijt zal zijn.
De snelheid gold van 66Km/h tot 70Km/h, dus ik
denk ergens hier in de buurt.
Nou ik denk dat hij in deep shit zit.

Moet hij daar ook voor voorkomen..???
Of hij moet voorkomen weet ik nog niet.

Ik denk dat hij trouwens wel meer dan die 1065,- kwijt zal zijn, omdat het bij wegwerkzaamheden was, dan zijn ze extra streng.
 
De boete zal wel tussen de F 1.500,- en F 2.000,- zitten als ik dat zo zie, en 6 maanden geen rijbewijs of zo. Zoiets is dat toch meestal? Ach \'deep shit\', valt toch wel mee, is alleen heel erg balen, enne de auto krijg je terug lijkt mij... :(
 
Hier ben ik zo bang voor , gepakt worden met bv 180 waar je 80 mag of zoiets.
 
Hier ben ik zo bang voor , gepakt worden met bv 180 waar je 80 mag of zoiets.
Ik ook, en toch kan ik het nooit laten, te hard rijden. :(

Het gaat nog eens gigantisch mis, ik zie het al voor me: opgepakt worden met 110 km te hard ofzo. |(
 
af en toe stuiptrekkingen in mijn rechthand op de snel- of b-weg

230 waar je 120 mag, maar meestal een paar honderd meter lang, maar je zou idd net zien... |(
 
Dit vind ik dus terecht!

Eigen schuld! Om daar zo hard te rijden als daar wat mannetjes staan te werken. Beetje respect graag voor de werkende medemens!

Ik rijd ook graag door......Maar er zijn gewoon plekken waar het niet kan, of waar het echt onverantwoord is!

En ja, ik weet het: je komt genoeg \"werkzaamhedenplekken\" tegen waar ze niet (meer) aan het werk zijn en waar je dus vaak voor Jan Lul te zacht rijdt: so be it.

Nou gaat iedereen natuurlijk weer zitten zeiken dat ik een blackbird heb om 80 km/hr te rijden....... *D
 
Dit vind ik dus terecht!

Eigen schuld! Om daar zo hard te rijden als daar wat mannetjes staan te werken. Beetje respect graag voor de werkende medemens!
Vind ik ook hoor. :)
Hij zat gewoon fout en het is in dit geval niet goed te praten, redelijk asociaal was het ja. :)
Maar goed, ik ben nu dus wel benieuwd hoe het nu verder gaat.
 
Dit vind ik dus terecht!

Eigen schuld! Om daar zo hard te rijden als daar wat mannetjes staan te werken. Beetje respect graag voor de werkende medemens!

Ik rijd ook graag door......Maar er zijn gewoon plekken waar het niet kan, of waar het echt onverantwoord is!

En ja, ik weet het: je komt genoeg \"werkzaamhedenplekken\" tegen waar ze niet (meer) aan het werk zijn en waar je dus vaak voor Jan Lul te zacht rijdt: so be it.

Nou gaat iedereen natuurlijk weer zitten zeiken dat ik een blackbird heb om 80 km/hr te rijden....... *D

Gedeeltelijk mee eens, als ik zo\'n bord ziet met werkzaamheden dan rijd ik meestal het eerste stukje te hard, maar langzaam zak ik naar de juiste snelheid. Maar blijkt er niks aan de hand te zijn, of zijn ze 30 meter naast de snelweg bezig met een muur aan vangrail(s) ertussen, :j , daaag. Het moet wel zinvol zijn. En het gebeurt veel en veel te veel dat het niet zinvol is. Op die manier trekken mensen zich er steeds minder van aan en knallen ze keihard door.

Maar onthoud er zijn stukken waar je heel erg moet oppassen (en aanpassen), zoals scholen, zwembaden, woonwijken, plaatsen waar echt op en aan de weg gewerkt wordt, etc...
 
Dit vind ik dus terecht!

Eigen schuld! Om daar zo hard te rijden als daar wat mannetjes staan te werken. Beetje respect graag voor de werkende medemens!

Nou gaat iedereen natuurlijk weer zitten zeiken dat ik een blackbird heb om 80 km/h te rijden....... *D

Helemaal mee eens merel, kvind ut ook belachelijk om zo hard te rijden bij wegwerkzaamheden. ( maar uit het type auto wat ie rijdt, blijkt wel dat het een \"asociale\" is }) )

Ennuh rij idd een beetje door met die blackbird van je :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan