Colortune 12mm

blijkbaar is dit tuning onderdeel op vele plaatsen uitverkocht. Weet er iemand waar er nog te koop zijn? Een 14 mm met adapter lijkt me geen goed idee omdat de vonk toch verder van de bron komt. Of ben ik mis. Iemand ervaring met 14 mm met verloopstuk?
 
Ik heb ook gezocht op colortune-foefjes maar niets gevonden dat het mogelijk maakt de kleur onder het rijden(testrijden) te kunnen controleren(via glasvezel dacht ik misschien..)
Bestaat zo iets?
 
Misschien verlengen met zon die doorzichtige 'draad'.

Als ik een ledje onder een kunststof staaf laat branden, dan gaat het licht daar helemaal doorheen tot het uiteinde. Wellicht zoiets maken?

Ik zag een tip op een buitenlands forum. Die hing z'n gopro boven die colortune. Even een stukje rijden op verschillende belastingen en dan later terugkijken :)
 
Misschien verlengen met zon die doorzichtige 'draad'.

Als ik een ledje onder een kunststof staaf laat branden, dan gaat het licht daar helemaal doorheen tot het uiteinde. Wellicht zoiets maken?

Ik zag een tip op een buitenlands forum. Die hing z'n gopro boven die colortune. Even een stukje rijden op verschillende belastingen en dan later terugkijken :)
Zal vast een schokkend filmpje geweest zijn :o
 
Misschien verlengen met zon die doorzichtige 'draad'.

Als ik een ledje onder een kunststof staaf laat branden, dan gaat het licht daar helemaal doorheen tot het uiteinde. Wellicht zoiets maken?

Ik zag een tip op een buitenlands forum. Die hing z'n gopro boven die colortune. Even een stukje rijden op verschillende belastingen en dan later terugkijken :)

Mijn colortune wordt roodgloeiend heet tijdens stationair draaien (veel heter dan de normale bougies). Ik zou verwachten dat rijden met de colortune toch wat uitdagingen gaat geven zoals pingelen en dergelijke.
 
Colortune is niet bedoeld om mee te rijden. Dan kan je beter investeren in een meter met lambda sonde. Zelf gebruik ik een ouderwetse air/fuel meter om een indicatie van de afstelling te krijgen.
 
ben dus beginner en heb al een carbtune gekocht voor mijn cb400four, en begin me meer en meer af te vragen of het wel zin heeft om een colortune te kopen. Kan ik veel/meer afleiden uit de bougie-kleur? Zal die colortune me veel opleveren aangezien men test zonder belasting?

Je kan in ieder geval kijken of de stationair afstelling klopt. En je krijgt ook een indicatie van de afstelling bij hogere toerentallen. Ik heb de colortune zowel bij auto's als bij mijn vroegere motoren gebruikt.
 
Colortune is niet om mee te rijden (onhandig)
Ik heb er ooit 4 stuks gekocht voor 26 euro de stuk.
Gereedschapsland verkocht ze voor de laagste prijs die ik kon vinden. €26
Voor naar 12 mm heb ik ooit adapters gekocht, dat werkt ook (€12)

Colortunes hebben wel de eigenschap om back-fires te geven
 
Terug
Bovenaan Onderaan