Column van Olav Mol

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Uit de RaceReport:

Heikneuters!
Met Formule1-races over de hele wereld is het vanzelfsprekend dat ik vaak in het buitenland zit. Dat heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen. Het helpt je soms weer te waarderen dat we in Nederland bijna alles goed voor elkaar hebben.
Ik zeg bewust : bijna. Waarom? We hebben geen echte agenten!Het is ronduit verfrissend te zien dat er landen bestaan waar ze échte politieagenten hebben. Monaco,Australie,Frankrijk en natuurlijk Canada en Amerika. Nu is niet zo dat ik in alle landen met de 'gendarmerie'te maken heb gehad, maar in flink wat landen ook wel. Zo demonstreerde ik ooit in Melbourne hoe je een 'burn-out'maakt, tot dat er op een raam geklopt werd en ik uit moest leggen of ik dat thuis ook weleens deed. Na een erlijk bevestigend antwoord werden we heengezonden.
Mijn ontmoeting dit jaar met een Brazilianse federale agent zal me nog lang heugen, nadat hij mij een minuut of vijf achtervolgde op de grondweg van Sau Paulo, met een pistool zwaaiend uit zijn raam. Hij vond dat ik hem gesneden had en kwam zijn gram halen. Ik wist op dat moment niet dat hij agent was en probeerde de man 'los' te rijden, omdat ik een psychopaat was. Na klemgereden te zijn, erg braaf gekeken te hebben en zonder een woord Portugees of Engels te spreken mochten we verder.
RTL Formule1 camera man Jan-Rein werd aangehouden in Canada. Rein reed met de huurauto naar het cicuit en zag een met zwaailichten uitgedoste Caddilac achter zich,dacht in de weg te rijden en gaf gas om ruimte te geven. Zonder het te weten was hij ineens middelpunt van een korte achtervolging. Even later werd hem duidelijk gemaakt dat hij de snelheid in acht moest nemen. Ook in de Eifel heb ik al een keer een setje agenten achter me aan gehad nadat ik terugzwaaide toen een man me een stopteken gaf omdat ik te hard opgetrokken had bij een stoplicht en bij de verkeerde baan voorgesorteerd stond.
De kans dat je in oons land staande wordt gehouden is steeds kleiner aan het worden. Zeker als het gaat om snelheids overtredingen. Waar zijn de mooie politie-Porsches op de snelweg, die je spiegel vulden en waarin de pothelm ontzag afdwong? Waar zijn de echte koddebeiers in Noord-Nederland, die hun fiets voor je bumper gooiden als je te hard doorsjeesde? Nederland is op snelheidcontrole gebied een ***letje-rozenwater geworden! Alles achterbaks en zo stiekem mogelijk. De manier van flitsen gaat me tegenwoordig te ver; vanuit vuilnisbakken langs de weg en dan ook nog recht in je gezicht. Vaak afgesteld op wel twee kilometer te hard! Ik heb niets tegen en bekeuring af en toe, maar wel als me die aangesmeerd wordt door de vuilnisbak van nummer 23a. Ik heb van horen en fluisteren gehoord dat er geen Grand Prix op Zandvoort komt, omdat men bang is dat er langs het hele circuit flitspalen komen. Niks boets naar de FIA; Netelenbos Rules! Dat brengt me op een laatste overdenking : we moeten er als autoliefhebbers in Nederland er maar eens voorzorgen dat de volgende minister van Verkeer een echte kerel is. Niet een tuthola in Hema-outfit , die nog nooit de teller op 220 heeft gehad heeft. Na May-Weggens,Jorritsma en Netelenbosjes van de laatste jaren ben ik ze spuugzat. Ik vraag me af wat Jan Lammers de komende jaren te doen heeft. Zou hij minister willen worden?Gas met die hap!
Groeten, Ollie

Het zou inderdaad niet verkeerd zijn, als we eens een goede minister van Verkeer krijgen, ipv al die uitgezakte wijven die alles met wielen al eng en gevaarlijk vinden. :r

Graag eentje die zelf zijn dienstwagen bestuurd en prive motorrijdt. *D
 

Ik denk dat een zo'n figuur in de politiek geen kwaad kan. Dan laten we hem regelmatig over Neteleding heen gaan dan gebeurt er misschien ooit nog eens wat positiefs met het Nederlandse verkeer.
 
Als je Olav Mol helemaal geweldig vindt, dan moet je voor de aardigheid eens kijken op het Jos Verstappen forum www.verstappen.nl : daar vinden regelmatig verwoede discussies plaats over de kwaliteiten van Olav Mol.

Enne, van zijn maatje Jack Klooi wordt geen spaan heel gelaten... Geheel terecht vind ik!
 
Ahhh, Sjek Plooj (Mai neem is Sjek Plooj).

Als Olav komt kijken kan Sjek niet ver weg zijn. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat er wel een stijgende lijn waarneembaar is in zijn interviews. (licht stijgend, maar toch :P )

De discussies over Olav zullen zeker niet van de lucht zijn, maar aan de andere kant kan het het erg van hem waarderen dat hij Formule 1 in Nederland op de kaart heeft gezet en daarmee ook de Nederlandse autosport weer wat meer aandacht heeft gegeven.

Als ze bij RTL5 nou Murray Walker contracteren voor de F1 en Olav en Murray het commentaar gaan doen en Allard Kalff weer in de pits laten sprinten........ *D
 
Ja, weet iemand wat er met ons kalfje is gebeurd.. Kvond hem al niks, maar iig beter dan sjek plooi... :r ( net zo erg als onze jaap van eurosport :r :r )

_________________
Ik
worshippy.gif
mijn http://www.bikepics.com/pics/yam-r1-99-bikepics-04655.jpg (YZF-R1) waarmee ik lekker kan
crossy.gif
.

[ Dit Bericht is bewerkt door: HELLdesker op 2001-07-30 16:32 ]
 
Je bedoelt Allard Kalff ?
Die is naar Amerika vertrokken om daar autosportevenementen te gaan bestuderen. Hij heeft nog het commentaar van de Indy 500 gedaan.

 
Bij God Ollie je hebt gelijk }) Die Tuthola's van verkeer and whatever ....in de sloot ermee.
Ik heb niks tegen vrouwen in de politiek, maar laten ze zich gedragen.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan