Combinatie jacket

Mephisteus

Die hard MF'er
20 sep 2009
943
0
Hoogvliet
Toen ik gisteren in de winkel was voor de hoognodige dingen (helm, handschoenen, enkelbeschermende laarzen) heb ik even naar pakken gevraagd. Met het oog op mijn beginnende status (pas begonnen met lessen, zit zeker nog wel een paar maandjes te lessen) en de weersverandering (en mijn bizarre obsessie met veiligheid) heeft de verkoper mij even een jasje laten zien gecombineerd leer & textiel was.

Ik kan me helaas niet het merk herinneren aangezien het echt even snel kijken was voordat ik weer vertrok (na wat gezoek op het internet *denk ik* dat het de REV'IT Adrenline was.)

Zo goed als compleet verdwaald, zoek ik hulp. Leer lijkt me wel fijn voor de veiligheid en hoe het eruit ziet 8-). Maar verkleumen/verdrinken is ook niet echt de bedoeling. Helaas klinkt een combinatie jacket als te goed om waar te zijn.

Wie o wie kan mij hier duidelijkheid over geven?
 
Er zijn hier best al wat topics geweest waar mensen hun meningen rond hebben gestrooid.

Er zijn veel verschillende meningen.

Persoonlijk rijd ik het liefst met leer, ik vind het fijn zitten en fijn rijden.
Als het wat kouder is buiten doe ik er wel lang ondergoed onderaan en eventueel een windstopper. Werkt prima voor mij!

Blijft wel klote in de regen hoor!
 
Ah excuus, heb de zoek functie gebruikt maar zoeken naar "leer, textiel, combinatie" gaf niet echt heel veel terug :p

Ik had er iig zelf niet aan gedacht om gewoon zelf lagen toe te voegen :X Iets om in het achterhoofd te houden.

Thanks :)
 
Ik rij nu bijna een jaar, door weer en wind.

Ben begonnen met een Textiele pak voor in de winter, heb hier met vriekou en sneeuw doorheen gereden. In de broek een extra voering, en in de jas en wind/regen stopper + extra voering, heerljk warm. Alles uitneembaar + ritsen om te tochten alst warm is.

In de zomer een 2de hands leren pak gekocht, zit wat beter, minder geklapper en ziet er wat sportiever uit.

Heb trouwens wel een leer/textiel jas gezien. Geen idee hoe het zit
 
Wat jij bedoeld is waarschijnlijk de Rev´it Ignition.

Deze heb ik namelijk en voldoet aan jouw beschrijving.

Ik vind het een ideaal jack (heb de broek trouwens ook). Is echt best of both worlds. de looks van leer en jazeker: waterdicht. Met een thermoshirt eronder kun je je ook heel goed kleden tegen de lagere temperaturen.

Succes met je zoektocht.
 
Heb geen ervaring met een combi van leer/textiel.
Ik gebruik zelf een aantal combi's van textiel. In de zomer een doorwaai jas + broek met regenvoering indien nodig en in de winter een (lange) jas (EVO) + broek met een 3 lagen systeem. Dit bevalt mij toch wel het beste. Leer is erg fijn om in te rijden, maar werkt voor mij niet aangezien ik iedere dag bij klanten zit en het fijn is om je normale kleding onder het textiel te kunnen stoppen. Bij leer wordt dat toch wat lastig wil je de voordelen van leer (2e huid) behouden.
Als je een warm en "waterdicht" pak wilt, dan kom je toch snel op een 3 laags systeem.
 
Bedankt voor alle reacties :) Uiteindelijk heb ik besloten om maar gewoon een zomer outfit te kopen en kijken hoe ik het in de winter volhoud als er nog thermo onder & regenjack over de leren combi zit.

Mocht het nodig zijn kan ik altijd nog de Rev `it Ignition aanschaffen.
 
Je kunt ook beide aanschaffen... Tenminste dat heb ik wel gedaan. Voor het lessen heb ik toendertijd een Textiel pak aangeschaft, puur omdat die over de normalen kleding heen kan en veel functioneler is dan een lederen pak. Toen ik mijn rijbewijs en motor heb gehaald, heb ik een lederen pak gekocht. Ook wel voor de looks, maar het beschermt beter en het rijcomfort is beter als met textiel.

Het textielpak gebruik ik bijna niet meer, hij dient vooral als uitleenpak voor mensen die een keertje mee achterop willen... Heb nu een auto van de zaak, maar had anders in gedachten dat ik in de winter / of als je ergens moet verschijnen in gewone kleding een textielpak toch wel makkelijk was. Je gewone kleren eronder aan en als je dan op de bestemming bent, pak uit en je gewone kloffie zit eronder.

Dat gaat je dus niet met een lederen pak lukken. Dan zul je het dagelijkse kloffie apart moeten menemen.

Als ik nu ga rijden en het is twijvelachtig weer neem ik gewoon mijn regenpak mee. En in de winter ga ik niet voor mijn plezier rijden. Of het moet een mooie, pekelvrije dag zijn.
 
en mijn bizarre obsessie met veiligheid.....................


Als je die hebt, ga je niet motorrijden.......... :X
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de Revit Ignition.

Heb er ook de broek van en mij hoor je niet klagen.

Ik was zelfs tijdens een verschrikkelijke hoosbui droger dan mijn intructeur die in een volledig textiel regenpak zat (zal wel niet de beste kwaliteit zijn geweest).

Maar het is je persoonlijke voorkeur.......het belangrijkste is en blijft dat het goed zit !!!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan