Combinatie van Action lak en 2k blanke lak een goeie?

Jonson

MF'er
27 mrt 2003
116
15
Rheden
Voor mijn Honda Bol D’or Wil ik mijn voorspatbord spuiten. Ik heb daarvoor 1K lak op kleur laten maken en 2K blanke lak om het af te werken. De onderkant en een deel van de zijkant wil ik zwart spuiten met de autolak van de Action. Heeft iemand ervaring met het aflakken van Action autolak met 2K blanke lak? Het wordt niet perce aangeraden, maar misschien valt het mee*D. Er worden hier nogal wat brikken met Action lak gespoten dus vandaar de vraag hier.

79843D33-A647-49B7-8F64-333B6194013C.jpeg
 
Het kan wel mits het allebei op acryl basis is.

Ik heb zelf een drietal motoren opnieuw gespoten met spuitbussen en twee met kleurlak van een auto shop en eentje met zwart metallic van de action. De 2k lak spuitbus heb ik toen laten maken bij de hobbyhal in sloterdijk II in Amsterdam.

Tussen de laklagen steeds 30 minuten aangehouden.
 
Waarom perse Action lak?
Ik zou meer vertrouwen hebben in een busje van bijvoorbeeld Motip.

Mijn ervaring is dat er wel erg weinig pigment in die Action lak zit, afhankelijk van de ondergrond heb je toch 1-2 laagjes meer nodig voor een dekkend resultaat.
Ervaring icm 2k lak heb ik niet.
 
Waarom perse Action lak?
Ik zou meer vertrouwen hebben in een busje van bijvoorbeeld Motip.

Mijn ervaring is dat er wel erg weinig pigment in die Action lak zit, afhankelijk van de ondergrond heb je toch 1-2 laagjes meer nodig voor een dekkend resultaat.
Ervaring icm 2k lak heb ik niet.
Het is maar een piel stukje en er wordt hier altijd zo hoog opgegeven van de Action lak:). Ik vind het ook zonde om aan de onderkant de duurdere 1K lak te spuiten.
 
Is dat niet een beetje zonde van de spuitbus blanke lak?
In de bus 2K blanke lak moet de harder via de onderkant gemengd worden. Kan maar een keer en als ik er dan niet direct achteraan aflak ben ik bang de de lak hard in de bus zit. Inderdaad zonde dus.
 
Hallo oma,

Kon het niet laten om toch nog even te reageren.
Erg fan van de Action spuitbusjes, de grondverf en kleurlak van de Action is prima spul.
De blank lak is echter niet heeeuul goed.

Net als jij van plan was (en waarschijnlijk inmiddels al hebt gedaan) heb ik de Action busjes gecombineerd met 2k blanke lak.
Resultaat is best prima, de Spraymax 2k glimt als een gek. Je moet wel aardig dikke lagen zetten met deze lak omdat er anders een behoorlijke sinaasappelhuid aanwezig is. Alles is helemaal strak, lijkt op de foto wat vertekend door de reflectie.
 

Bijlagen

  • CFFB31B8-3094-46B1-991F-DD3834547035.jpeg
    CFFB31B8-3094-46B1-991F-DD3834547035.jpeg
    371,8 KB · Weergaven: 80
  • 8A04F1B3-CB22-497C-8B88-B413691EDE71.jpeg
    8A04F1B3-CB22-497C-8B88-B413691EDE71.jpeg
    253,3 KB · Weergaven: 87
  • 9739ACB0-A7D2-45EE-94B8-434036DE8EEE.jpeg
    9739ACB0-A7D2-45EE-94B8-434036DE8EEE.jpeg
    155,2 KB · Weergaven: 87
Laatst bewerkt:
Zeer netjes, en vooral ook de echte CB50!!!
Wij hebben er ook 1 waar mijn zoon op rijdt.(al 3jaar 25km per dag, ook in de winter).
Kregen de tank niet netjes gespoten. Dus toen legergroen gespoten.(moet eigenlijk een witte ster......).

Zoon gaat nu studeren, CB50 schorsen en bij oma in de schuur. Maaaaaar, misschien ga ik in de winter het ding opknappen!
 
2K spuitbus na mengen en gebruik in de ijskast zetten,kan je hem 2 dagen gebruiksklaar houden.

Voor het spuiten dan wel op temperatuur brengen in een bak warm water :)
 
Blanke 2 k lak over Action lak werkt heel goed. Je mengt met een 2 k lak verharder door de lak waardoor het slijtvast en ook benzine bestendig is.
Heb daar al veel resultaat mee gekregen. Zeker op kleine onderdelen van een motor, maar ook iets als een tank is goed(koop)te doen.
 
nadeel blijft dat als de benzine toch aan de action-lak geraakt (kras door de lak, ... ) de action-verf alsnog aangetast wordt.
 
Edit; dit was geen goed antwoord op de vraag van TS.

Een goed antwoord op de vraag:
Een stukje zwart op het spatbord zou ik doen met Motip zwart omdat ik daar prima ervaring mee heb. Dat zijn voordeelbussen maar er zit niet zoveel pigment in als een kleuren bus van Motip. Hoogglans wordt het wel door de blanke lak en brandstof komt over het algemeen niet op je voorspatbord.

141291_0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Edit; dit was geen goed antwoord op de vraag van TS.

Een goed antwoord op de vraag:
Een stukje zwart op het spatbord zou ik doen met Motip zwart omdat ik daar prima ervaring mee heb. Dat zijn voordeelbussen maar er zit niet zoveel pigment in als een kleuren bus van Motip. Hoogglans wordt het wel door de blanke lak en brandstof komt over het algemeen niet op je voorspatbord.

141291_0.jpg
Ha ik heb de onderkant uiteindelijk met de actionlak gespoten, toen de rest op kleur gebracht en met de 2k blanke lak afgemaakt. Ging goed, actionlak dekt voor geen meter, dus dat ga ik niet zo snel nog een keer doen. Maar dat in combi met de 2k blanke lak ging prima
 
Terug
Bovenaan Onderaan